شناسهٔ خبر: 29873154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی:

دانشجویان، تفکر سکولار لیبرال معاصر را تحلیل و بررسی کنند

کرمان - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه گفت : دانشجویان باید تهاجم تحمیلی ایدئولوژی سکولار و لیبرال را در دانشگاه ها خوب بشناسند و این تفکر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدجواد لاریجانی عصر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه در هر وضعیتی به نعمت های الهی باید توجه کنیم افزود: براساس آیات و روایات همه نعمت ها آشکار نیستند.
لاریجانی با اشاره به اینکه فهم دین زحمت می خواهد و باید زمانی را برای آن به خود اختصاص دهیم بیان داشت: هدایت الهی این است که ما به دنبال نشانه های الهی باشیم.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حادثه تاریخی بود که در 40 سال گذشته رخ داد اما جمهوری اسلامی حادثه تاریخی نیست گفت: در فرایند انقلاب تجربه نظام مدنی جامع براساس عقلانیت اسلامی و جریان بیداری اسلامی که محدود به مرزهای ما نیست، رخ داد.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه گفت: تفاوت یک حادثه تاریخی صرف با یک جریان اجتماعی این است که جریان اجتماعی چالش با محیط دارد و جلو می رود.
لاریجانی ادامه داد : برخی نخستین چالش پیش روی نظام جمهوری اسلامی را این گونه مطرح می کنند که در دنیای مدرن امروز، اسلام یک دین قدیمی است و نمی تواند پاسخگو باشد و این درحالیست که اسلام یک دین سرزنده است و با مسائل جدید هم نگرانی نداریم زیرا ملاک داریم و بر اساس کتاب و سنت مسائل را حل می کنیم.
وی دومین شبهه را محدود کردن انسان به زندگی شخصی و سکولار کردن حکومت عنوان و ادامه داد: این مساله، شعار مدرنیته در غرب است و در کشور ما نیز طرفدار دارد و برخی آن را تبلیغ می کنند در حالی که اسلام دین جامعی است و برای کوچک ترین موضوعات تا بزرگ ترین آنها تاکیدات دارد، پس اسلام، اسلام خانه و خصوصی نیست.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اینکه شبهه سوم مربوط به عرب و عجم بودن و عدم جهان شمولی اسلام است گفت: به همین دلیل اسلام را دین خشن می دانند که برای عرب ها آمده در حالی که در مکتب اهلبیت، اسلام دین جهان شمول است و عرب و عجم ندارد.
وی با اشاره به اینکه امپراتوری شوروی در دهه 40 تهاجم استکباری داشت خاطرنشان کرد: این امپراتوری غیر از تهاجم نظامی، تروریستی و سیاسی به دنبال تحمیل ایدئولوژی مارکسیستی با شعارهای عدالت، مساوات و علیت بود که در راستای انحراف در دین بودند.
لاریجانی با اشاره به اینکه امروز امپراتوری شوروی وجود ندارد اما امپراتوری استکباری غرب وجود دارد گفت: پرچم این امپراتوری به دست آمریکا است که کلوپ کشورهای اروپایی و موتور محرک صهیونیست است که غیر از بکارگیری اجزای مختلف تهاجم نظامی، اقتصادی، امنیتی و ابزار رسانه ای دارای تهاجم تحمیلی ایدئولورژی سکولار و لیبرال هستند.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان باید تهاجم تحمیلی ایدئولوژی سکولار و لبیرال را در دانشگاه ها خوب بشناسند.
وی تاکید کرد: دانشجویان باید تفکر سکولار لبیرال معاصر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و آن را بشناسند تا این تفکر به ما تحمیل نشود و به خاطر اینکه مد است آن را بپذیریم این تفکر همان بلایی را بر سر بچه های ما می آورد که مارکسیست دهه 50 و 60 آورد.
لاریجانی با بیان اینکه شعارهای این تفکر جدید آزادی، دموکراسی و عقلانیت است که با همه توان بر ملت ها تحت پرچم حقوق بشر تحمیل می شود یادآورشد: عقل در زبان اهلبیت (ع) این است که نفع و ضرر خود را در میزان اسلامی تشخیص داده و بر اساس آن نفع عمل کنیم.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه تاکید کرد: نباید شعارهای تحمیلی این تهاجم استکباری سکولار لیبرال را پذیریم و یک نکته کلیدی برای سلامت دانشگاه است.
وی به اصول تفکر سکولار و لیبرال اشاره کرد و گفت: حقوق بشر یک مساله مهمی است و در این میان که جهان سکولار و لیبرال خودش را به دنیا تحمیل می کند آیا ملت ایران حق دارند زندگی مدنی خود را براساس اسلام شکل دهد که پاسخ قاطع غربی این است که حق ندارد.
لاریجانی ادامه داد: دعوای اساسی ما با دولت های غربی مستکبر این است حق مسلم ما و هر ملت دیگری است که بتواند زندگی مدنی خود را بر اساس عقلانیت اسلامی شکل دهند.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران به جای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به حامی سایر کشورها تبدیل شده است بیان داشت: ایران حامی مظلومان در هر جای جهان هستند و یکی از موفق ترین سیاست های ایران که آمریکا را خیلی عصبانی کرده این است که ایران داعش را به داخل مرزهای خود نکشیده است.
لاریجانی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه چالش امروز مردم ایران اقتصاد است برای این مهم چه تدبیری اندیشده شده است گفت: شرایط اقتصادی امروز شامل فتنه اقتصادی که فرماندهی آن در بیرون و درمان آن امنیتی است و پدیده دوم ناکارآمدی برخی در داخل است که نیازمند مدیریت جهادی مدیران در صحنه است.
لاریجانی ادامه داد: برای خروج از مشکلات اقتصادی دولت و همه دولتمردان باید پای کار بیایند تا این مساله حل شود و من معتقدم آقای روحانی آدم تیز هوشی است.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه افزود:کارنامه مسئولان این نظام در حل و فصل مشکلات نسبت به آمریکا و فرانسه بهتر است و این مهم را در حل و فصل اعتراضاتی از جمله اعتراضات کامیون داران مشاهده کردید.
وی یادآورشد: این انقلاب نشان داد مسئولان با رای مردم بالا می روند و پائین می آیند و این مهم دستاورد عظیمی است که غرب خیلی از آن می ترسد.
لاریجانی راه عبور از مشکلات را در کشور پیشرفت علم و دانش دانست و گفت: نسل جدید باید در حوزه علم و دانش بدون هیچ قید و شرطی پیشرفت کند زیرا آنها مدیران آینده هستند .
یکی دیگر از دانشجویان خطاب به لاریجانی گفت: حضرت نوح با یک کشتی ملتی را نجات داد اما دولتمردان ما پس از 40 سال هنوز راه نجات از مشکلات را نمی دانند.
9895/ 5054

نظر شما