شناسهٔ خبر: 29873892 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

حسین خبیری: منتظر واکنش کمیته انضباطی و جریمه سپاهان هستیم؛ گویا بعضی ها از اتفاقات تلخ درس نگرفته اند

دانیال دارایی پور

مشاور باشگاه پرسپولیس، حسین خبیری امیدوار است که کمیته انضباطی با جریمه سپاهان، به اتفاقات حاشیه ای این بازی واکنش نشان دهد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- دو تیم سپاهان و پرسپولیس در بازی معوقه از چارچوب رقابت های لیگ خلیج فارس، به تساوی 1-1 دست یافتند.

به گزارش تسنیم، حسین خبیری درباره حواشی که در جریان و پایان بازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در اصفهان رخ داد، اظهار داشت:

ابتدا در مورد مسائل فنی بازی باید بگویم که پرسپولیس در این مسابقه از هر نظر تیم برتر میدان بود و آمار به خوبی نشاندهنده این مسئله است، اما متاسفانه این مسابقه نکات تاریکی داشت که امیدواریم از چشم مسئولان کمیته انضباطی دور نماند. متاسفانه در این بازی تماشاگرنما و نه هواداران سپاهان از ابتدای مسابقه مدام در حال فحاشی به بازیکنان پرسپولیس بودند. این فحاشی‌ها بیشتر متوجه شجاع خلیل‌زاده بود بازی کنی که سال‌ها در تیم سپاهان زحمت کشیده و درست نبود به این شکل با او رفتار شود.

وی افزود:

جدا از فحاشی‌هایی که در ورزشگاه علیه بازیکنان ما صورت گرفت، انواع نارنجک، مواد آتش‌زا و همچنین لیزر در ورزشگاه دیده شد و امیدواریم که مسئولان کمیته انضباطی این صحنه‌ها را دیده باشند و سنگین‌ترین جریمه را برای تیم میزبان در نظر بگیرند. آقای حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی قبل از بازی عنوان کرده بود که با دقت این مسابقه را زیر نظر خواهند گرفت و حالا ما منتظریم واکنش کمیته انضباطی به این اتفاقات را ببینیم. پیش از این یک دهم این اتفاقات در ورزشگاه آزادی رخ داده بود که منجر به محرومیت تماشاگران ما شد و باید دید حالا واکنش کمیته انضباطی چیست. هواداران پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا واقعاً نشان دادند که از هر نظر نمونه و الگو هستند. مطمئناً اگر اتفاقی که امروز روی سکوها در جریان بازی سپاهان و پرسپولیس رخ داد، در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق می‌افتاد AFC سنگین‌ترین جریمه‌ها را برای تیم میزبان در نظر می‌گرفت.

مشاور باشگاه پرسپولیس اضافه کرد:

چنانچه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با این اتفاقات برخورد نکند بعدها چنین مسائلی را در بازی‌های بین‌المللی در اصفهان شاهد خواهیم بود و آن وقت دودش به چشم فوتبال‌مان خواهد رفت. در هر صورت ما به دنبال اجرای عدالت از سوی کمیته انضباطی هستیم.

خبیری با بیان این که کمال کامیابی‌نیا کوچکترین فحاشی به بازیکن سپاهان نکرده است، یادآور شد:

این که گفته می‌شود کمال به کی‌روش استنلی فحاشی کرده دروغ است، در واقع این بازیکن برزیلی سپاهان بود که از ابتدای مسابقه به گواه بازیکنان تیم ما مدام فحاشی می‌کرده است و آنقدر این کار را ادامه داد تا کمال را مجبور به عکس‌العمل کرده، اما بازیکن ما کوچکترین فحاشی در زمین انجام نداده است. اخراج او به خاطر درگیری فنی بوده نه فحاشی، در حالی که اخراج استنلی به خاطر فحاشی بوده است. همانطور که برانکو در نشست خبری اعلام کرد، داوری این مسابقه نیز بسیار خوب بود و انتقاداتی که از سوی سپاهانی‌ها از فغانی می‌شود اصلاً درست و منصفانه نیست و این داور بزرگ با اداره خیلی خوب بازی نشان داد شایستگی قرار گرفتن در جمع داوران بزرگ دنیا را دارد.

وی در ارتباط با اظهارات تابش مدیرعامل سپاهان مبنی بر این که خبیری را نمی‌شناسد، خاطر نشان کرد:

این که تابش مرا نمی‌شناسد ایراد از من نیست، البته اشکالی ندارد که مرا تابش نشناسد؛ برای او به عنوان مدیرعامل سپاهان احترام زیادی قائل هستم اما به او حق می‌دهم که امثال خبیری را نشناسد چرا که تازه وارد عرصه ورزش شده است و زمان می‌برد تا با بعضی اهالی ورزش آشنا شود. در پایان نیز لازم می‌دانم از مسئولان نیروی انتظامی که از شب گذشته و از موقعی که با سنگ از ما در اصفهان استقبال شد تا زمانی که وارد فرودگاه اصفهان شدیم تمام 24 ساعت به بهترین شکل از تیم ما حفاظت کردند و واقعاً از آنها ممنونیم. متاسفانه یکسری افراد مریض که ما آنها را جدا از مردم شریف اصفهان می‌دانیم از دیشب تا موقعی که از ورزشگاه خارج شویم دنبال این بودند که به بازیکنان ما آسیب برسانند. واقعاً جای سوال دارد فوتبال ارزش آن را ندارد که شاهد این اتفاقات کثیف باشیم. همین چند سال پیش بود که سربازی را در اصفهان با سنگ به چشمش کوبیدند و او را نابینا کردند. گویا از این اتفاقات تلخ بعضی‌ها درس نگرفته‌اند.

نظر شما