شناسهٔ خبر: 29863731 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیرخوردن در این زمان چاقتان می‌کند/ دلایل وجود رگه‎های خونی در مدفوع نوزاد/ روشی آسان برای رفع چروک گردن/ قاعدگی را به روشی طبیعی تنظیم کنید

صاحب‌خبر -

گزنه سرشار از آهن است و به روشی طبیعی به تنظیم و کنترل عادت ماهانه کمک می‌کند و خطر و عوارض دارو‌های هورمونی را هم ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

علت‌های وجود رگه‌های خونی در مدفوع نوزادان چیست؟

شایع‌ترین علت وجود رگه‌های خونی در مدفوع نوزادان، وجود خراش‌های کوچکی در اطراف مقعد نوزاد است, علت این خراش‌ها می‌تواند خروج پرفشار محتویات روده بزرگ باشد بنابراین نوزاد باید توسط پزشک معاینه شود تا اطراف مقعد او را از نظر وجود خراش‌ها بررسی کند.

دومین علت شایع خون در مدفوع، آلرژی نوزاد به شیر گاو است،  آلرژی به شیرگاو به شکل‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد که یکی از اشکال آن به خصوص در دوره نوزادی، وجود رگه‌های خون در مدفوع است که شبیه نخ قرمز رنگی در مدفوع نوزاد دیده می‌شود. در چنین مواردی به جز حذف لبنیات در رژیم غذایی مادر، در نوزادی که شیر مادر می‌خورد، نیاز به اقدام دیگری نیست.

////

گزنه و خواص مفید آن

بهترین گیاه برای درمان خونریزی زیاد گزنه است؛ گزنه سرشار از آهن است و به روشی طبیعی به تنظیم و کنترل عادت ماهانه کمک می‌کند و خطر و عوارض دارو‌های هورمونی را هم ندارد؛ گزنه دارای تانن، لسیتین،‌ اسید فورمیک، نیترات پتاسیم و کلسیم، ترکیبات آهن دار، ویتامین C و نوعی گلوکوزید است که پوست را قرمز می‌کند از سرشاخه‌های این گیاه ماده قرمز رنگی بنام اورتی سین استخراج می‌شود.

////

برای چاق شدن شیر بخورید

شیر تمام مغذی‌های لازم کربوهیدرات، پروتئین و چربی برای بدن را دارد؛ بهترین زمان مصرف شیر برای چاق شدن عصر‌ها است، یک لیوان از آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید همچنین می‌توانید  یک لیوان از آن را شب‌ها قبل از خواب میل کنید و یا  قبل و بعد از تمرین ورزشی آن را میل کنید، شیر کاملی که مستقیما از گاو گرفته شود حدود 4 درصد چربی دارد و چربی آن به چاق شدن کمک می‌کند.

////

درمان ساده برای سوهاضمه

چای انیس یکی از بهترین مواد برای درمان سوء هاضمه است؛ این چای اغلب برای درمان برونشیت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چای انیس برای سیستم گوارشی و عصبی نیز مفید است؛ این چای می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، توصیه می‌شود چای انیس را سی دقیقه قبل از خوردن غذا بنوشید، برای نتیجه بهتر سه فنجان از آن را هر روز به مدت دو هفته بنوشید.

////

شیوه رفع چین و چروک گردن

روغن زیتون یکی از بهترین مواد برای رفع چین و چروک صورت و گردن است؛ جالب است بدانید که این روغن جدا از اینکه یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ پوست است، منبعی عالی برای آنتی اکسیدان‌ است، ماساژ نواحی چین و چروک‌داربا روغن زیتون به طور مرتب سلول‌های پوست را آب رسانی می‌کند، این روغن به عنوان محافظی ماندگار است و پوست را مرطوب نگه می‌دارد چون در عمق پوست نفوذ می‌کند، همچنین می‌توانید چند قطره روغن زیتون، عسل و گلیسرین را ترکیب کنید و دو بار در روز پوستتان را با آن ماساژ دهید.

////

انتهای پیام/

نظر شما