شناسهٔ خبر: 29867307 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

جایزه بهترین فیلم جشنواره مراکش به «جوی» رسید

فیلم «جوی» ساخته سودایه مرتضایی موفق به کسب جایزه ستاره طلایی بهترین فیلم از هفدهمین جشنواره فیلم مراکش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مراکش، سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی برای ساخت فیلم «جوی» جایزه ستاره طلایی بهترین فیلم را دریافت کرد، فیلمی درباره یک زن اهل نیجریه‌ای که مجبور به تن‌فروشی می‌شود. 

 

«جوی» دومین فیلم ساخته سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی-اتریشی پس از فیلم «ماکونددو» در سال ۲۰۱۵ است که در بخش «روزهای ونیز» جشنواره ونیز رونمایی شد و جایزه «Label» سینمای اروپا و همچنین اولین جایزه بهترین فیلم کارگردانان زن ونیز را به خود اختصاص داد.

 

«جوی» چندی پیش نیز جایزه بهترین فیلم جشنواره لندن را نیز از آن خود کرده بود.

 

«سودابه مرتضایی» که دانش‌اموخته سینما در وین و همچنین دانشگاه کالیفرنیاست، پس از دریافت جایزه خود از «مونیکا بلوچی» بازیگر ایتالیایی گفت: می‌خواهم از تمام کسانی که مرا در ساخت فیلم یاری کردند تشکر کنم، بویژه زنانی که با آنها صحبت کردم و داستان‌هایشان را به من گفتند که به من کمک کرد فیلمنامه «جوی» را بنویسم. خوشحالم از این که با دریافت این جایزه، این داستان ناگفته بیش از پیش دیده می‌شود.

 

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم مراکش نیز به «محموله» ساخته «اوجنیک گلاوونیچ» محصول مشترک صربستان، فرانسه،قطر، ایران و کرواسی رسید که پیش تر در «دو هفته کارگردانان ۲۰۱۸ کن» به نمایش درآمده بود. این درام جاده‌ای روایتی است از جنگ کوزوو در دوران بمباران یوگسلاوی توسط نیروهای ناتو که به جای پرداختن مستقیم به جنگ، با تمرکز بر شخصیت قهرمان داستانش که یک راننده کامیونی است اثرات روانی و احساسی جنگ را به تصویر می‌کشد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما