شناسهٔ خبر: 29863756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

دبیر جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی مطرح کرد:

اعمال سلیقه در این جشن نقشی ندارد

ایسنا

گروه فرهنگ و هنر: دبیر دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران گفت: منابع مالی‌ای که در این جشن از آنها استفاده شده، مثل رای هایمان پاک و تمیز است و هیچ اعمال سلیقه‌ای در این جشن نقش ندارد.

صاحب‌خبر -
نشست خبری دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران صبح یکشنبه ۱۸ آذرماه در سالن سیف الله داد خانه سینما با حضور جعفر گودرزی دبیر این دوره جشن برگزار شد.کامران‌ ملکی به عنوان بازرس انجمن منتقدان در سخنانی به مشکلات مالی برای برگزاری این جشن‌ اشاره کرد و گفت: امروزه استفاده از پول‌هایی که اصلا مشخص‌ نیست از کجا آمده‌اند، در این فضا زیاد است اما تشکلی مثل انجمن‌ منتقدان همیشه سعی داشته از پول‌های درست و منابع رسمی برای برگزاری جشن‌اش کمک بگیرد. امسال تامین منابع مالی جشن به سختی صورت گرفت اما از منابع درستی تامین شد.در ادامه جعفر گودرزی دبیر این‌ دوره جشن نیز بیان کرد: منابع مالی‌ای که در این جشن از آنها استفاده شده، مثل رای‌هایمان پاک و تمیز است.او همچنین گفت: پرداختن به شاخصه‌های کیفی و فرهنگی از وظیفه‌های اصلی ماست. همچنین آکادمی برگزار کردن آن از ویژگی‌های اصلی این‌ جشن است و توانستیم در این‌دوره تعداد بیشتر رای جمع کنیم.

وی ادامه داد: در این‌جشن سلیقه نقشی ندارد و دیدگاه ها و آرا بدون هیچ اعمال نظری جمع آوری می‌شود.گودرزی اضافه کرد: در این دوره آثاری که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر و بخش جهانی فیلم فجر به نمایش درآمدند مورد داوری قرار گرفتند. بنابر این امسال برای نخستین بار بخش جهانی به جشن اضافه شد.او ادامه داد: جشن این‌ دوره ۲۷ آذرماه ساعت ۱۸ در ایوان شمس برگزار خواهد شد. سه بزرگداشت هم از اصغر رفیع جم، اسحاق خانزادی و سعید عقیقی خواهیم داشت.او با اشاره به جدولی که از آثار ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب توسط این انجمن در زمان جشنواره فیلم کودک و نوجوانان اصفهان تهیه شد،گفت: به بهترین و برگزیده این آثار در جشن منتقدان جایزه خواهیم داد که این کار می‌تواند نوستالژی خوبی باشد.دبیر این دوره جشن منتقدان یادآور شد: بعد از چند سال سایت انجمن منتقدان هم فعالیت خود را آغاز کرده است.ادرس mnciran.com است. و از طرف جشنواره فجر هم به ما گفته‌ شد که اگر می‌خواهید برای اعضایتان کارت صادر شود باید اسامی اعضا در سایتتان نوشته شود.

او درباره حاشیه‌ای که سال گذشته در جشن اتفاق افتاد هم گفت: خوشحالم که هنرمندان جشن ما را مثل خانه خود می‌دانند و در آن درد و دل می‌کنند و حس می‌کنند حرف‌هایشان شنیده می‌شود. ما دوست نداریم جشن‌مان با حاشیه برگزار شود و بنابر این چنین اتفاقاتی ناگزیر است.گودرزی در پایان گفت: از فردا کاندیداهای جشن به مرور اعلام می‌شوند و تا روز جشن اسامی تکمیل خواهد شد.در ابتدای این نشست هم از پوستر دوازدهمین جشن منتقدان رونمایی شد. این دومین سالی است که پوستر طراحی می‌شود و ارمان داودی طراحی این پوستر را برعهده داشته‌ است.طراح این پوستر توضیح داد: حدود ۱۵ اتد زده شد تا به این طرح رسیدیم. سعی کردم ما به ازای تصویری برای نقد پیدا کنم. اولین تصویر آیینه بود و بعد رسیدیم به عینک. از عینک "وودی آلن" الهام‌ گرفتم و در نهایت این تصویر کشیده شد. ما نمی‌خواستیم به شخصیت خاصی اشاره داشته باشیم، به نوعی عینک نماد نقد است.

برچسب‌ها:

نظر شما