شناسهٔ خبر: 29867784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازوند:

برخی پروژه‌ها با اعتبارات قطره‌چکانی به جایی نمی‌رسند

کرمانشاه_استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم واگذاری برخی پروژه‌ها به بخش خصوصی گفت: این پروژه‌ها با اعتبارات قطره چکانی به جایی نمی ‌رسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز در شانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: با وجود اینکه حدود ۱۶ جلسه از برگزاری این ستاد می گذرد اما نتوانستیم خروجی شفاف و موثر ی از این نشست‌ها داشته باشیم که مشکلات را حل و فصل کند.

وی افزود: در این راستا یا خوب نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را تبیین کنیم و یا مدیران از کنار این موضوع به راحتی عبور کردند.

استاندار کرمانشاه گفت: این خیلی تفکر بدی است که اقتصاد مقاومتی به عنوان ریاضت کشیدن و پروژه‌های خرد و کوچک در بین بسیاری جا افتاده است.

وی با بیان اینکه اصل اقتصاد مقاومتی را درونزا بودن و برونگرا بودن آن عنوان کرد و گفت: ما باید بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم و بازار کشورهای اطراف را از دست ندهیم.

بازوند تصریح کرد: برای تقویت درونزا بودن باید بتوانیم نیروی انسانی توانمند آموزش دهیم تا بتوانند در اقتصاد مشارکت کنند اما جای تاسف است که در این موضوع می لنگیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: اقتصاد مقاومتی راهبرد بلند مدت برای کشور ما است که مشابه آن در کشورهای توسعه یافته به عناوین مختلف اجرا شده است.

وی مقام معظم رهبری را پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: بدون شک این موضوع به درستی چکش کاری شده تا به یک برنامه بلند مدت تبدیل شده است.

بازوند با تاکید بر واگذاری پروژه های نیمه کاره به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها با قطره چکانی اعتباری نمی تواند به سرانجام برسد لذا مدیران در عدم واگذاری آن مقاومت نکنند.

وی بیان داشت: مدیران باید ریسک پذیری را در مباحث اقتصاد مقاومتی بالا ببرند چرا که تنها راه مبارزه با تحریم ها، اقتصاد مقاومتی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ۲۴ رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: رویکرد دانش بنیان و نیروی انسانی از مهم ترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی است که می تواند در توسعه اقتصاد شتاب قابل ملاحظه ای به وجود آورد.

وی اظهار داشت: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی نیز از رویکردهای دیگری است که بسیار با اهمیت است اما در این راستا نتوانستیم ادبیات اقتصاد مقاومتی را برای آنها تشریح کنیم که لازم است مدیران تلاش کنند تا این مهم را تبدیل به فرهنگ عمومی کنند.

بازوند با انتقاد از کم کاری برخی مدیران دستگاه‌ها گفت: با مدیرانی که فرصت‌سوزی کنند برخورد جدی می‌کنیم و حتی به این فکر می کنم که اگر بشود آن مدیر را به جرم کار نکردن به دادگاه ارجاع دهیم.

وی در ادامه پس از تشریح اقدامات بخش شیلات استان توسط مدیر کل شیلات، بیان کرد: تا پایان سال ۹۸ باید تلاش کنیم تا تولیدات ماهی استان را به 5000 تن بیشتر یعنی معادل ۲۶ هزار تن افزایش دهیم تا در رونق اقتصادی استان و تولید اشتغال موثر واقع شود.

استاندار کرمانشاه خواستار برپایی جشنواره آبزیان طی اسفند امسال شد و گفت: برای این مسابقه میتوانید مشوق هایی را بکار ببرید تا ایجاد انگیزه را بین افراد شرکت کننده بوجود آورد.

وی در پایان گفت: اوقاف وضع مالی خوبی در استان دارد اما تاکنون هیچ قدمی در راستای ایجاد اشتغال بر نداشته است و سعی می کنم طی جلسه ای در خصوص زمین‌هایی که در اختیار اوقاف است جهت احداث گلخانه به توافق برسیم.

نظر شما