شناسهٔ خبر: 29871384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رييس اتحاديه جايگاه‌داران سوخت:

دستگاه‌هاي موجود در جايگاه‌ها مخدوش هستند

صاحب‌خبر -

 11 سال پيش پرونده استفاده از کارت سوخت در فرآيند سوخت‌گيري گشوده شد و متعاقب اين تصميم، نازل‌هاي موجود در جايگاه‌هاي سوخت به نرم‌افزار و سخت‌افزار لازم براي استفاده از کارت سوخت مجهز شدند. سوالي که با قطعي شدن بازگشت کارت سوخت مهم‌تر از گذشته مطرح مي‌شود، اين است که نازل‌هاي سوخت که اکنون عمري 11 ساله دارند، چه قدر براي بازگشت جدي کارت سوخت آماده اند؟

به گزارش ايسنا، چندي پيش شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، از بازگشت قطعي کارت سوخت به چرخه سوخت‌گيري خبر داد. کارت سوختي که با سهميه‌بندي بنزين از سال 1386 نقش مهمي در چرخه سوخت‌گيري داشت و تا سال 1394 که بنزين تک نرخي شد، اهميت خود را حفظ کرد. بعد از تک نرخي شدن بنزين کم‌کم استفاده از کارت سوخت مالکان خودرو کم‌رنگ شد و کار به جايي رسيد که مردم به سوخت‌گيري با کارت جايگاه‌دار خو گرفتند.

اکنون که بازگشت کارت سوخت مالک خودرو يا موتور سيکلت قطعي شده است و هر فرد فقط بايد از کارت سوخت خود براي سوخت‌گيري استفاده کند و هم‌چنين قرار است کارت سوخت برخي افراد به کارت بانکي آن‌ها متصل شود، سوال اين است که نازل‌ها چقدر آمادگي پاسخگويي به اين فرآيند را دارند؟در اين راستا، بيژن حاج‌محمدرضا - رييس اتحاديه جايگاه‌داران سوخت - گفت: دستگاه‌هاي موجود در جايگاه‌ها مخدوش هستند و مشکل دارند، درنتيجه بايد دوباره بخش هاي مهندسي براي تغيير، تعويض و يا بهبود دستگاه‌ها اقدام کنند که تاکنون چنين اقدامي صورت نگرفته است.وي با بيان اين‌که دستگاه‌هاي فعلي قابل استفاده هستند، افزود: اما از صددرصد ظرفيت نمي‌توان استفاده کرد. حداقل 50 درصد و حداکثر 55 درصد نازل‌ها قابليت استفاده دارند و 45 درصد احتياج به تغيير و تعمير دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما