شناسهٔ خبر: 29863488 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیاده‌روهای تهران غیرایمن است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ناایمن بودن پیاده‌روها گفت: طبق TOD‌ پیاد‌ه‌روها باید امن و زیبا باشد تا شهروندان به پیاده‌روی تشویق شوند

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،«شهربانو امانی» در جلسه امروز شورا با اشاره به سه شنبه های بدون خودرو گفت: سه شنبه هفته گذشته برای آنکه بتوانم از منزل به BRT‌ برسم ناچار از تاکسی استفاده کردم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه فاصله سکو تا اتوبوس به قدری زیاد است که افراد مسن و معلول نمی توانند به راحتی سوار اتوبوس شوند، افزود: اگر توسعه شهری بر اساس اصول TOD‌ پیش برود افراد می توانند در زمان حدود پنج دقیقه خود را به ایستگاه های حمل و نقل عمومی برسانند در حالی که این فاصله در حال حاضر استاندارد نیست و افراد را به استفاده از خودروهای شخصی تشویق می کند.

 

وی با اشاره به صرفه ‌جویی در مصرف آب گفت: در میدان امام خمینی علیرغم استفاده از تکنولوژی روز برای آبیاری بوفه های دور میدان تا جنوب میدان جمهوری را آب گرفته بود.

 

امانی در ادامه با اشاره به استقرار سه سطل زباله با رنگ های مختلف برای تفکیک زباله در ایستگاه متروی نواب خاطرنشان کرد: در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، معاون اول رییس جمهور که کاندیدا بود به شهردار وقت تذکر داد شما بعد از 12 سال هنوز نتوانسته اید زباله ها را تفکیک کنید.

 

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از وظایف مهم ما و کمیسیون تخصصی سلامت و محیط زیست و شهردار تهران تفکیک زباله باید باشد تا بتوانیم کاهش، تفکیک و دفع زباله ها را مکانیزه کنیم.

 

امانی با اشاره به کاهش فاصله حضور قطارهای مترو گفت: این اقدام خوبی است که از سال گذشته انجام شده اما سوال من این است که شروع کار مترو می تواند نیم ساعت زودتر باشد؟

 

وی با بیان اینکه امیدواریم به ایمنی حمل و نقل در مترو به اندازه کافی توجه شود، خاطرنشان کرد: ما که به دنبال اجرای TOD‌ در تهران هستیم و معتقدیم این روش باید در شهر تهران جاری باشد و در دستور کار تصمیم گیران قرار گیرد باید بیشتر به مترو به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی انبوه توجه کنیم.

 

امانی با بیان اینکه 70 واگن در گمرکات در حال خاک خوردن است، اظهار داشت: باید بتوانیم به سرعت این ظرفیت را به کار بگیریم.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهردار منتخب تمهیداتی بیندیشد که بتوانیم واگن های موجود در گمرک را ترخیص کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر برای اولین بار یارانه بلیت اتوبوس را دادند امیدواریم بتوانیم یارانه بلیت مترو را نیز که رییس شورا به صورت جدی پیگیر آن است به نتیجه برسانیم.

 

وی در ادامه با اشاره به ناایمن بودن پیاده روها گفت: پیاده روها مشوق عابران به پیاده روی نیست در حالی که طبق اصول TOD‌ پیاده روها باید امن و زیبا باشند تا شهروندان به پیاده روی تشویق شوند.

 

امانی با بیان اینکه نحوه استفاده از وسایل ورزشی موجود در پارک ها باید به شهروندان آموزش داده شود، گفت: وجود میله هایی برای جلوگیری از ورود موتورسواران به بوستان ها از جمله پارک شهر موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت چرا که با این اقدام ویلچرسوارها چگونه می توانند وارد پارک ها شوند بنابراین میله های مانع از ورود ویلچر و کالسکه بچه باید برداشته شود.

 

امانی در ادامه از شهردار تهران برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو تشکر کرد و گفت: آقای حناچی خود به این کمپین پیوسته و از مدیران نیز خواسته است که به این کمپین بپیوندند و امیدواریم یک روز در هفته را بدون خودرو به محل کار برویم و با شهروندان هم گفتگو کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید شرایطی ایجاد شود که زنان نیز بتوانند از دوچرخه استفاده کنند و جاری پارک نیز برای دوچرخه ها در نظر گرفته شود.

 

 

نظر شما