شناسهٔ خبر: 29871503 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نیم فصل امسال بهتر از شانزدهم و هفدهم

استقلال، پدیده را ببرد، شفر از ژنرال جلو می‌زند

استقلال 3 امتیاز حساس بازی با سپیدرود رشت را دشت کرد و به فاصله یک هفته مانده به پایان نیم فصل خودش را همچنان بین مدعیان کسب عنوان قهرمانی نگه داشت

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، استقلال 3 امتیاز حساس بازی با سپیدرود رشت را دشت کرد و به فاصله یک هفته مانده به پایان نیم فصل خودش را همچنان بین مدعیان کسب عنوان قهرمانی نگه داشت. وینفرد شفر و شاگردانش یک بازی سخت و حساس برابر پدیده مشهد صدرنشین دارند که اگر موفق شوند در ورزشگاه آزادی چهارمین برد پیاپی خودشان را جشن بگیرند یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل دوم خواهند بود. اما بدون احتساب بازی با پدیده و نتیجه‌ای که در آن رقم می‌خورد، آبی‌پوشان بهتر از نیم فصل‌های لیگ‌های شانزدهم و هفدهم نتیجه گرفته‌اند.

لیگ شانزدهم

استقلال در لیگ شانزدهم با علیرضا منصوریان لیگ را بسیار بد شروع کرد. در پایان نیم فصل  استقلال با 5 برد، 7 مساوی و 3 باخت، 22 امتیاز و 18 گل زده و 14 خورده و تفاضل 4+ در رتبه هفتم قرار داشت. اختلاف آبی‌پوشان با تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس 32 امتیازی به 10 امتیاز می‌رسید. تراکتورسازی (30 امتیاز)، ذوب‌آهن (25 امتیاز)، پیکان (25 امتیاز)، نفت تهران (23 امتیاز) و فولاد خوزستان (22 امتیاز) تیم‌های بالا دستی استقلال بودند. آبی‌پوشان در پایان فصل با 57 امتیاز نایب قهرمان شدند و پرسپولیس با 66 امتیاز یعنی اختلاف 9 امتیاز به قهرمانی رسید. اما در فصل بعد از این یعنی لیگ هفدهم آمار استقلال در پایان نیم فصل بدتر شد تا سیر نزولی آبی‌پوشان ادامه داشته باشد. 

لیگ هفدهم

استقلال لیگ هفدهم را با 3 مربی به پایان برد. تا هفته هفتم علیرضا منصوریان، هفته هشتم میک مک‌درموت و از هفته نهم تا پانزدهم هم وینفرد شفر سرمربی تیم بودند. آبی‌پوشان بعد از 15 بازی فقط 20 امتیاز داشتند و در جایگاه هفتم جدول قرار داشتند. 5 برد، 5 مساوی و 5 باخت، 11 گل زده، 9 گل خورده و 20 امتیاز کارنامه آبی‌ها در پایان نیم فصل گذشته بود. اختلاف استقلال با پرسپولیس صدرنشین و 36 امتیازی به 16 رسیده بود تا تمام امیدهای آبی‌پوشان برای قهرمانی در میانه راه از بین برود. تراکتورسازی (30 امتیاز)، ذوب‌آهن (25 امتیاز)، پیکان (25 امتیاز)، نفت تهران (23امتیاز) و فولاد خوزستان (22 امتیاز) تیم‌هایی بودند که در پایان نیم فصل بالاتر از استقلال قرار گرفتند. در پایان فصل شاگردان شفر 54 امتیاز در جایگاه سوم جدول ایستادند و پرسپولیس با 64 امتیاز به قهرمانی رسید. ذوب‌آهن هم با 55 امتیاز نایب قهرمان شد.  

لیگ هجدهم

استقلال با 14 بازی در لیگ هجدهم و تا قبل از دیدار با پدیده مشهد 6 برد، 6 مساوی و 2 شکست در کارنامه دارد. شاگردان وینفرد شفر تا اینجا 18 گل زده اند و فقط 6 گل خورده دارند و تفاضل گل شان 12+ است. آبی‌پوشان  به فاصله یک بازی مانده به پایان نیم فصل در رتبه پنجم جدول قراردارند و حتی در صورت باخت به پدیده هم  جایگاه‌شان در جدول تنزل پیدا نمی‌کند. اما هنوز روی کاغذ این شانس را دارند تا رتبه سوم جدول بالا بیایند. در بدترین حالت اختلاف استقلال با صدرجدول 10 امتیاز خواهد شد و در بهترین حالت تا 3 امتیاز کاهش پیدا خواهد کرد. به هرحال در بازی آخر هر نتیجه‌ای رقم بخورد آبی پوشان  نیم فصل را بهتر از 2 فصل گذشته تمام می‌کنند.  

شفر به دنبال ژنرال 

از لیگ سیزدهم به این طرف که لیگ 16 تیمی شد، استقلال بهترین نیم فصل اول خودش را  در لیگ پانزدهم با پرویز مظلومی تجربه کرد که با  8 برد، 6 مساوی و یک باخت، 23 گل زده، 12 گل خورده، تفاضل 11+ و 30 امتیاز نایب قهرمان شد. استقلال خوزستان با 32 امتیاز و تفاضل 14+ قهرمان نیم فصل شده بود و در پایان فصل هم به قهرمانی رسید. استقلال در پایان فصل  با 52 امتیاز،  پایین‌تر از استقلال خوزستان (57 امتیاز) و پرسپولیس (57 امتیاز) در جایگاه سوم ایستاد. عملکرد استقلال در نیم فصل امسال بسیار شبیه به لیگ چهاردهم است که تیم امیر قلعه‌نویی با 24 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار داشت. 7 برد، 3 مساوی، 5 باخت، 24 گل زده، 18 گل خورده، تفاضل 6+ و 24 امتیاز پایین‌تر از تراکتورسازی (28 امتیاز)، نفت تهران (27 امتیاز)، سپاهان (27 امتیاز) و فولاد خوزستان (25 امتیاز) نیم فصل را در جایگاه پنجم به پایان رساند. آبی‌پوشان در آن فصل با 47 امتیاز در نهایت فصل را با کسب رتبه ششم به پایان بردند و سپاهان هم با 59 امتیاز و تراکتورسازی هم با 58امتیاز به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند. استقلال قلعه‌نویی در لیگ سیزدهم بعد از 15 بازی 27 امتیاز و تفاضل 6+  (یک امتیاز  انضباطی از استقلال کسر شد) در رتبه دوم قرار داشت. در پایان لیگ سیزدهم آبی‌ها با 53 امتیاز در رتبه پنجم ایستادند و فولاد با 57 امتیاز به قهرمانی رسید. به این ترتیب اگر استقلال شفر موفق به شکست دادن پدیده مشهد شود، بعد از استقلال پرویز مظلومی در لیگ پانزدهم، بهترین عملکرد و نتایج چند نیم فصل اخیر استقلال را خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما