شناسهٔ خبر: 29873051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

غفلت حوزه و روحانیت، کشور را به دست غرب‌گراها می‌دهد

مسؤول امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌ های علمیه گفت: در طول تاریخ نهضت‌های زیادی به نام اسلام ظهور و بروز کردند و غفلت روحانیت سبب شد بی دین‌ها سر کار بیایند و نهضت‌های اسلامی را مصادره به مطلوب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی ظهر امروز در همایش شاخصه‌های حوزه انقلابی که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب سال گذشته شاخصه‌های حوزه انقلابی را در جمع نمایندگان طلاب حوزه بیان کردند و این شاخصه‌ها باید به درستی در حوزه‌های علمیه تبیین شود.

وی ادامه داد: حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند چرا که اگر حوزه و روحانیت غفلت کنند، دولتمردان سیاسی تحصیل کرده غرب و یا شیفته غرب تمام متدینین را کنار زده و مثل نهضت‌های گذشته کشور را از دست مراجع دینی خارج می‌کنند کما اینکه در زمان شیخ فضل الله نوری که مراجع در راس نهضت‌ها بودند ولی غفلت روحانیت و تسلط بی‌دین‌ها به کشور کار را به جایی رساند که یک مرجع دینی را اعدام کردند و ملت ایران کف زدند.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌ اضافه کرد: از روز اول انقلاب استعمار روی عناصر کار کردند اولی آنها بنی صدر بود که به ملت تحمیل کردند و امروز هم به دنبال براندازی نظام هستند و حوزه و روحانیت باید با این‌ها مقابله کند

وی علت مطرح شدن حوزه انقلابی از سوی رهبر انقلاب را احساس خطر از نفوذ غرب‌گرایان عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب برای بقای انقلاب اسلامی حوزه انقلابی را مطرح کردند چرا که اگر حوزه انقلابی نباشد عناصر تربیت یافته غرب در بدنه نظام نفوذ کرده و انقلاب را از ریل اصلی خود خارج خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطر نشان کرد: هفتاد نوع بیماری دینی، اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی احصاء شده است که درمان کننده آن روحانیت و دین هست و در هیچ علمی غیر از علوم دینی برای آنها درمان نمی‌توان یافت.

وی ادامه داد: از شاخصه‌ها مهم انقلابی بودن حوزه این است که طلاب باسواد و تحصیل کرده و مجاهد در علم تحویل جامعه دهد چرا که طلبه بی‌سواد نمی‌تواند از انقلاب دفاع کند و پای آرمان‌های انقلاب بایستد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌ انس با قرآن و قران‌پژوهی را از دیگر ملاک‌های حوزه انقلابی عنوان کرد و گفت: پنج توصیه درباره قرآن باید در حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود، تجوید قرآن، صوت و لحن قرآن، خدای متعال سرمایه صوت و لحن را در همه قرار داده و نیاز به تمرین دارد، حفظ قرآن در دستور کار حوزه‌های علمیه باشد، از سوره‌های کوچک قران شروع کنید، حفظ موضوعی آیات قرآن را شروع کنید، آیاتی که در زندگی مردم بیشتر تاثیر دارند را شروع به مطالعه کردن کنید، مطالعه یک دور ترجمه قرآن و مطابقت دادن بین کلمات مشکله قرآن با معنای عربی آن از جمله مسائلی است که در مورد قران باید در حوزه‌ها جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: تنها کشوری که بعد از گذشت 1400 سال موفق شده است حکومت اسلامی را تشکیل بدهد جمهوری اسلامی ایران است و ازجمله وظایف ما روحانیون دفاع از اصل ولایت فقیه مطلقه است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد: کشورهایی مثل عربستان و مصر که امروز داعیه‌دار اسلامی بودن هستند یک دولت و حکومت اسلامی ندارند، مفتی‌های مصر حکم عزل و نصبشان به دست رییس جمهور کشور است، رییس جمهور مصر به مفتی نامه می‌نویسد که ربا را حلال کنید چون من دستور می‌دهم و اگر اطاعت نکند عزلش می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز باید معارف اهل بیت به گوش همه مردم دنیا برسد، برخی‌ها در حوزه کینه مذاهب دیگر را کاشته‌اند، امام صادق (ع) شاگردان زیادی داشت از مذاهب دیگر، ما وظیفه داریم معارف اهل بیت را به همه عرضه کنیم و مردم با معارف اهل بیت آشنا شوند و این با محبت ممکن است نه با کینه و دشمنی.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌با اشاره به سند بیست سی افرود: باید قبل از اینکه رهبری در مسائلی وارد شود روحانیت ورود کنند و راه را برای ورود رهبر انقلاب هموار کنند، در ماجرای سند بیست سی ما وقتی تحقیق کردیم دیدم سه نوع سند بیست سی وجود داردکه یکی از آنها نوشته سازمان ملل بود که ایران آن را امضا کرده بود و دیگری نوشته یونسکو بود که نماینده ایران امضا کرده و یکی دیگر را در ایران وزرا نوشته بودند که 17 جریان انحرافی در این متن بود که در تضاد با آیات قران و احکام فقهی بود./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما