شناسهٔ خبر: 29870697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| اجرای نادر طالب‌زاده در "سکرت" پرس‌تی‌وی با زبان انگلیسی

R1515/P1356/S4,34/CT7

"سکرت" پرس‌تی‌وی همان برنامه "راز" نادر طالب‌زاده است که روی آنتن می‌رفت و حالا طالب‌زاده چهار قسمت از "سکرت" با زبان انگلیسی در شبکه برون‌مرزی صداوسیما اجرا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگیباشگاه خبرنگاران پویا،امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

"سکرت" جمعه‌ها روی آنتن پرس‌تی‌وی

نادر طالب‌زاده مجری برنامه "راز" یا "عصر" این روزهای تلویزیون است. در شبکه‌های برون‌مرزی هم همچون شبکه‌های سراسری فعالیت دارد و اخیراً هیسپان‌تی‌وی برای "بشارت منجی" یک کار ویژه‌ای انجام می‌دهد. طالب‌زاده چندی است برنامه‌ای ویژه مسائل جهانی و پشت پرده‌های سیاست‌ آمریکا و اسرائیل در پرس‌تی‌وی به زبان انگلیسی اجرا می‌کند.

نادر طالب‌زاده به خبرنگار خبرگزاری تسنیم ،‌گفت: "سکرت" یک برنامه صرفاً سیاسی نیست و راجع به هنر، فرهنگ، اجتماع و مسائل دیگر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این برنامه گفتگومحور که چهار قسمت آن پشت سرگذاشته شده است و تا پایان سال روی آنتن خواهد رفت.

«شب موسیقی» با مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد

در دهمین قسمت از برنامه «شب موسیقی» از مجموعه شب‌های هنر، یکشنبه شب رضا مهدوی میزبان علی ترابی مدیر کل جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مانی جعفرزاده موزیسین می‌شود و با آنها در خصوص مدیریت اجرایی موسیقی کشور به گفتگو می‌پردازد.

در بخش گزارشی برنامه این هفته، عباس عبدالهی نوازنده پیانو و مدرس، زیبا جواهری نوازنده پیانو و مدرس و غلامرضا رضایی خواننده و مدرس سوالات خود را در خصوص مدیریت موسیقی با علی ترابی مطرح می‌کنند و مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استودیو برنامه به آنها پاسخ می‌دهد.

در بخش «ناشنیده‌ها» ی برنامه شب موسیقی، این هفته علی تجویدی نوازنده ویولن و سه‌تار، آهنگساز، پژوهشگر و نویسنده به خوانندگی و اجرای موسیقی می‌پردازد. آیتم «چهل سالگی» با موضوع سالن های اجرای موسیقی بعد از انقلاب اسلامی و گزارشی از تاریخچه ی مدیریت موسیقی از پنج هزار سال قبل تاکنون از دیگر بخش های برنامه است.

«شب موسیقی» یکی از برنامه‌های « شب‌های هنر» است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یکشنبه شب‌ها ساعت 23 به طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

شعار چهاردهمین جشنواره رادیو مشخص شد

در جلسه شورای مدیران معاونت صدا که با حضور معاون صدا برگزار شد، شعار جشنواره بین‌المللی رادیو انتخاب شد.

حمید شاه‌آبادی شعار جشنواره چهاردهم را «رادیو صدای صمیمی لحظه ‌ها» برگزید. همچنین وی با محفوظ ماندن جای مردم در جشنواره، از اختصاص یک بخش ویژه برای مخاطبان خبر داد.

«بخش تعاملی» به جشنواره جهانی رادیو اضافه شده که  یکی از وجوه شاخص و متمایز چهاردهمین جشنواره جهانی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صداست. «بخش تعاملی» بیانگر جایگاه ارزشمند مخاطبان و توجه ویژه به علاقه‌مندان رادیو است.

کلیه شنوندگان و علاقمندان رادیو می‌توانند یک اثر در قالب آزاد و با موضوعاتی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ایثار و فداکاری،گردشگری و محیط زیست ساخته و در جشنواره شرکت کنند. این آثار نباید کمتر از دو دقیقه و   بیشتر از پنج دقیقه باشد.

علاقه‌مندان و هنرمندان خلاق برای شرکت در  جایزه پنج میلیون تومانی طراحی پوستر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا می‌توانند آثار خود  را به نشانی :radiofestival@irib.ir ارسال کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین رویدادهای جشنواره  می‌توانند به سایت جشنواره بین‌المللی رادیو به نشانی http://www.radiofestival.ir و پایگاه اطلاع ‌رسانی رادیو به نشانی  http://radio.irib.ir مراجعه کنند.

رضویان مهمان امشب «نقطه سرشب» رادیو تهران

برنامه «نقطه سرشب» از شبکه رادیویی تهران امشب میزبان امیرشهاب رضویان کارگردان و فیلمنامه نویس است. اسماعیل باستانی تهیه‌کننده با بیان این خبر گفت: برنامه « نقطه سرشب» از شبکه رادیویی تهران شب‌های یکشنبه از ساعت 22 در حوزه سینما تهیه و پخش می‌شود. در این برنامه با کارگردانان و بازیگران فیلم های درحال اکران سینما گفتگو خواهد کرد. امشب مهمان برنامه امیرشهاب رضویان است که با او درباره آثارش و برنامه های آتی که پیش‌رو دارد صحبت می‌شود.

امیرشهاب رضویان‌زاده چهارم خرداد 1344 در همدان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس است، از جمله کارهای او می توان به یک دزدی عاشقانه، سفر زمان، روزی که مینا گم شد، تابستان عزیز و... اشاره کرد. وی سابقه بازیگری در فیلم استراحت مطلق را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

رابعه مدنی مادر امیرشهاب رضویان دانش آموخته رشته مربی‌گری کودک و بازنشسته آموزش و پرورش است. او در سریال هایی مانند «وضعیت سفید»، «پایتخت»، «شمس‌العماره» و فیلم‌های سینمایی «بوسیدن روی ماه»، «شیر تو شیر»، و... به عنوان بازیگرهنرنمایی کرده است.

به گفته تهیه کننده برنامه؛ علاوه بر صحبت با عوامل فیلم‌های سینمایی هر هفته یک موضوع در سینما به چالش کشیده می‌شود. وحید رونقی گوینده، محمدرضا مقدسیان کارشناس و منتقد، حسین پیرحیاتی هماهنگی سایر عوامل برنامه رادیویی "نقطه سرشب" یکشنبه‌ها هستند.

 

"پایش" عملکرد تیم اقتصادی دولت امشب در شبکه یک

در برنامه امشب هجدهم آذرماه "پایش" عملکرد تیم اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم ها به بوته نقد گذاشته می‌شود. در سوال نظرسنجی برنامه امشب هم از بینندگان پرسیده شده است: با گذشت بیش از یک ماه از اجرای تحریم‌ها، به عملکرد کدام عضو تیم اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم‌ها، نمره بالاتری می‌دهید؟ 1- بانک مرکزی  2- سازمان برنامه و بودجه  3- وزارت اقتصاد و دارایی  4- وزارت صنعت، معدن و تجارت  5- وزارت نفت. همچنین در این برنامه با حضور کارشناسان، راهکارهای رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شرایط تحریم و تحولات بازهارهای اخیر ارز و طلا تحلیل خواهد شد.

"پایش" به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای محمد دلاوری کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که امشب پس از سریال شبانگاهی روی آنتن می‌رود.

«مدارا و همزبانی با مردم»، روی میز گفت‌وگوی برنامه «این.ج.ا»

عنوان قسمت سوم از فصل دوم برنامه «این.ج.ا» (این جمهوری اسلامی) «رفیق مردم» است که امشب با بررسی موضوع «مدارا و همزبانی مردم» به روی آنتن شبکه چهار می‌رود.  در این برنامه دکتر تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دکتر علی ربیعی، جامعه‌شناس و وزیر سایق کار و رفاه اجتماعی درباره این بحث به تبادل نظر می‌پردازند که چرا در سال‌های اخیر شاهد کم‌توجهی به اصل مدارا با مردم و مواسات با آن‌ها از سوی برخی کارگزاران نظام هستیم؟ چرا گاهی بین مردم و حکمرانان یک نوع فاصله احساسی و ادراکی به وجود می‌آید؟ و  پیوست اجتماعی سیاست‌ها و اقدامات حکمرانان چه باید باشد که این فاصله را کاهش دهد یا از بین ببرد؟

«این.ج.ا» به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی و با اجرای محمد لسانی، امشب هجدهم آذرماه ساعت 21 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

رصد دوازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت در شبکه پنج

مستند گزارشی شبکه پنج سیما، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، از دوشنبه نوزدهم آذرماه ساعت 20 روانه آنتن می‌شود.  این مستند گزارشی به منظور پوشش تصویری مهمترین اتفاقات دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت تا پایان جشنواره از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

"محمد حمیدی مقدم" تهیه کننده این برنامه گفت: این مستند گزارشی در نظر دارد تا در روزهای برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، به پوشش مهم‎ترین اتفاقات جشنواره بپردازد که شامل معرفی فیلم ها و زمان پخش آنها، گفتگو با کارگردان های جشنواره، ویدئو گرافیک، تصاویر و.... خواهد بود. 

مستند تولیدی گزارشی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از دوشنبه نوزدهم آذرماه هر شب به مدت  20 دقیقه از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران( سینما حقیقت) ، از هجدهم تا بیست و پنجم آذرماه 1397 با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران  برگزار خواهد شد.

نوای «راز پنهان» در آی‌فیلم

مستند هفتگی «گراما فیلم» در شبکه آی‌فیلم، این هفته به بررسی موسیقی مجموعه «راز پنهان» می‌پردازد. «گراما فیلم» که روند شکل‌گیری موسیقی‌ سریال‌های شاخص تلویزیون را می‌کاود، دوشنبه نوزدهم آذرماه موسیقی مجموعه «راز پنهان» به‌کارگردانی فلورا سام را با حضور عوامل مؤثر در آن بررسی می‌کند.

«راز پنهان» در سال 1391 در گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید شد و  بازیگرانی مثل داریوش ارجمند، پروانه معصومى، علیرضا جلالى تبار، الهام حمیدى، کامران تفتى و لادن طباطبایی در آن ایفای نقش کرده‌اند. تیتراژ این سریال را فرزاد فرزین خوانده، عبدالجبار کاکایی ترانه سرا و امید کرامتی آهنگساز آن بوده‌اند.

«گراما فیلم» فردا شب ساعت 22:30 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می‌رود. بازپخش آن نیز در ساعت 06:30 روز بعد خواهد بود.

روزنامه‌نگار از کودکی و حرفه‌اش در «کتاب‌باز» می‌گوید

امشب (یکشنبه هجدهم آذرماه)، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان احسان ناظم‌بکایی، روزنامه‌نگار و نویسنده است. ناظم‌بکایی در برنامه امشب راجع به چگونگی ورودش به عرصه روزنامه‌نگاری، تاثیر مطالعه در حرفه‌اش، از کودکی و کتابخانه پدری‌اش، کتابخانه خودش و پروژه جالب و جذابی که در دست انتشار دارد با صحت به گفتگو می‌نشیند.

در بخش دوم (بخش ثابت یکشنبه شب‌ها) احسان رضایی ضمن معرفی کتاب در خصوص قصه‌گویی‌های قدیمی صحبت خواهد کرد.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 1 بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

بررسی فعالیت‌های قوه قضاییه در "متن حاشیه"تلویزیون

مجموعه برنامه "متن حاشیه" با  موضوع  فعالیت‌های  قوه قضاییه،  یکشنبه هجدهم آذرماه از ساعت23 و 15 دقیقه به صورت زنده روی آنتن  شبکه سه  سیما  قرار می‌گیرد. مجموعه  برنامه "متن  حاشیه" امشب با حضور حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه به  بحث دلایل  طولانی شدن مراحل رسیدگی به پرونده‌های قضایی و همچنین نحوه برخورد قوه قضاییه با جرایم اقتصادی و موسسات اعتباری کلاهبردار می‌پردازد.

اجرای این برنامه بر عهده آبتین شمس است. توضیح آنکه مجموعه برنامه «متن، حاشیه» کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی مجید یوسفی  است که با حضور کارشناسان با نگاهی آسیب شناسانه به  واکاوی معضلات و  ارائه راهکار  می‌پردازد .

«محمدرضا داوودنژاد» به الکوثر می‌آید

در برنامه امشب «مع المشاهدین» شبکه الکوثر «محمدرضا داوودنژاد» بازیگر سینما و تلویزیون حضور می‌یابد. «با بینندگان» هرهفته یکشنبه ها ساعت 19 به وقت تهران پخش و موضوع آن بررسی و مرور اخبار و وقایع هنری ایران و جهان است .

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی سرنخ، دیوار شیشه‌ای و پلیس جوان که در فیلم هایی همچون شش نفر زیر باران، مرهم، راننده تاکسی، قدمگاه، خانه عنکبوت و... به ایفای نقش پرداخته است، در یکی از بخش‌های برنامه حضور یافته و در خصوص زندگی هنری و شخصی خود سخن  می‌گوید .

«مع المشاهدین» امشب هجدهم آذرماه به تهیه‌کنندگی سیدنعمت اسماعیلی و اجرای لیث جعفر ترابچی به روی آنتن است .

بررسی زندگی شهید چمران در شبکه العالم

شبکه العالم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در قالب مستند به بازخوانی زندگینامه شخصیت‌های موثر انقلاب اسلامی می‌پردازد. مستند امروز شبکه العالم به بررسی زندگی شهید دکتر «مصطفی چمران»اختصاص دارد.

این مستند با نام «نبراس المجاهدین» در قالب روایی، زندگی شهید چمران را از تولد، نوجوانی و مبارزات وی ترسیم می‌کند.  در این مستند همچنین مهدی چمران برادر شهید چمران به بیان جنبه‌های مختلف زندگی این شهید در دوره‌های مختلف می‌پردازد.

در «نبراس المجاهدین» گوشه ای از مبارزات شهید چمران وهمچنین حضور وی به عنوان یکی از فرماندهان جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.مصطفی چمران در سی و یکم خردادماه 1360 در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد.

مستند «نبراس المجاهدین» تولید شبکه العالم است که امروز یکشنبه هجدهم آذرماه ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد و تکرار آن نیز فردا ساعت 12 بر روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما