شناسهٔ خبر: 29871382 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 دانشگاه شريف دانشجوي کارشناسي ارشد بدون کنکور پذيرش مي‏کند

دانشگاه صنعتي شريف براي سال تحصيلي 98-99 دانشجوي بدون آزمون کارشناسي ارشد پذيرش مي‎کند.

دانشگاه صنعتي شريف براساس آيين‎نامه استعدادهاي درخشان در مقطع کارشناسي ارشد دانشجوي بدون آزمون پذيرش مي‎کند که متقاضيان بايد مدارک خود را تا يکم دي ماه به دفتر استعدادهاي درخشان اين دانشگاه ارائه کنند.

مدارک دوره‎هاي مجازي، نيمه حضوري و غيرحضوري، نوبت دوم و دانشگاه آزاد براي ورود به اين دوره پذيرش نخواهد شد.

درخواست متقاضي تنها براي ورود به يک رشته تحصيلي بررسي خواهد شد.

همکاري‌ دانشگاه پزشکي تهران و دانشگاه لبنان

تفاهم‌نامه همکاري‌هاي مشترک دانشگاه علوم پزشکي تهران و دانشگاه لبنان به منظور اجراي دوره مشترک دکتري تخصصي ميان دو دانشگاه و تبادل استاد و دانشجو امضا شد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکي تهران، دکتر رامين کردي، معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي تهران و دکتر نوروزي، دبير اتاق همکاري‌هاي علمي ايران و عراق با سفر به لبنان از دانشگاه‌ها و بيمارستان‌هاي اين کشور بازديد کردند.معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي تهران با تشريح اين سفر 2 روزه، گفت: تبيين جايگاه علمي دانشگاه در منطقه، حرکت در جهت دانشگاه‌هاي نسل سوم و توسعه همکاري‌هاي آموزشي و پژوهشي با دانشگاه‌ها و مراکز علمي لبنان طي اين سفر مورد توجه قرار گرفت.

کردي با اشاره به ديدارهاي انجام شده با رئيس دانشگاه لبنان و روساي دانشکده‌هاي پزشکي و دکتري علم و فناوري اين دانشگاه تاکيد کرد: اين ديدارها منجر به امضاي تفاهم‌نامه همکاري‌هاي مشترک توسط رئيس دانشگاه لبنان و اينجانب از طرف رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران شد.

وي اجراي دوره مشترک دکتري تخصصي ميان دو دانشگاه را مهم ترين موضوع مورد توافق طرفين طي اين تفاهم نامه دانست و گفت: در اين باره مقرر شد فهرستي از رشته‌هاي دانشگاه لبنان و گروه‌هاي تحقيقاتي آن‌ها در اختيار دانشگاه علوم پزشکي تهران قرار گيرد. معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: به اين ترتيب پژوهشگران و محققان مراکز تحقيقاتي زيرمجموعه که علاقه‌مند به اخذ دکتري تخصصي مشترک با گروه مورد نظر در دانشگاه لبنان باشند، مي توانند به تبادل اطلاعات و در صورت اتفاق‌نظر، همکاري بپردازند.

وي ادامه داد: همچنين در خصوص پايان‌نامه دانشجويان نيز توافق شد پس از اعلام موضوع از طريق دانشگاه لبنان، دانشگاه علوم پزشکي تهران اطلاع‌رساني لازم را در واحدهاي زيرمجموعه خود انجام دهد تا با مشخص شدن دو استاد راهنما از سوي دانشگاه‌ها، دانشجو نيمي از فعاليت خود را در لبنان و مابقي را در ايران انجام دهد.

نظر شما