شناسهٔ خبر: 29871366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 اوزيل در يک قدمي اينتر

باشگاه اينتر ميلان خواستار همکاري با مسوت اوزيل است که تحت هدايت اوناي امري به عنوان بازيکن کليدي در ترکيب آرسنال جاي ندارد. دستمزد سنگين هفتگي 350 هزار يورو به اين بازيکن آلماني صبر و حوصله مسئولان باشگاه را لبريز کرده است. نمايندگان اوزيل، از جمله برادرش موتلو، اين هفته به ايتاليا پرواز خواهند کرد تا مقدمات امضاي قرارداد را فراهم کنند. اينتري ها همچنين اميدوار هستند که پيشنهاد يوونتوس جدي نباشد تا با رقم کمتري در زمستان اوزيل را به خدمت بگيرند.

در جست و جوي جانشين سوارس

200 ميليون براي کين؟

باشگاه بارسلونا به منظور تقويت خط حمله خود به فکر جذب يک مهاجم افتاده است، چرا که لوئيس سوارس 32ساله کم‌کم به پايان دوران حرفه‌اي خود نزديک مي‌شود و مديران اين باشگاه، کاپيتان انگليسي تاتنهام را گزينه مناسبي براي جانشيني سوارس در آينده‌اي نه‌چندان دور مي‌بينند.

نشريه «ديلي استار» انگليس گزارش داد باشگاه بارسلونا براي به خدمت گرفتن هري کين از تاتنهام در نظر دارد تابستان 2019 با بودجه‌اي 200 ميليون پوندي دست به کار شود. در سوي ديگر باشگاه تاتنهام شايد مجبور به فروش مهاجم گلزن خود شود چرا که هزينه ساخت ورزشگاه جديدش بيشتر از چيزي شده که قبل از اين پيش‌بيني شده بود و زمان افتتاح آن هم به تعويق افتاده است.

باشگاه تاتنهام، هري کين 25 ساله را پايين‌تر از رقم 150 ميليون پوند نخواهد فروخت؛ بازيکني که در 233 بازي در رقابت‌هاي مختف براي اسپرزها به ميدان رفته و 153 گل هم به ثمر رسانده است. در حالي بارسلونا نسبت به جذب کين علاقه‌مند است که باشگاه رئال مادريد هم وضعيت او را زيرنظر دارد.

فرشاد عليه فرشاد

احمدزاده عددي نيست!

فرشاد احمدزاده که شايعه بازگشتش به پرسپوليس بر سر زبان‌‌ها افتاده است، در مصاحبه‌اي عجيب گفت که پيشکسوتان حق ندارند از او انتقاد کنند! مخاطب او مشخصا فرشاد پيوس بود که در تلويزيون از اينکه احمدزاده و چند بازيکن ديگر پرسپوليس را در شرايط سخت ترک کرده بودند، به تندي انتقاد کرده بود. پيوس هم پاسخ حرف‌هاي احمدزاده را داده است. او گفته: «اين بازيکنان اگر مي‌خواستند برگردند اصلا نبايد مي‌رفتند. اين بازيکنان که تيم را تنها گذاشتند عِرقي به پيراهن و تيم ندارند و فکر نمي‌کنم هواداران اجازه بازگشت به آنها بدهند. اگر اين بازيکنان تعصب داشتند، در تيم ‌مي ماندند و با قهرماني آسيا جدا مي‌شدند که براي خودشان هم بهتر بود. احمدزاده از تراکتورسازي آمد و معروف شد و توانست در ليگ قهرمانان آسيا بازي کنند. نظر هواداران در بازگشت آنها مهم است، ولي جايگاه خوبي ندارند، چون به شکل بدي جدا شدند.»

پيوس در ادامه انتقاداتش از احمدزاده گفت: «احمدزاده عددي نيست که در مورد پيشکسوتان صحبت کند. زمان اکران فيلمم، ما همه پرسپوليسي‌ها را دعوت کرديم و احمدزاده هم آمد، ولي من او را دعوت نکردم، يکي از دوستانش اين بازيکن را دعوت کرد. به نظرم اين طور بازيکنان به درد پرسپوليس نمي‌خورند، چون تعصب ندارند و از اين ها بهتر خيلي داريم. علوان‌زاده، همتي و ديگر جوانان پرسپوليس از امثال احمدزاده بهتر هستند.»

چرا عليپور به کره جنوبي نرفت؟

باشگاه سوون سامسونگ کره‌جنوبي درخواست رسمي خود براي جذب علي عليپور، مهاجم تيم پرسپوليس را به اين باشگاه فرستاد. با اين وجود مسئولان باشگاه پرسپوليس با اين پيشنهاد مخالفت کرده و به صورت کتبي به باشگاه کره‌اي پاسخ منفي دادند، اما چرا پرسپوليس حاضرنشد مهاجم اول خودش را به کره‌اي‌ها بدهد؟

دليل اول، کمبود مهاجم ششدانگ و گلزن در فوتبال ايران است. برانکو خوب مي‌داند در ليگ کشورمان بازيکني در اندازه‌هاي علي عليپور آن هم در نقل و انتقالات نيم‌فصل نمي‌تواند پيدا کند. مضاف بر اينکه مهاجم گلزن و چهارچوب شناس خارجي هم در پنجره نقل و انتقالات زمستاني پيدا نمي‌شود و اگر هم پيدا شود قيمت سرسام‌آوري دارد.

با توجه به بالا رفتن قيمت ارز و دلار در ايران، بديهي است باشگاه پرسپوليس توانايي خريد مهاجم با کيفيت خارجي ندارد. مهاجمان ممتاز خارجي يا مثلاً در حد تيام که در استقلال توپ مي‌زد رقمي معادل يک ميليون دلار قيمت دارند؛ پولي که به طور قطع و يقين از عهده باشگاه پرسپوليس خارج است. ازطرف ديگر مبلغي که باشگاه کره‌اي براي خريد قطعي علي عليپور پرداخت مي‌کرد هم چندان رقم چشمگيري نبود. سوون سامسونگ کره‌جنوبي در صورت انتقال قطعي عليپور 400 هزار دلار به اين مهاجم و 400 هزار دلار هم براي صدور رضايتنامه به باشگاه پرسپوليس پرداخت مي‌کرد.

در همين ارتباط شنيده شده که اگرتيم کره‌اي حاضر بود يک ميليون دلار بابت علي عليپور پرداخت مي‌کرد شايد باشگاه پرسپوليس هم راضي مي‌شد مهاجم اول خودش را به فروش برساند. ناگفته نماند علي عليپور مهاجم قائمشهري پرسپوليس تا يک فصل و نيم ديگر و تا پايان ليگ نوزدهم با باشگاه کنوني اش قرارداد دارد.

الخليفي؛ آماده پيشنهاد نجومي براي جذب آزارد

باشگاه متمول پاري سن ژرمن خود را آماده ارائه پيشنهادي نجومي براي جذب ستاره بلژيکي چلسي مي کند.

روزنامه سان انگليس خبر داد که مسئولان باشگاه پاري سن ژرمن براي جذب ادن آزارد، ستاره بلژيکي چلسي وارد رقابت سختي با رئال مادريد شده اند.

الخليفي، رئيس قطري باشگاه پاري سن ژرمن آماده ارائه پيشنهادي نجومي براي رقابت با رئال در جذب آزارد است. پيش از اين باشگاه متمول پاريسي با پرداخت 222 ميليون يورو نيمار را از بارسلونا جذب کرده بود و اين ارقام نجومي در بازار نقل و انتقالات را عرف کرده است.

رئال از سال گذشته به دنبال آزارد است که با جدايي رونالدو در تابستان گذشته از اين تيم مسئولان مادريدي بيش از پيش عزم خود را جزم کردند تا ستاره بلژيکي را به برنابئو بياورند.

نظر شما