شناسهٔ خبر: 29871364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 تساوي مدعيان قهرماني

روز گذشته و در چارچوب يکي از بازي هاي معوقه ليگ برتر، دو تيم سپاهان و پرسپوليس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد.

هشدار به پرسپوليس

الاهلي، مهاجم جديد خريد

تيم فوتبال الاهلي عربستان که يکي از حريفان پرسپوليس در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به شمار مي‌رود، با بحران گلزني مواجه شده و مصدوميت و افت بازيکنان خط حمله اين باشگاه براي هواداران الاهلي نگران کننده به نظر مي‌رسد. اين تيم اين هفته در ليگ عربستان در خانه تيم پايين جدولي الرائد با تساوي بدون گل متوقف شد.

جانيني تاوارس مهاجم آفريقايي الاهلي به دليل مصدوميت حداقل دو ماه از ميادين دور است و ناکامي خط حمله سبزپوشان بعد از اين مصدوميت نگران کننده شده آن هم در شرايطي که عمر السوما مهاجم نامدار اهل سوريه از روزهاي اوج خودش فاصله گرفته و عملکردي نااميدکننده در ترکيب الاهلي دارد. مهند العسيري مهاجم عربستاني الاهلي هم که به دليل تخلفات انضباطي يک ماه محروم بود هنوز نتوانسته آمادگي پيش از محروميت را به دست بياورد تا شرايط مثلث هجومي الاهلي سخت‌تر شود.

مسئولان باشگاه الاهلي در همين راستا با آقاي گل ليگ دسته دوم عربستان به توافق رسيده‌اند؛ بازيکن آفريقايي از کشور چاد که شايد بتواند بخشي از مشکلات را حل کند اما در نقل و انتقالات زمستاني احتمال جدايي عمر السوما و جذب مهاجمان بيشتري وجود دارد تا مشکل گلزني در خط حمله الاهلي حل شود.

توصيه داليچ به برانکو

در پرسپوليس نمان!

برانکو ايوانکوويچ سرمربي پرسپوليس در صحبت هاي اخير خود، از رازي بزرگ و عجيب پرده برداشته است. سرمربي قرمزها در پاسخ به سوالي درباره وضعيت اين تيم در دوران بسته شدن نقل و انتقالات زمستاني و دليل عدم ترک اين باشگاه صحبت‌هاي جالبي را مطرح کرد و خبر از پيشنهاد سرمربي تيم نايب قهرمان جهان براي کناره گيري از پرسپوليس داد. برانکو در اين باره مي‌گويد: «درکرواسي خيلي ها به من گفتند الان وقتش است که مثل يک قهرمان و به عنوان مربي برنده ازپرسپوليس کنار بکشي و جدا شوي. بيا بيرون تا تاج قهرماني ازروي سرت به زمين نيفتاده است!» سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که چه کسي به شما اين پيشنهاد را ارائه کرد، گفت: «خيلي‌ها، دوستان و نزديکانم در کرواسي و زلاتکو داليچ که خيلي هم دوستش دارم!»

داليچ که ارتباط نزديکي با برانکو دارد، با نايب قهرماني در جام جهاني خود را بر سر زبان‌ها انداخت و قطعا اگر سرمربي محبوب قرمزها پرسپوليس را ترک مي‌کرد و سپس اين موضوع را مطرح مي‌کرد، شايد هيچ وقت هواداران پرسپوليس نمي‌توانستند داليچ و ديگر دوستان برانکو را براي اين مشورت‌ها ببخشند.

معجزه دنيزلي

کاظم‌پاشا؛ قدرت جديد ليگ ترکيه

رقابت‌هاي سوپرليگ ترکيه اين روزها تيمي را در جمع کانديداهاي قهرماني مي بيند که کمتر کسي فکر مي کرد با حضور تيم هاي سرشناس و متمول استانبول فرصتي به آنها داده شود تا طعم مدعي بودن را بچشند. کاظم پاشا تا هفته پنجم ششم سوپرليگ ترکيه اوضاع و احوال نامساعدي داشت تا جايي که شکست سنگين 4-2 در سنول گونش استاديوم مقابل ترابزون و ستاره هاي ايراني اش، زمينه براي ايجاد تغييرات روي نيمکت را فراهم کرد. اما اين بار مردي سکان هدايت کاظم پاشا را برعهده گرفت که براي فوتبالدوستان ايراني چهره اي نام آشنا و براي خود ترکيه اي ها چهره پرافتخاري بود. مصطفي دنيزلي در 70 سالگي بار ديگر جاه طلبي هايش را با نشستن روي نيمکت رهبري تيم بحران زده کاظم پاشا نشان داد تا با ورودش انقلابي بزرگ در اين تيم کوچک و بدون افتخار رقم بزند.

مصطفي دنيزلي تنها مربي تاريخ ترکيه است که قهرماني در سوپرليگ را همراه 3 تيم مطرح اين کشور به‌دست آورده است. ابتدا فصل 1988-1987 با گالاتاسراي، فصل 2001-2000 همراه با فنرباغچه و فصل 2009-2008 نيز با بشيکتاش. مصطفي پاشا که چهار سال روي نيمکت تيم ملي ترکيه نشست و نتايج درخشاني هم کسب کرد، حالا در باشگاه کاظم‌پاشا مدعي قهرماني در سوپرليگ است. دنيزلي در چند سال اخير و بعد از حضور روي نيمکت خزر لنکران آذربايجان، در بازگشت به ترکيه مربيگري ريزه‌اسپور و سپس گالاتاسراي و اسکيشهير را بر عهده گرفت اما از اکتبر 2018 مسئول فني کاظم‌پاشا شد تا نتايج فوق‌العاده‌اي همراه با اين تيم نه چندان مشهور کسب و تا جايگاه دوم جدول صعود کند و در فاصله چهار امتيازي باشاک شهير بايستد؛ يعني بالاتر از سه تيم مطرح استانبول که هر کدام از آنها را به قهرماني هاي متعددي رسانده بود.

شکست 4 -2 کاظم ‌پاشا مقابل ترابزون‌اسپور، مديران اين باشگاه را وادار کرد تا اخراج کمال اوزدس سرمربي ناکام را در دستور کار قرارداده و مصطفي دنيزلي را به عنوان جانشين او انتخاب کنند. از وقتي دنيزلي روي نيمکت کاظم‌پاشا نشست، نتايج اين تيم با انقلابي بزرگ روبرو شد . برد 3 -1 مقابل قوزتپه، پيروزي 5-0 برابر آخيساراسپور، تساوي يک - يک مقابل ارزروم‌اسپور، برد 3- 0 مقابل مالاتيااسپور و تساوي 2 -2 برابر فنرباغچه در هفته چهاردهم از جمله نتايجي است که کاظم‌پاشا همراه با دنيزلي کسب کرد. دو پيروزي در جام حذفي مقابل پترول‌اسپور و بلديه‌اسپور را هم مزيد برعلت شد تا دنيزلي سال ها بعد از کارشناسي در شبکه NTV دوباره مدعي قهرماني در ترکيه لقب بگيرد و همه نگاه ها را به خود معطوف کند.

در سوپرليگ ترکيه مربيان پرافتخاري نظير سنول گونش، فاتح تريم و اروين کومان حضور دارند اما فعلا مصطفي دنيزلي بالاتر از همه آنها ايستاده و نتايجي بهتر کسب کرده است. مردي که سال ها در فوتبال ايران فعاليت کرد و اين اواخر گزينه يکي دو باشگاه سرشناس ايران نيز شد اما در نهايت به خاطر برخي مسائل خانوادگي قيد بازگشت دوباره را زد تا سر از باشگاهي کوچک به نام کاظم پاشا در آورده و دوباره براي کسب افتخاري جديد خيز بردارد.

نظر شما