شناسهٔ خبر: 29871457 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دفع حملات سنگین تروریست‌ها در شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه

صاحب‌خبر -

نیرو‌های ارتش سوریه با وجود حملات شدید خمپاره‌ای از مواضع خود عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با عناصر تروریستی موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین خبر‌ها از استان‌های شمالی سوریه حاکیست، گروه‌های تروریستی همچنان به نقض آتش بس ادامه می‌دهند و مواضع نیرو‌های ارتش سوریه را در محور‌های مختلف هدف قرار می‌دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در جدیدترین حملات، ایستگاه دفاعی نیرو‌های ارتش سوریه را در حومه روستای «حمامیات» در شمال غرب استان حماه نشانه رفتند.

این منبع میدانی با بیان این که حملات عناصر تروریستی هیات تحریرالشام از حومه روستا‌های «جیسات و تل الصخر» انجام شد، گفت: مواضع نیرو‌های سوری در گام نخست با آتش توپخانه هدف قرار گرفت.

وی افزود: نیرو‌های ارتش سوریه با وجود حملات شدید خمپاره‌ای از مواضع خود عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با عناصر تروریستی موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

دفع حملات سنگین تروریست‌ها در شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه

حدود ۳۶ تن از عناصر تروریستی در جریان دفع حملات کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های ارتش سوریه در جریان درگیری‌ها خسارت‌های سنگینی را هم به تجهیزات نظامی گروه‌های تروریستی وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از عناصر تروریستی به مواضع نیرو‌های ارتش سوریه در حومه روستای «جیسات» در شمال غرب استان حماه هجوم آوردند، اما تحرکات آنان در این محور یه طور کامل رصد شد.

نیرو‌های ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین توانستند حملات تروریست‌ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از تروریست‌ها در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خودروی نظامی آنان هم منهدم شد.

ده‌ها تن از عناصر تروریستی حملات گسترده‌ای را هم علیه مواضع نیرو‌های سوری در نزدیکی شهرک «عین الحور» در ۵ کیلومتری شمال شهرک راهبردی کنسبا در شمال شرق استان لاذقیه انجام دادند.

بیشتر بخوانیددرخواست ترکیه از آمریکا برای تعطیل کردن مراکز نظامی خود در شمال سوریه

نیرو‌های سوری مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات تروریست‌ها شدند و پس از درگیری‌های گسترده موفق شدند حملات را هم در این محور دفع کنند؛ ۱۵ تن از تروریست‌ها در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند.

سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ شهرک راهبری «عین الحور» در مسیر بزرگراه «لاذقیه - جسرالشغور» واقع شده است.

گروه‌های تروریستی با انجام حملات متوالی در شمال غرب استان حماه درصدد هستند مناطق مرزی مشترک با شمال شرق استان لاذقیه را ناامن کنند، اما با واکنش قاطع نیرو‌های سوری ناکام ماندند.

از دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه خبر می‌رسد، درگیری‌های جدیدی میان گروه‌های تروریستی هیات تحریرالشام و احرارالشام به وقوع پیوسته است و ۳۵ تن از طرفین کشته و زخمی شدند.

دفع حملات سنگین تروریست‌ها در شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی هیات تحریرالشام در جریان درگیری‌ها توانستند روستای «زیزون» را از تصرف تروریست‌های احرارالشام خارج و به اشغال خود دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری میان تروریست‌ها به روستای «قسطون» در غرب استان حماه کشیده شده و ده‌ها تن از آنان هم کشته و زخمی شدند؛ شماری زیادی از اهالی این روستا از جمله چند زن و کودک هم در این درگیری‌ها جان باختند.

عناصر تروریستی هیات تحریرالشام درصدد هستند با اشغال بیشتری از مناطق در شمال و شمال غرب استان حماه، دامنه نفوذ خود را افزایش دهند تا بتوانند در مقابل نیرو‌های ارتش سوریه مانور دهند و قدرت نمایی کنند.

خبر‌ها از شرق استان ادلب حاکیست، کاروانی جدید شامل ده‌ها تن از نیرو‌های تازه نفس ارتش سوریه همراه با تجهیزات سنگین نظامی و ۳۵ خودروی نظامی در محور‌های «الذهبیه و تل عزو» مستقر شدند.

افزایش تحرکات و حملات گروه‌های تروریستی در مناطق اشغالی شمال باعث شده تا چند گروه دیگر از نیرو‌های ارتش سوریه در روز‌های گذشته در خطوط تماس با تروریست‌ها مستقر شوند.

برخی منابع میدانی اعلام کردند، نیرو‌های ارتش سوریه در آمادگی کامل به سر می‌برند تا به هرگونه حمله احتمالی تروریست‌ها واکنش قاطع نشان دهند و از سویی دیگر نقض آتش بس‌ها باعث شده تا نیرو‌های سوری خود را برای انجام عملیات بزرگ در مناطق شمالی آماده کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

نظر شما