شناسهٔ خبر: 29872375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای اصلاح طلبان استان قزوین :

رییس شورای اصلاح طلبان قزوین: نقشی در انتصاب مدیران ندارم

قزوین – ایرنا – رییس شورای اصلاح طلبان استان قزوین گفت: برخلاف تصور عمومی نقشی در جابه جایی مدیران در استان نداشته و در عزل و نصب مسئولان دخالت نمی کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر قوامی شامگاه یکشنبه در نشست خبری که در حسینه شخصی وی برگزار شد، افزود: من هم اکنون از بسیاری از انتصاب های جدید استان اطلاع نداشته و اخبار آنها را از دیگران می شنوم.
قوامی افزود: من در انتصابات استان دخالت نمی کنم چون کشور رییس جمهور و استان استاندار دارد و باید مسئولان و مدیران خوبی را برای جامعه انتخاب کنند اما در صورت مشورت خواهی حتما نظر خود را اعلام می کنم.
وی با بیان اینکه مکانیسم و ابزار خاصی برای تشخیص اصلاح طلبی افراد وجود ندارد، افزود: دستگاهی برای سنجش اصلاح طلبی افراد وجود ندارد اما گفتمان، صحبت ها و حرفهای افراد دلیلی بر اصلاح طلبی آنها است.
وی با اشاره به میزان رضایت از عملکرد لیست شورای اصلاح طلبان استان افزود: نمی توان به عملکرد کسی انتقاد نداشت و هیچ کس معصوم نیست ولی چیزی که من می دانم فراکسیون اصلاح طلبان و اعضای 9 نفره شورای شهر قزوین آدم های پاکی هستند.
قوامی اضافه کرد: از فراکسیون اصلاح طلبان در شورای شهر تقاضا می کنم انسجام بیشتری با یکدیگر برای پیشبرد کارهای مردم و شهر داشته و با سایر اعضا هماهنگ باشند.
رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان قزوین اضافه کرد: به آنها توصیه می کنیم با یکدیگر متحد و متفق بوده و اگر پیشنهادی نیز از جانب اعضای اصولگرای شورای شهر مطرح شد که به نفع شهر و مردم بود همراهی کنند.
وی در خصوص انتخابات پیش رو گفت: هنوز تا انتخابات مجلس شورای اسلامی یکسال باقی مانده است و صلاحیت اصلاح طلبان در دقایق پایانی تایید می شود و نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد.
قوامی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و حمایت از رییس جمهوری گفت: خود مقام معظم رهبری از همه رییس جمهورهای کشور تا آخرین لحظه حمایت کرده و طبعا باید از رییس جمهوری که سرکار است حمایت کرد چون تضعیف وی تضعیف خود ملت و کشور در مقابل اجانب است.
قوامی با اشاره به فضای سیاسی استان گفت: فضای سیاسی استان برگرفته از فضای سیاسی کشور است و همان مسایل سیاسی کشور خوب یا بد در استان نیز جریان دارد.
وی افزود: الان مسایل اقتصادی و گرانی در جامعه ریشه در مسایل کلان کشور دارد و با بیانیه دادن اصلاح طلبان مشکل گرانی حل نمی شود و تعطیل شدن کارخانه ها دلایل مهمی دارد که باید آنها را حل کرد.
قوامی اضافه کرد: مساله گرانی و اقتصادی از آنجا ریشه می گیرد که بسیاری از قراردادهای دستگاه های اجرایی و شهرداری ها با مبالغ کلان بدون برگزاری مناقصه و ترک تشریفات به برخی نهادها واگذار می شود که درست نیست.
این مسئول سیاسی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره گذشته 25 نفر از کاندیداهای اصلاح طلب قزوین رد صلاحیت شدند و ما چون گزینه ای نداشتیم به دنبال اصولگرایان معتدل نیز رفتیم که هیچکدام شرایط ما را نپذیرفتند و در نتیجه از آنها حمایت نکردیم.
نماینده مجلس ششم شورای اسلامی اضافه کرد: در کل از اصلاح طلبان حاضر در مجلس شورای اسلامی رضایت ندارم و بارها اعلام کرده ام که آنها با سرمایه اصلاح طلبان به مجلس رفته اند ولی حاضر نشدند فراکسیون اصلاح طبان را در مجلس تشکیل دهند.
وی افزود: فراکسیون امید که اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی تشکیل داده اند بی ریشه و بدون پایگاه اجتماعی است و چگونه می توان از نمایندگانی که با نام اصلاح طلبی به مجلس رفته اند اما فراکسیون اصلاح طلبان را تشکیل نمی دهند حمایت کرد.
وی با اشاره به کارنامه سه نماینده اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دید که در اصل یک نماینده در کلان مملکت چه اختیاراتی دارد چون یک نماینده در ساختار کشور یک منشی برای شورای نگهبان است و حق قانون گذاری نیز ندارد چون قانونی را که می نویسد شورای نگهبان آن را خط می زند و در سیاست های کلی نظام نیز مقام معظم رهبری تعیین کننده است.
قوامی اضافه کرد: این سه نماینده در استان نیز خیلی موفق نبودند چون هر کدام مسیر خود را رفته و با یکدیگر اتحاد و انسجام ندارند و من عملکرد آنها را موفق نمی دانم.
6101

نظر شما