شناسهٔ خبر: 29873217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

گراهام: اگر آمریکا نبود، سعودی‌ها الان فارسی حرف می‌زدند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد اگر کمک‌های نظامی آمریکا نبود سعودی‌ها در عرض یک هفته مجبور می‌شدند فارسی حرف بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا، روز یکشنبه مدعی شد اگر کمک های نظامی آمریکا نبود سعودی در عرض یک هفته مجبور می شدند به زبان فارسی حرف بزنند.

این سناتور جمهوری خواه ضمن اشاره به اینکه ارتش عربستان سعودی توان رویارویی نظامی را ندارد، اذعان کرد حمایت های نظامی آمریکا تاکنون باعث دوام ارتش سعودی شده است و اگر کمک های آمریکا نبود، رژیم سعودی در مدت یک هفته در برابر ایران شکست می خورد.

گراهام افزود: آنها (سعودی ها) بسیار بیش از آنکه ما به آنها نیاز داشته باشیم به ما نیاز دارند. این سناتور جمهوری خواه همچنین بار دیگر از حمایت های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، علی رغم قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی، انتقاد کرد و گفت اینکه آمریکا همچنان به همکاری با بن سلمان و رژیم قاتل (تحت حکومت) وی ادامه می دهد، دردآور است.

جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. پس از انتشار خبر ناپدید شدن این روزنامه نگار منتقد عربستانی، مقامات ترکیه ای اعلام کردند تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می دهد یک تیم امنیتی سعودی (که با بن سلمان ارتباط مستقیم داشته اند) پس از ربودن خاشقجی، او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی ابتدا درباره سرنوشت خاشقجی اظهار بی اطلاعی می کرد، اما پس از فشارهای رسانه ها و سران کشورهای مختلف جهان در نهایت وادار شد اعتراف کند که قتل این روزنامه نگار منتقد بن سلمان در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه صورت گرفته است. دادستانی عربستان روز 26 اکتبر سال جاری میلادی، اذعان کرد که قتل خاشقجی از قبل برنامه ریزی شده بود، اما همچنان دست داشتن خاندان سعودی در این قتل را انکار می کند و مدعی است این قتل وحشیانه به دست گروهی «خودسر» صورت گرفته است.

گزارش های درز کرده از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان جاسوسی سیا)، حاکی از آن است که مقامات این سازمان با اطمینان بالایی به این نتیجه رسیده اند که قتل خاشقجی به دستور بن سلمان صورت گرفته است. این در حالی است که دولت ترامپ همچنان با ادعای اینکه مدرک مستدلی برای اثبات دست داشتن ولیعهد سعودی در این قتل وحشیانه وجود ندارد، همچنان از مؤاخذه وی و یا وضع هرگونه تحریم تسلیحاتی علیه رژیم سعودی خودداری می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما