شناسهٔ خبر: 29867482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش از کوتاهی دولت در واگذاری اعتبارات؛

فرار از مسئولیت با شانه‌خالی‌کردن از پرداخت هزینه‌های درمان ایثارگران/ نمایندگان به رئیس‌جمهور نامه نوشتند

طبق مصوبه جدید از نیمه‌دوم سال‌جاری، پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران از بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه اجرایی مربوطه محول شد اما برخی دستگاه‌ها از پرداخت این هزینه‌ها شانه‌خالی می‌کنند که این موضوع باعث سرگردانی ایثارگران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از یک ماه از تصویب قانون پرداخت هزینه دارو و درمان ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌گذرد و این مصوبه باعث بروز مشکلات و در پی آن نارضایتی‌هایی برای جامعه ایثارگر کشور و به تبع آن در خراسان‌جنوبی نیز شده است.

 
از سال 1395 تا انتهای مهرماه سال‌جاری پرداخت تمامی هزینه‌های دارو و درمان ایثارگران بر عهده معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده که از ابتدای آبان‌ماه بر اساس مصوبه جدید این مسئولیت از بنیاد شهید و امور ایثارگران گرفته و به دستگاه‌های اجرایی سپرده است.
 
اما طی این مدت بسیاری از دستگاه‌هایی اجرایی نه‌تنها این مصوبه را اجرایی نکرده بلکه از قبول و پذیرفتن این مصوبه سر باز زده و جامعه ایثارگر را در خراسان‌جنوبی سرگردان کرده‌اند.
 
سرگردانی ایثارگران/ دستگاه‌های دولتی به تعهدات عمل نمی‌کنند
 
یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مشکلی که برای مسائل درمانی ایثارگران در خراسان جنوبی به وجود آمده در بحث بیمه تکمیلی و درمان جانبازان است.
 
وی افزود: در قانون خدمات‌رسانی ایثارگران دولت تعهد کرده که تمام هزینه‌های درمان و تکمیلی جانبازان و خانوداه‌های تحت تکفل آن‌ها صددرصد رایگان و برعهده دولت باشد.
 
این جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: در این قانون پیش‌بینی شده بود که دستگاه‌های دولتی هزینه‌های درمانی ایثارگر، چه شاغل و چه بازنشسته را پرداخت کنند.
 
وی عنوان کرد: چند سالی که این کار توسط دستگاه‌های دولتی انجام شد با توجه به پراکندگی جامعه ایثارگری و تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 1395 این وظیفه بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شد که هزینه‌ها را ابتدای سال دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران بدهد و بنیاد طرف قرداد بیمه جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها باشد.
 
این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: زمانی که ما را به دستگاه‌های دولتی مراجعه دادند، این اقدام مشکلات زیادی داشت و باعث لطمه واردشدن به عزت نفس جانبازان و آزادگان می‌شد و به دلیل عدم تعهد ادارات حدود یک‌سال‌ونیم قبل مجدد پرداخت هزینه درمان بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد.
 
وی خاطرنشان کرد: تقریبا حدود یک‌سال گذشت که کار درمان ایثارگران وضعیت مناسبی پیدا کرده بود و جانبازان با همان شماره جانبازی و آزادگی خود زمانی که به مراکز طرف قرارداد بیمه که آن زمان بیمه ایران بود و بعد بیمه دی شد مراجعه می‌کردیم از داروخانه، دکتر و آزمایشگاه در حدی که تعهدات بود رایگان انجام می‌شد.
 
این جانباز گفت: اکنون از نیم‌دوم سال‌جاری دوباره گفته‌اند که هزینه درمان را آزادگان و جانبازان از دستگاه مربوطه خود بگیرند یعنی مجدد ما را برای تأمین هزینه‌های درمانی به دستگاه‌های دولتی حواله داده‌اند.
 
وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد بنیاد شهید و امور ایثارگران در جذب اعتبارات از دولت نتوانسته تلاش کند و هزینه‌هایی که مثلا بالای چند میلیارد بوده را گرفته و نتوانسته است تعهد بیمه‌های خود را برقرار کند، اظهار کرد: ظاهرا با هماهنگی بین خودشان و دولت از ابتدای آبان به تمام دستگاه‌های دولتی گفته‌اند هزینه‌های درمان جانبازان و آزادگان شاغل و بازنشسته در تعهد دستگاه‌های دولتی است.
 
این جانباز با اشاره به این‌که در این کار چند نکته مطرح است عنوان کرد: اول این‌که دولت، وسط سال این کار را انجام داده و در این بازه زمانی هیچ بیمه‌گری حاضر نیست وسط سال قرارداد بیمه ببندد.
 
وی ادامه داد: مسئله دوم این است که ما جانبازان اکنون وسط سال سرگردان شده‌ایم و نکته سوم این‌که به غیر از چند دستگاه دولتی که ایثارگران آن‌ها کم هستند و توانایی مالی دارند و می‌توانند کمک کنند بقیه دستگاه‌های دولتی هزینه‌های درمانی را پرداخت نمی‌کنند و اعلام می‌کنند اعتباری برای هزینه‌های درمانی ما پیش‌بینی نشده و فقط دولت گفته از سرفصل اعتبارات انجام دهید.
 
این جانباز اظهار کرد: اما اکثر اداراتی که ایثارگر زیادی دارند برای نمونه آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی اکنون هیچ تعهدی در پرداخت هزینه‌های درمانی نسبت به جانبازان خود انجام نداده‌اند. فقط وعده داده‌اند که بیمه شاغلان را در ماه‌های آینده انجام می‌دهیم.
 
وعده‌ای که در آینده داده می‌شود
 
وی تصریح کرد: زمانی‌که ایثارگر شاغل و بازنشسته هر دو در تعهد هستند چرا برای بیمه شاغلان در آینده وعده داده شده و وقتی که بودجه‌ای برای این‌ها تعریف نشده است چرا اول جامعه ایثارگر را سرگردان کنند و زیر ساخت آماده نشود و حال بگویند یک ماه دیگر فکری برای این‌ها خواهیم کرد؟
 
این جانباز بیان کرد: از طرف دیگر بازنشستگان را به سازمان بازنشستگی حواله داده‌اند که سازمان بازنشستگی نیز طی روزهای گذشته پیام داده است که به هیچ عنوان این بخش‌نامه را قبول ندارد و اگر بازنشسته‌ای می‌خواهد بیمه تکمیلی شود مانند سایر کارمندان بازنشسته عادی، پول بیمه خود را بدهد و ما نسبت به تعهدات بیمه پایبند هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود خود ما هزینه را بدهیم دیگر نیازی به بخش‌نامه دولت و جانبازی نبود. از طرف دیگر بیمه ما مثل سایر امکانات نیست که اگر نباشد مشکلی نیست. ما هیچ موقع برای وام، اشتغال، اردو و کارهای آموزشی شاکی هستیم و گلایه‌مند نیستیم؛ اما مسئله درمان با مرگ و زندگی جامعه ایثارگر سروکار دارد.
 
این جانباز گفت: در این مدت زمانی که برای پرداخت هزینه‌های درمانی ما را به دستگاه دولتی واگذار کرده‌اند، در این شرایط بد اقتصادی درصد بسیار زیادی از جامعه ایثارگران دچار مشکلاتی شده‌اند به ویژه آن‌هایی که شرایط مالی خوبی ندارند.
 
وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وعده می‌دهد که ماه آینده مشکلات برطرف خواهد شد و به دستگاه‌ها گفته‌ایم که همکاری کنند. ما جامعه ایثارگر استان از بنیاد شهید و امور ایثارگران که مسئول رسیدگی به امور ایثارگران است و اکنون خودش باعث ایجاد مشکل برای ما شد، گلایه‌مند هستیم.
 
این جانباز بیان کرد: حتی در رأس مسئولان مربوطه، دولت هیچ دفاعی از ایثارگران نکرده که این جانبازی را که برای تأمین هزینه‌های درمانی به دستگاه دولتی می‌فرستید، دستگاه مربوطه با کدام اعتبار کمک کند؟ چرا ما را مانند توپ در ادارات سرگردان کرده‌اند و از این اداره به آن اداره حواله می‌دهند؟
 
وی گفت: گلایه دیگر را از رسانه‌های کشوری داریم که چرا مسئله به این مهمی را به چالش نکشانده‌اند که یک مسئول پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد؟ هر فردی از مسئولان مربوطه کشوری که تاکنون در این خصوص حرفی زده است خودش می‌داند که حرف‌های آن‌ها عملی نخواهد شد و در حد حرف است.
 
به سراغ اداراتی بروید که تعهدات را نپذیرفته‌اند
 
این جانباز تصریح کرد: فقط این‌ها به سراغ چند دستگاه دولتی که تعداد ایثارگران آن‌ها کم و وضع مالی خوبی دارند رفته و می‌گویند که مشکل برطرف شده است! اگر واقعا قرار است کاری شود به سراغ اداراتی بروید که این تعهدات را نپذیرفته و انجام نمی‌دهند و از آن‌ها بپرسید که چرا قانون اجرا نمی‌شود؟
 
وی با بیان این‌که برخی از جانبازان که جانباز شیمیایی و اعصاب روان هستند طی این مدت با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند، گفت: آیا مسئولان مربوطه در این مدت از مشکلات این افراد مطلع شده‌اند؟ ما جامعه ایثار‌گر زیاده‌خواه و رفاه‌طلب نیستیم و خدمات رفاهی از مسئولان درخواست نکرده‌ایم بلکه ما فقط هزینه درمان و دارو که با مرگ و زندگی ما سروکار دارد را درخواست کرده‌ایم. اگر هم‌اکنون به دلیل مشکلات مالی امر درمان ما انجام نشود بعدا شرایط خیلی بدتر خواهد شد و مشکلات ما مضاعف‌تر می‌شود.
 
وی بیان کرد: از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به جهت این‌که نسبت به ایثارگران بی‌توجه شده است، گلایه داریم.
 
این جانباز گفت: در این خصوص با نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی به صورت حضوری یا مکاتبه‌ای برای رفع مشکل خود ارتباط گرفته‌ایم که گفته‌اند پیگیری می‌کنند اما این‌که اقدام آن‌ها به نتیجه برسد یا نرسد تاکنون کاری انجام نشده است.
 
وی اظهار کرد: ابتدا ادارات ابلاغ و بخش‌نامه‌ای مبنی بر این‌که پرداخت هزینه‌های درمان ایثارگران به ادارت رسیده است را قبول نداشته و می‌گفتند که نامه‌ای نیامده است. بعد از گذشت حدود سه هفته گفتند صحبت‌هایی شده است اما در ماه‌های آینده عملی خواهد شد.
 
این جانباز عنوان کرد: با ادارات، نمایندگان و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکلات خود را مطرح کرده‌ایم و هر کار قانونی که به ذهن ما رسیده را انجام داده‌ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده و نا امید هستیم. تنها راهی که برای ما باقی‌مانده اعتراض دسته‌جمعی است.
 
وی اظهار کرد: برخی از ایثارگران در استان هستند که بضاعت مالی و فردی که پیگیری کار آن‌ها را انجام دهد ندارند و بیمار گوشه خانه خود هستند و متأسفانه افرادی که مسئول هستند و باید از آن‌ها حمایت کنند، این افراد را به حال خودشان رها کرده‌اند.
 
این جانباز تصریح کرد: پرداخت هزینه درمان ایثارگران بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است اما بنیاد در این خصوص هیچ حمایتی از ما نکرده است.
 
فرار از مسئولیت
 
یکی دیگر از جانبازان خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: علاوه بر همه مسائلی که مطرح شد جانبازان یسکری هزینه‌های خاصی دارند که قانون بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته است. ماده دو اجرایی قانون جامعه ایثارگران با صراحت هزینه‌های خاص جانبازان اعصاب و روان، شیمیایی و اندام‌های مصنوعی جانبازان را به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار کرده اما بنیاد شهید و امور ایثارگران این مسئله را قبول ندارد و در واقع از زیر این کار فرار کرده و می‌گوید همه هزینه‌ها برعهده دستگاه‌های دولتی است.
 
وی ادامه داد: در صورتی که هیئت وزیران فقط بیمه مکمل جانبازان و آزادگان را به دستگاه‌های دولتی واگذار کرده و موارد مطرح شده اصلا در بیمه مکمل ارائه نمی‌شود.
 
این جانباز گفت: دستگاه‌ها اگر بیمه مکمل را برعهده بگیرند بر اساس سلیقه خودشان و با فرانشیز بیمه می‌گیرند درصورتی که صددرصد این‌ها باید بر عهده دستگاه‌ها باشد.
 
وی اظهار کرد: در وسط سال بدون این‌که بودجه و اعتباری در نظر گرفته شود، پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران را به دستگاه‌های دولتی داده‌اند و دولت حاضر به هیچ حمایتی نیست فقط ما را اذیت می‌کنند.
 
خدمتی که در بودجه قرار نگرفته است
 
این جانباز بیان کرد: هفته گذشته که اصلاحیه بودجه 1397 را انجام داده‌اند نیز برای مشکل ما هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است و نگرانی ما از این است که در بودجه 1398 نیز هیچ اعتباری برای هزینه‌های درمانی ایثارگران در نظر گرفته نشده باشد.
 
وی با بیان این‌که اگر دستگاه‌های دولتی نیز بخواهند مسئولیت بیمه ایثارگران را بر عهده بگیرند هیچ تخصصی ندارند گفت: مشکلات درمانی ما در حد سرماخوردگی نیست که با یک قرص برطرف شود. ما جانبازان شیمیایی داریم که به کپسول نیاز دارند و برخی دیگر از جانبازان ما نیاز به اندام مصنوعی دارند همچنین جانبازان اعصاب و روان ما داروهای خاصی دارند که بیمه‌های تکمیلی قبول نمی‌کنند. باید برای این موارد فکری اندیشیده شود.
 
این جانباز با بیان این‌که من در یکی از دانشگاه‌های استان شاغل هستم، اظهار کرد: وزارت علوم اسامی جانبازان و آزادگان این وزارت‌خانه را گرفته که قرار است بیمه تکمیلی بدهد اما بیمه‌ای که به ما پیشنهاد شده است، فرانشیز و سقف دارد که این خلاف قانون است.
 
پیگیری کارهای درمانی به بنیاد شهید و امور ایثارگران برگردد
 
وی خاطرنشان کرد: ما خودمان درد و زخم داریم؛ مسئولان با این اقدامات خود روی زخم‌های ما نمک نریزند و برای چندمین بار ما را بین دستگاه‌های اجرایی سرگردان نکنند. بنیاد شهید و امور ایثارگران بهترین متولی برای درمان ایثارگران است. درخواست داریم که پیگری کارهای درمانی ما به بنیاد شهید و امور ایثارگران برگردد.
 
اقدامی دور از انصاف
 
یکی دیگر از جانبازان درباره مشکلاتی که در خصوص تأمین هزینه‌های درمانی آن‌ها به وجود آمده است، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در ماده 14 قانون خدمات ایثارگران و برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شده است که هزینه درمان و داروی جانبازان و ایثارگران بر عهده دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.
 
وی با اشاره به این‌که بحث مرگ و زندگی جانبازان مطرح است، افزود: جانباز و آزاده‌ای که مجروحیت خود را از زمان جنگ به یادگار آورده و برای این کشور مجروح شده و مجروحیت خود را تحمل می‌کند، هم‌اکنون در این شرایط قطع‌کردن هزینه تأمین دارو و درمان ایثارگران دور از انصاف است.
 
این جانباز گفت: برخی از جانبازان و آزاده‌هایی هستند که بازنشسته شده و حقوق آن‌ها حدود 2 میلیون تومان است در صورتی‌که هزینه‌های درمان آن‌ها بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه می‌شود و این افراد مخارج خانه و زندگی نیز دارند.
 
وی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم‌اکنون هیچ خدماتی به ایثارگران ارائه نمی‌کند و همین تنها کاری را که انجام می‌داد رها کرده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اداره‌ای است که فقط خود را اداره می‌کند.
 
این جانباز با بیان این‌که درخواست داریم شرایط پرداخت هزینه‌های درمانی به قبل برگردد و بنیاد شهید و امور ایثارگران متقبل شود، گفت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی‌تواند کمک کند بگوید که اصلا به جانبازان و آزادگان خدمات نمی‌دهد و ما هم بدانیم که تکلیف ما چه است؟ اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی است باید رسیدگی کند. این‌که ما را به دستگاه مربوطه بفرستند و دستگاه مربوطه بگوید خبر نداریم که درست نیست.
 
کوتاهی دولت در واگذاری اعتبارات/ نمایندگان به رئیس‌جهور نامه نوشتند
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: دولت موظف بوده که اعتبارات لازم را در این زمینه در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد اما متأسفانه دولت کوتاهی کرده است.
 
وی افزود: مجموعه زیادی از نماینده‌ها با یکدیگر اقدام کرده و خطاب به رئیس جمهور نامه نوشته و درخواست کرده‌ایم که هر طور شده مشکل ایثارگران برطرف شود.
 
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از ایثارگران گرفتار بیماری‌های صعب‌العلاجی هستند که بقایای جنگ تحمیلی و رشادت‌های این بزرگواران است.
 
حجت‌الاسلام عبادی گفت: دولت باید نسبت به جامعه ایثارگران و تعهدات خود عمل کند اما متأسفانه دولت به تعهد قانونی و مصوبه‌ای که مجلس بر عهده وی گذاشته است، عمل نمی‌کند.
 
وی اظهار کرد: هنوز نمایندگان و فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر این کار است که ببینیم دولت چه مشکلی دارد که این کار را انجام نمی‌دهد و امیدواریم که حداقل در لایحه بودجه سال 1398 دولت به گونه‌ای به این مسئله نگاه کند که ایثارگران مشکلاتی نداشته باشند.
 
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شأن جمهوری اسلامی و نظام نیست عزیزانی که رشادت کردند، زحمت کشیدند و خون دل خوردند که در نتیجه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورده‌اند، اکنون گرفتار مشکلات درمانی باشند.
 
حجت‌الاسلام عبادی گفت: اگر قانونی که مجلس تصویب می‌کند مستلزم بودجه و اعتبار باشد و دولت هم با آن مخالف باشد اصلا شورای نگهبان تأیید نمی‌کند پس معلوم می‌شود که دولت با این قانون موافق بوده که تصویب شده است.
 
وی تأکید کرد: بنابراین دولت موظف است به تعهد خود عمل کند. عمل‌نکردن دولت به تعهداتش، همه بهانه بوده و پایه قانونی ندارد.
 
ارسال نامه معاون اول رئیس جمهور به تمامی ادارات
 
ناهید رحیمی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که از مرکز ارسال شده از ابتدای آبان‌ماه‌جاری پرداخت هزینه‌های دارو و درمان ایثارگران از معاونت بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گرفته شده و به دستگاه‌هایی اجرایی مربوطه واگذار شده است.
 
وی افزود: نامه‌ای که به این معاونت رسیده با امضای آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است که این نامه به همراه نامه‌ای از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان جهت اطلاع از این‌که بعد از این پرداخت هزینه درمان و داروی ایثارگران بر عهده دستگاه مربوطه است، ارسال کردیم.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین با خانم زارعی مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز مکاتبه شده و از وی درخواست کرده‌ایم که با دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مکاتبه کرده و از آن‌ها بخواهند با ایثارگران استان همکاری کنند که این کار نیز انجام شده است.
 
دولت اعتباری به دستگاه‌های اجرایی نداده است/ بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیر موضوع است
 
رحیمی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز در حال پیگری موضوع هستند اما اگر این‌که احیانا دستگاهی تاکنون با ایثارگری همکاری نداشته به دلیل این بوده که دولت برای این کار اعتبار جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی نداده است.
 
وی اظهار کرد: از روزی که طی نامه پرداخت هزینه دارو و درمان ایثارگران از طرف دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، این معاونت هر روز پیگیر رفع مشکلات به وجود آمده برای ایثارگران استان است و هر روز با تک‌تک دستگاه‌های اجرایی تماس گرفته و پیگیر کارهای انجام شده برای رفع مشکلات ایثارگران هستیم.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: به نظر می‌رسد دولت برای خدمات‌دهی بهتر به ایثارگران این مسئولیت را از بنیاد شهید و امور ایثارگران گرفته و به دستگاه‌های اجرایی مربوطه سپرده است و مشکلاتی که در حال حاضر برای ایثارگران به وجود آمده به دلیل تغییرات است و ان‌شاءالله کم‌کم برطرف خواهد شد.
 
رحیمی اظهار کرد: معاونت بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی خدمت به ایثارگران را وظیفه خود می‌داند و برای کمک و رفع مشکل ایثارگران هر کاری که در توان باشد انجام خواهیم داد و هر روز نیز با دستگاه‌هایی اجرایی برای این‌که با ایثارگران همکاری داشته باشند و پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشند، در ارتباط خواهیم بود.
 
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات ایثارگران با مرکز کشور و وزارت‌خانه‌های مربوطه خود در ارتباط هستند. امیدواریم که هر چه زودتر مشکلات به وجود آمده که باعث ناراحتی جامعه ایثارگر استان شده است برطرف شود.
 
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط اجراکننده قانون در این زمینه است.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: متن نامه‌ای که با امضای آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای این معاونت ارسال شده به این شرح است "طبق مصوبه هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد قانون اساسی تصویب می‌شود که کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوطه اقدام کند".
 
بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد دولت در اجرای مصوبه به دلیل در نظر نگرفتن اعتبار لازم کوتاهی کرده و باعث سرگردانی و مشکلاتی برای جامعه ایثارگر شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما