شناسهٔ خبر: 29868541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دعوای قطر و بحرین به نشست ریاض کشید

اظهارنظر وزیر خارجه بحرین درباره عدم مشارکت امیر قطر در نشست ریاض

وزیر خارجه بحرین به عدم مشارکت امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که پیش از این اختلافات با قطر را عمیق توصیف کرده بود، به عدم مشارکت «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در نشست امروز شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض واکنش نشان داد.

خالد بن احمد در صفحه توئیتری خود نوشت: «من در ریاض هستم تا در نشست سران خیر و موضع یکپارچه شرکت کنم».

وی همچنین نوشت: «بهتر بود امیر قطر خواسته‌های عادلانه را قبول می‌کرد و در این نشست حضور می‌یافت.»

 

امیر قطر در نشست ریاض شرکت نکرده و «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه این کشور را در رأس هیأتی به این نشست اعزام کرده است.

سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه در ریاض در حال برگزاری است در حالی‌که امیر قطر با وجود دعوت ملک سلمان از شرکت در این نشست خودداری کرده است همچنین سلطان قابوس نیز عدم مشارکت در این نشست را اعلام کرده و «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر در امور شورای وزیران را به این نشست اعزام کرده است.

برگزاری این نشست در حالی است که از یک سال و نیم قبل سه عضو شورای مذکور به اضافه مصر روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

پاسخ قطر به اظهارات خالد بن احمد

یکی از اعضای هیأت قطری که برای شرکت در نشست شورای همکاری به ریاض سفر کرده است، به این اظهارنظر وزیر خارجه بحرین واکنش نشان داد.

«احمد الرمیحی» مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه قطر در صفحه توئیتر خود نوشت: «قطر در تصمیماتش مختار است، (امیر قطر) در اجلاس کویت شرکت کرد در حالی‌که سران کشورهای محاصره‌کنندگان قطر در آن غایب بودند، قطر نیاز به نصیحت کشورهای «وابسته» ندارد.»

 

سال گذشته نشست شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی کویت برگزار شد و با وجود مشارکت امیر قطر در این نشست، سران امارات، بحرین و عربستان در این نشست شرکت نکردند.

انتهای پیام/ص

نظر شما