شناسهٔ خبر: 29872352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور:

قرآن؛ سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردم جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: قرآن سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتباری ما و مردم جامعه است و با استعانت از ائمه اطهار (ع) می‌توان به معارف آن دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، دومین جلسه هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی «بشارت 1452»، یکشنبه 18 آذرماه مصادف با یکم ربیع الثانی 1440 به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر باحضور دستگاه های فرهنگی، فعالان جامعه قرآنی و موسسات، مدیران اداره امور قرآنی ارگانها و خبرنگاران خبرگزاری ایکنا و شبستان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

 

قرآن؛ سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردم جامعه

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه قرآن سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتباری ما و مردم جامعه است و با استعانت از ائمه اطهار (ع) می‌توان به معارف آن دست یافت، اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه است و در اجرای این طرح عظیم می بایست تمامی دستگاه های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی و پویش های مردمی و تشکل ها موسسات فعال که شامل حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم در 3 بخش برنامه ریزی شده است همکاری کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی «بشارت 1452» به آدرس www.beshaarat.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح ملی اقدام کنند.

 

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر نیز در این جلسه تاکید کرد: پویش های مردمی و تشکل ها در بین دانش آموزان، سربازان پادگان های نظامی، بسیجیان فعال پایگاه های مقاومت بسیج محلات و ادارات، کانون های بازنشستگان لشکری و کشوری، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه ها خیلی سریع تر راه اندازی گردد.

 

آسیب های اجتماعی ناشی از دوری از سبک زندگی قرآنی

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر عنوان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز به خاطر این است که خانواده ها در سطح جوامع شهری و روستایی قرآنی نیستند و کمتر کارهای فرهنگی انجام شده است و همگان باید برای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در تمامی بخش های جامعه تلاش و فعالیت کنند.

 

بهره گیری از رسانه های دینی و شبکه های چندرسانه ای

مهدی یونسی، کارشناس پژوهشی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: شبکه سیمای استانی و شبکه صدای استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر می بایست برای ترویج این طرح عظیم حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم را به جامعه هدف و مخاطبین به شیوه دیداری و شنیداری معرفی کند و البته این رسالت نباید از ظرفیت دیگر سامانه های شبکه های چندرسانه ای و رسانه های دینی و قرآنی پنهان بماند.

 

انس بیشتر سایر اقشار جامعه از اهداف طرح ملی «بشارت 1452» است

علیرضا شعبانی فر، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش ایمان، شناخت و انس بیشتر سایر اقشار و مردم جامعه با قرآن هدف محوری اجرای طرح ملی «بشارت 1452» است، اعلام کرد: راهبرد طرح ملی قرآنی «بشارت 1452» در حوزه «خانواده، مدارس، مراکز حوزوی و دانشگاه ها، موسسات قرآنی، شورای قرآنی حوزویان، آموزشگاه های خصوصی و سازه کارهای پشتیبانی در فضای مجازی» است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد راهبری طرح ملی «بشارت 1452» با دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی شکل گرفته است، افزود: تشکیل کمیته های تخصصی یکی دیگر از راهبری های طرح ملی حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم است.

 

شعبانی فر گفت: 192 اقدام تا کنون در طرح ملی حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم «بشارت 1452» آغاز بکار کرده است و برای هر دستگاه فرهنگی و اداره امور قرآنی یک شرح وظیفه طراحی شده است.

 

اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال به طرح مجازی «بشارت 1452»

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اعلام اینکه تا کنون 70 جلسه ستادی طرح ملی «بشارت 1452» در تهران جهت تامین اعتبارات تشکیل شده است، عنوان کرد: نزدیک به 10 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه طراحی نرم افزارهای فنی و شبکه مجازی طرح ملی «بشارت 1452» اختصاص پیدا کرده است.

 

توفیق بیشتر پویش بسترمردمی در بسترسازی طرح «بشارت 1452»

شعبانی فر در ادامه با اشاره به اینکه در این رابطه سامانه حفظ مجازی راه اندازی شده است، گفت: یکسان سازی آزمون ها از دیگر ضوابط و توفیقات طرح ملی قرآنی «بشارت 1452» بوده که پویش بسترمردمی در بسترسازی و گسترش این طرح موفق تر خواهند بود.

 

تجلیل از برگزیدگان استانی طرح ملی «بشارت 1452» در روز قرآنی بوشهر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در پایان مصوبات جلسه را اعلام کرد: جلسه هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی «بشارت 1452» به صورت ماهیانه و گردشی به میزبانی ادارات قرآنی ارگانها برگزار می شود و نیروی دریایی بوشهر میزبان جلسه ماه بعد می باشد و همچنین نیز برگزیدگان استانی طرح ملی «بشارت 1452» بر اساس امتیازات بالا در همایش 16 اسفند سالجاری در روز قرآنی بوشهر تجلیل خواهند شد.

 

نظر شما