شناسهٔ خبر: 29864786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هنرمندی که شهروندی شیراز را به فرانسه ترجیح داد

حسین علیزاده نشان شهروندی شیراز را برتر از نشان شوالیه فرانسه دانست.

صاحب‌خبر -

هنرمندی که شهروندی شیراز را به فرانسه ترجیح دادبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره گروه‌نوازی موسیقی فارس که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، حسین علیزاده آهنگ‌ساز، پژوهشگر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی نشان «شهروند افتخاری شیراز» را از شهردار این شهر دریافت کرد.
 شهردار شیراز گفت:به‌ پاس خدمات استاد حسین علیزاده به موسیقی کشورمان، کسب افتخارات بین‌المللی، ویژگی‌های بارز اخلاقی و انسانی و عشق و علاقه خاص استاد علیزاده به شهر شیراز، نشان «شهروند افتخاری شیراز» را از طرف مردم هنرپرور شیراز به این هنرمند اعطا می‌شود.

اسکندرپور افزود: استاد علیزاده همان کسی بود که مهر و علاقه به مردمش را به افتخارات بین‌المللی ترجیح داد و بزرگ‌ترین افتخارش را «مهر و دوستی» ایرانیان اعلام کرد.

حسین علیزاده نیز افتخار شهروندی شیراز را از نشان شوالیه بزرگتردانست و گفت: من اولین فعالیتم را در سن ۲۱ سالگی در شیراز شروع کردم و این شهر پیوندی محکم با موسیقی قرار دارد.
استاد علیزاده، چند سال پیش و در پی پیشنهاد سفارت فرانسه برای اعطای «نشان شوالیه» از سوی دولت این کشور، با انتشار نامه‌ای، خود را از دریافت هر نشانی بی‌نیاز اعلام کرد و گفت که به «حسین علیزاده» بودن قناعت می‌کند.
نشان هنر و ادب شوالیه که از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به هنرمندان و نویسندگان اعطا می‌شود، بیش از 50 سال سابقه دارد و تاکنون تعدادی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی این جایزه را از آن خود کرده‌اند.
دور دهم جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس از ۹ تا ۱۶ آذرماه در شیراز برگزار شد .

<div id="video-display-embed-code_2926244" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2297853/2926244?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما