شناسهٔ خبر: 29869186 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

از سرگیری مبادلات بانکی ایران - چین

نائب رئيس و سخنگوي اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين گفت: مبادلات بانكي و پولي ايران و چين فردا از سر گرفته مي شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مجيد رضا حريري با بيان اينكه بعد از اتفاقات 4 نوامبر كه وارد مرحله جديدي از برجام شديم روابط بانكي ایران و چين متاثر از اين اتفاق بايد بازطراحي مي شد، افزود: خوشبختانه روز جمعه گذشته اين قضيه حل و فصل شد و به علت تعطيلات روزهاي شنبه و يكشنبه در چين، فردا دوشنبه نقل و انتقال مالي ميان ايران و چين از طريق كونلون بانك بعنوان تنها بانك طرف مبادله با بانكهاي ايراني، آغاز مي شود.
 
نائب رئيس و سخنگوي اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين گفت: در ماه يك ميليارد دلار واردات از چين داريم و در دو ماه گذشته كه اختلال جدي در مبادله بانكي ميان دو كشور بود دو ميليارد دلار تقاضاي انباشته وجود دارد كه حتماً در روزهاي اول كار فعالان اقتصادي را كه مي خواهند با چين كار كنند يا حواله هايشان در چين و يا بانكهاي ايراني است و يا كالايشان در بندر وجود دارد با اختلال همراه خواهد بود.
 
حريري با بيان اينكه بعد از گذشت يك هفته تا ده روز روند مبادلات بانكي ميان دو كشور به حالت عادي برمي گردد گفت: اميدواريم نگراني فعالان اقتصادی، صادر كنندگان و وارد كنندگان ايراني در اين باره هر چه زودتر رفع شود.
 
وي افزود: از سال 2011 تاكنون مبادلات تجاري ما از كانال هاي رسمي بانكي فقط از طريق «كونلون بانك» چين انجام مي شد كه اميدواريم با از سر گيري فعاليت اين بانك بتوانيم بانكهاي ديگر چيني را هم در آينده نزديك به اين فرآيند وارد كنيم.
 
سخنگوي اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين با بيان اينكه هيچ تغييري در فرآيند كار كونلون بانك با فعالان اقتصادي ايراني بوجود نيامده است گفت: فعالان اقتصادی مي توانند از طريق بانكهای عامل خود پيگير مراودات با اين بانك چينی باشند اما آنچه كه واضح است اين كه بانكهای ايراني معاف از تحريم مي تواند با كونلون بانك مبادلات مالي داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما