شناسهٔ خبر: 29871310 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ترکی مطرح کرد؛

تبدیل ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه تهران به هتل آپارتمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه برای ایجاد هتل آپارتمان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه هجدهم آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه در بخش استانداردسازی فعالیت های ارزشمندی انجام شده است که یکی از آن ها استانداردسازی تولیدات محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: این بخش زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف را در بر می گیرد.

وی افزود: در بخش تولید محصولات کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که با توجه به تولید حدود ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح استان، این بخش باید مورد توجه باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در بخش زنجیره تولید در زمینه تولید و عرضه محصولات غذایی، مشکلاتی برای سموم غذایی وجود داشت که مقرر شد این مسئله در شورای سلامت بررسی شود تا بر واحد های متخلف نظارت شود و تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد کاهش سموم در صنایع غذایی باشیم.

وی با اشاره به استانداردسازی واحد های فعال در زمینه کاهش مصرف انرژی تصریح کرد: این نظارت از منازل خانگی در استان تهران آغاز شده است و براساس گزارش های اعلام شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف انرژی در منازل مورد بازبینی قرار گرفته و استانداردسازی شده است و این طرح تا پایان سال ۹۸ در کل استان تهران سراسری خواهد شد.

ترکی ادامه داد: برای استانداردسازی قطعات خودرو مقرر شد که اداره کل استاندارد با مجموعه قطعه سازان استان تفاهم نامه ای داشته باشند تا قطعات تولیدی با تأییدیه استاندارد وارد بازار شود. در این بخش استانداردسازی پله های برقی و آسانسور های مراکز درون شهری نیز در دستور کار است.

وی در ادامه به موضوع هتلینگ اماکن گردشگری در استان تهران و اسکان و استقرار مسافران نیز اشاره کرد و گفت: هتلینگ در استان تهران آغاز شده است و با یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم نامه ای با شهرداری ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه برای ایجاد هتل آپارتمان در نظر گرفته شده است، افزود: موضوع ایجاد پایانه صادرات محصولات صنایع دستی با تخصیص زمین از سوی شهرداری و یا منابع طبیعی به شکل منطقه ای توسط گردشگری در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما