شناسهٔ خبر: 29862571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نعمت احمدی در گفت و گو با دیده بان ایران:

دادستانی تهران باید به موضوع توییت کریمی قدوسی ورود پیدا کند/ اعضای جبهه پایداری به پایان عمر سیاسی خود نزدیک می شوند/ محتوای توییت کریمی قدوسی، ارکان نظارتی کشور را هدف قرار داده است

نعمت احمدی حقوقدان در رابطه با اظهارات آقای کریمی قدوسی مبنی براینکه " نیمی از نمایندگان مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند" تصریح کرد: گفته آقای کریمی درواقع باعث زیرسوال بردن اعمال نظارتی نهاد های امنیتی، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان در تایید نمایندگان و متهم کردن آنها است لذا به همین دلیل هیئت نظارت مجلس و دادستان تهران، آقای دولت آبادی، باید در اسرع وقت اقدام به شفاف سازی این موضوع و درخواست ارائه مستندات از او داشته باشند چراکه گفته های کریمی تمامی این نهادها را هدف قرارداده است.

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران: ساعاتی پیش، کریمی قدوسی، نماینده مشهد در جدیدترین اظهار نظر خود در توئیتر نوشت: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است،سران فتنة ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حالا امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون میروند و از سران فتنه دفاع میکنند.»

 

این در حالی است که شورای نگهبان موظف است صلاحیت همه نامزدهایی که جهت شرکت در هر انتخابات به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور ثبت ‌نام می‌ کنند را بررسی نموده و پس از آن اجازه شرکت در انتخابات را به آن کاندیدا بدهد بنابراین؛ برانداز خواندن نیمی از مجلس دهم شورای اسلامی معادل توهین و افترا به شورای نگهبان است.

 

لذا در پاسخ به این سوال که آیا اظهار نظر کریمی قدوسی از نظر حقوقی جرم محسوب می شود یا خیر، نعمت احمدی، حقوقدان و استاد دانشگاه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: آقای کریمی قدوسی باید با تکیه بر مستندات خود اقدام به بیان چنین اظهارات بزرگی کنند چراکه در واقع با این اظهار نظر نیمی از مجلس را که از فیلتر شورای نگهبان و وزارت اطلاعات گذشتند را متهم به براندازان حکومت و نظام کرده اند آن هم در اواخر مجلس دهم!!!

 

وی ادامه داد: حتی اگر اصل را بر مبنای صحت اظهارات آقای  کریمی قدوسی بگذاریم، برابر قانون مجازات اسلامی کسی که چنین اطلاعاتی را داشته باشد و مسئولان مربوطه نظام را در جریان این اطلاعات قرار ندهد و آن را افشاء  نکند، خود نیز شریک جرم خود نیز شریک جرم می باشد.

 

این حقوقدان همچنین خاطرنشان کرد: از طرفی اگر نیمی از نمایندگان برانداز نظام هستند باید معین شود که این رفتار آن ها مبنی بر گفتمان است یا این که به طور واقعی وارد خط مشی براندازی نظام شدند. آقای کریمی قدوسی به هریک از موارد واقف هستند باید با ارائه مستندات آنها را به مراجع قضایی سوق دهد و اگر در انجام این کار کوتاهی کند، خود نیز شریک جرم محسوب می شود.  گفتنی است مطابق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران، حکم براندازان نظام اعدام است.

 

احمدی افزود: گفته آقای کریمی درواقع باعث زیرسوال بردن اعمال نظارتی نهاد های امنیتی، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان  در تایید نمایندگان و متهم کردن آنها است لذا به همین دلیل هیئت نظارت مجلس و دادستان تهران، آقای دولت آبادی، باید در اسرع وقت اقدام به شفاف سازی این موضوع و درخواست ارائه مستندات از او داشته باشند چراکه گفته های کریمی تمامی این نهادها را هدف قرارداده است.

 

 

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به این که این اظهار نظر به نوعی توهین به انتخاب و شعور مردم تلقی می شود، بیان کرد: همچنین توئیت آقای کریمی به نوعی توهین به شعور انتخاب مردم جامعه نیز تلقی می شود چرا که این موضوع یک جرم عمومی است به همین جهت مدعی العموم نیز می توانند در ابن باره به شکایت و اعتراض بپردازند از همین رو نهاد های امنیتی و قضائی و همچنین دادستانی تهران باید به این موضوع واکنش نشان دهند.

 

وی همچنین تصریح کرد: کریمی قدوسی و هم طیفانش به صورت مداوم در حال پمپاژ اتهام به نمایندگان، نهادهای دولتی وحتی در برخی موارد به مردم هستند به همین دلیل است که اظهارات آنان حتی از جانب سایر نمایندگان و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان جدی گرفته نمی شود. از سویی دیگر اعضای جبهه پایداری به دلیل نزدیک شدن به اواخر عمر سیاسی خود اقدام به انجام اعمال و رفتار خارق العاده ای می زنند که بتوانند دیده شوند.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما