شناسهٔ خبر: 29871140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

جاده های مواصلاتی آذربایجان غربی باز است/ رانندگان احتیاط کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه جاده های آذربایجان غربی قابلیت تردد را دارند بر لزوم احتیاط از سوی رانندگان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ارسلان شکری امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شرایط فعلی جاده های آذربایجان غربی، گفت: کلیه محورهای سردشت، پیرانشهر به تمرچین، تکاب به شاهین دژدر مسیر مایین بلاغ و ایرانخواه برفی بوده اما با وجود بارندگی روزهای اخیر همه راههای شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد از آنها جریان دارد.

و، افزود: کلیه محورهای شهرستان ارومیه، نقده، اشنویه، مهاباد، میاندوآب بوکان و گردنه های قوشچی ،راژان و سرو نیز بارانی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، با بیان اینکه در حال حاضر راهداران در تمامی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان حضور دارند، ادامه داد: امسال ۴۵ هزار تن نمک و ماسه شامل ۳۰ هزار تن ماسه و ۱۵ هزار تن نمک برای مدیریت راه های برفی و لغزنده استان در راهدارخانه ها ذخیره سازی شده است.

وی، با بیان اینکه همچنین ۴۰ دروبین نظارتی در سطح جاده ها و محورهای اصلی نصب شده که از سوی دستگاه های مدیریت بحران به صورت آنلاین رصد می شود، اظهارداشت: مسافران بین شهری پیش از آغاز سفر با استفاده از سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده های استان اطلاع یافته و در طول سفر نیز با راهداران و پلیس راه هماهنگی کامل را داشته باشند.

شکری، به رانندگان توصیه کرد که برای تردد در مسیرهای استانی به ویژه گردنه ها و نقاط برف گیر از لباس گرم، پتو، جیره خشک و زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی، در خصوص تردد در گردنه مایین بلاغ تکاب به دلیل لغزنده بودن این جاده، گفت: با توجه به تداوم بارش برف، رانندگان وسایل نقلیه برای تردد در محور شاهین دژ به تکاب به طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی استفاده کنند و سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، با بیان اینکه رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند، ادامه داد: به علت بارش برف و کولاک، تردد خودروهای سنگین از جمله تریلی، وانت و برخی از خودروهای سواری از جمله پیکان در این محور با محدودیت همراه است.

وی، همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از محورها احتمال ریزش سنگ و جاری شدن سیلاب وجود دارد از رانندگان خواست که با احتیاط در این محورها رانندگی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما