شناسهٔ خبر: 29873466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی با طرح‌های صلح در تعارض است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی امروز بیش از ۱۵ بار به مناطق مختلف یمن همزمان با حملات توپخانه‌ای و موشکی تجاوز کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه بار دیگر خواستار توقف تجاوزات ائتلاف سعودی همزمان با گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد شد.

یحیی سریع تاکید کرد که تحرکات مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در حمله به منازل و مناطق مسکونی به دور از گفت‌وگوهای صلح یمن است.

وی گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز یکشنبه (۱۸/۹/۹۷) بیش از ۱۵ بار به استان‌های صنعاء، صعده و الحدیده، همزمان با حملات موشکی و توپخانه‌ای یمن حمله کردند.

سرهنگ یحیی سریع در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» تاکید کرد که شبه‌نظامیان از بامداد امروز به سمت منطقه «نهم» استان صنعاء و پایگاه‌های ما در التباب الاسود لشکر کشی کردند و همزمان یگان توپخانه‌ای و راکتی آنها به منظور پشتیبانی اقدام به شلیک کردند، اما در نهایت این نیروهای یمنی بودند که با حضور به موقع و عملیات منحصر به فرد، عملیات نفوذ دشمن را خنثی کردند.

وی تاکید کرد که عناصر دشمن قصد نفوذ به نهم از سمت مأرب را داشتند و به همین دلیل اقدام به شلیک موشک‌های غیر مجاز خوشه‌ای کرده بودند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی نیروهایش برای مقابله با هرگونه حملات احتمالی تاکید کرد و گفت: دشمن طی چهار سال گذشته نتوانسته به اهداف اعلامی خود برسد.

از سوی دیگر، رئیس کمیته انقلاب یمن هم روز یکشنبه گفت که آمریکا، عربستان، امارات و کشورهای همپیمان آنها مسئول کامل ارتکاب جنایات جنگی هستند.

«محمد علی الحوثی» با بیان اینکه صنعاء بمباران عمدی منازل مسکونی مردم یمن و کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کند، تصریح کرد: متاسفیم که جنایت‌های مخالف همه قوانین و منشور سازمان ملل ادامه دارد.

حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود آغاز گفت‌گوهای صلح سوئد متوقف نشده است و آنطوری که پیداست توقفی در کار نیست. در حمله دیروز ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه‌ای در الحدیده واقع در غرب یمن، ۱۰ نفر از زنان و کودکان یمنی را کشته و یا زخمی شدند

نظر شما