شناسهٔ خبر: 29873472 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یک استاد ایرانی، عضو فرهنگستان علوم جهان شد

یک استاد دانشگاه تهران به‌عنوان اولین ریاضیدان ایران لوح عضویت خود را از فرهنگستان علوم جهان دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دانشگاه تهران، سیامک یاسمی استاد دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران در چهاردهمین کنفرانس عمومی و بیست و هشتمین مجمع عمومی فرهنگستان علوم جهان (TWAS) که ۶ تا ۸ آذرماه در تریست ایتالیا برگزار شد، به‌عنوان اولین ریاضیدان و دومین عضو هیات‌ علمی دانشگاه تهران لوح عضویت خود در این فرهنگستان را دریافت کرد.

پیش از او، سید علی‌اکبر موسوی موحدی استاد ممتاز دانشگاه تهران نیز به عضویت گروه شیمی این فرهنگستان در آمده بود. هم اکنون افتخار حضور دانشمندان ایرانی در این فرهنگستان افزایش یافت و عضو هیات علمی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران به عنوان عضو دائم فرهنگستان علوم جهان انتخاب شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، هم اکنون از هزار و 181 عضو این فرهنگستان، تعداد 14 عضو از کشور ایران حضور دارند. از میان این 14 عضو، چهار عضو در شاخه فیزیک، چهار عضو در شاخه شیمی، چهار عضو در شاخه پزشکی، یک عضو در شاخه مهندسی و یک عضو در شاخه کشاورزی حضور دارند.

در همایشی که در مرکز بین‌المللی (SISA) و با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از دانشمندان تراز اول جهان در شاخه‌های مختلف برگزار شد، معرفی اعضای جدید فرهنگستان صورت گرفت و در این بخش ۵۰ عضو جدید موفق به دریافت لوح عضویت از رئیس فرهنگستان علوم جهان شدند.

گفتنی است دکتر سیامک یاسمی، عضو هیات علمی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران و عضو شاخه ریاضی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است که برای اولین بار به عضویت فرهنگستان علوم TWAS انتخاب می‌شود.

60231

نظر شما