شناسهٔ خبر: 29868709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد؛

آلودگی هوا و تغذیه ناسالم از عوامل اصلی ایجاد نازایی

رئیس مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلودگی هوا، تغذیه ناسالم، امواج مخابرات و آلاینده های محیطی از عوامل اصلی ایجاد نازایی در زوج های جوان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نیره خادم، رییس مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امرزو در نشست خبری با اشاره به اینکه این مرکز تنها مرکز دولتی درمان ناباروری شمال شرق کشور است که به مردم ارائه خدمت می کند اظهار کرد: در این مرکز علاوه بر خدمات رسانی به  مجاوران، به زائرانی از شهرها و کشورهای همسایه  نیز خدمات ارائه می شود.

 خادم با بیان اینکه در برخی مواقع روزانه ۸۰سونوگرافی در این مرکز انجام می شود، خاطر نشان کرد: بعد از طرح تعرفه کاهش هزینه درمان آمار بیماران رو به افزایش است و این خدمات به خانم های زیر ۴۰سال و زوجین جوانی که فرزندی ندارند، تعلق می گیرد. 

وی با اشاره به اینکه بودجه ۴و نیم میلیاردی از سال ۹۵برای تجهیزات و بهسازی به این مرکز تعلق گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز ، رتبه دوم کشور  در خصوص جذب بیماران را بعد از تهران دارد.

رییس مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خدماتی که در این مرکز ارایه می شود ده برابر کمتر از مراکز خصوصی است.

خادم با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری سه هزار و ۸۲۹ ویزیت متخصص نازایی در این مرکز انجام شده است، اظهار کرد :در مجموع ۸۶۶ویزیت اورولوژی مردان، ۵۵۹۷سونوگرافی، ۱۱۰۶مراجعه به آزمایشگاه، ۳۴۹عمل تخمک کشی، ۵۰۳انتقال جنین،۴۱۴ای یو ای، ۸۷هیستروسکوپی جراحی،۱۰لاپاراسکوپی، ۱۴تخمک اهدایی و۶اهدا جنین در شش ماه نخست در مرکز ناباروری میلاد انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه اهدای جنین با انجام یکسری آزمایشات انجام می شود، ابراز کرد :با وجود موافقت فقها به دلایل بسیاری اهدای اسپرم انجام نمی شود و اینکه اسپرم یک مرد به چند زن تزریق شود کاملا اشتباه بود و باعث اختلال ژنتیک می شود.

رییس مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :بهترین سن بارداری ۲۰تا ۳۰سال بوده و در سنین بالاتر احتمال مرگ و میر مادران افزایش می یابد. 

وی با تاکید براینکه اولین آزمایش برای زوج نابارور بر روی مردان انجام می شود، افزود :این آزمایش تا ۹۵درصد سلامت مرد را از حیث باروری نشان می دهد و بعد از تایید سلامت مرد به سراغ علل ناباروری در زنان می رویم. 

خادم گفت: آلاینده های محیطی، دود ماشین، نحوه تغذیه، امواج مخابرات، مصرف ماهی دریا و...در ناباروری زوجین تاثیر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما