شناسهٔ خبر: 29873547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حرکت انقلابیون سمیرم در سال 57 نماد مبارزه آگاهانه بود

به گزارش ایرنا، اصغر سلیمی عصر روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت 18 آذرماه، روز حماسه و ایثار مردم سمیرم در جوار گلستان شهدای این شهر، افزود: بهای پیروزی انقلاب

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، اصغر سلیمی عصر روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت 18 آذرماه، روز حماسه و ایثار مردم سمیرم در جوار گلستان شهدای این شهر، افزود: بهای پیروزی انقلاب اسلامی خون همین شهیدانی بود که به زمین ریخته شد تا نهال نوپای انقلاب جان بگیرد و استوار شود.
وی با بیان اینکه شش شهید دوران انقلاب سمیرم نماد حرکت انقلابی مردم این خطه در آن دوران طلایی و خاطره انگیز است، خاطر نشان کرد: حرکت این شهدا در یک منطقه کوچک و دورافتاده، به موج حرکت عظیم ملت ایران در سال 57 متصل شد و فتح و پیروزی نهایی را به ثمر رساند.
به گفته وی آن زمان شهرستان سمیرم که به شدت محروم و دور از پایتخت و مرکز استان بود، آگاهانه بپا خواست و با ایثار و نثار جان شهید داد و مجاهدت های فراوانی کرد.
نماینده مردم سمیرم در محلس با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شیخ شمسعلی نادری از روحانیون انقلابی و امام جمعه موقت سال های قبل سمیرم افزود: آن مرحوم زحمات زیادی در راه پیروزی انقلاب و آگاهی دادن مردم این شهرستان کشید.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سمیرم گفت : فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ اسلامی و عاشورای امام حسین (ع) است و روز به روز نیز پررنگ‌ تر از قبل می‌ شود.
مصطفی امیدی ادامه داد : مردم سمیرم نقش پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و نامگذاری روزی بنام حماسه و ایثار در این شهرستان ادای دین به شهدای شهرستان و خانواده این عزیزان است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم گفت: شهید حاضر، گواه و ناظر ما و اعمال و کردار ماست.
سرهنگ دوم پاسدار جواد فصیحی افزود: شهید با انتخاب آگاهانه خود در راه خدا به شهادت می رشد و اوست که با ایمان به خدا سرآمد بهشتیان مکتب تشیع است.
وی اطاعت از هبری، خدامحوری به جای خود محوری و ایثار و ترجیح دیگران بر خود را ویژگی های اصلی شهدا برشمرد و تصریح کرد: همین خصوصیت ها باعث شد برخی برای اعتلای کلمه حق در 18 آذر 57 در سمیرم اقدام کنند و ژاندارمری وقت که نماد ظلم و ستم رژیم طاغوت بود را به آتش بکشند.
وی با انتقاد از کمتر شناخته شدن این روز بعنوان روز حماسه و ایثار مردم سمیرم تاکید کرد: همه باید برای معرفی بیشتر این نماد شهادت و حقیقت طلبی در شهرستان بکوشیم و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس را در افکار عمومی زنده نگه داریم.
فصیحی گفت: بصیرت داشتن و با بصیرت عمل کردن به ریشه کن شدن باطل و طاغوت می انجامد و این خود از ارکان شهادت طلبی و ایثارگری است.
حسن افشاری، خسرو آقایی، رمضانعلی آصفی، جمشید نادری، جلال راجی و علی اکبر افشاری شش شهید دوران انقلاب در چنین روزی به همراه تعدادی از انقلابیون دیگر، به مقر ژاندارمری رژیم سابق در مرکز شهر سمیرم حمله کردند و ساختمان ژاندارمری را به آتش کشیدند.
شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان، در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس 400 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
7147/6026/
انتهای پیام

نظر شما