شناسهٔ خبر: 29862340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جعفر گودرزی در نشست خبری مطرح کرد:

جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی سلیقه‌ای نیست/ دوری از حاشیه

دبیر دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی بیان کرد این جشن و رای گیری در آن سلیقه محور برگزار نمی شود.

صاحب‌خبر -

نشست خبری دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی با حضور  کامران ملکی و جعفر گودرزی دبیر این دوره از جشن صبح امروز یکشنبه ۱۸ آذر ماه در خانه سینما برگزار شد.

جعفر گودرزی در ابتدای این نشست با رونمایی از پوستر دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: امسال دومین سال است که برای این جشن پوستر طراحی می کنیم و پوستر این دوره را آرمان داودی طراحی کرده است.

آرمان داودی طراح این پوستر توضیح داد: نزدیک به ۱۵ اتود برای پوستر زده شد که در این اتودها معنی نقد برای من از اهمیت بسیاری برخوردار بود. همچنین چند عینک از بازیگران مطرح سینمای جهان را دیدم و فکر کردم استفاده از عینک می تواند جذاب باشد، دوست داشتم عینک وودی آلن را در پوستر بگذارم اما در نهایت  تصمیم گرفتم تا عینک ساده تری را بگیرم البته در این پوستر نمی خواستیم به فرد خاصی اشاره کنیم.

در ادامه کامران ملکی بیان کرد: بسیاری از اتفاقات تحت تاثیر تنگناهای اقتصادی است و تهیه منابع مالی برای انجمن هایی که می خواهند جشنی را سالم برگزار کنند، سخت است و انجمن منتقدان نیز سعی کرد تا از پول های درست استفاده کند که این امر بسیار سخت بود.

جعفر گودرزی ادامه داد: معتقدیم پولی که وارد انجمن می شود باید مانند رای های منتقدان پاک و نجیب باشد به همین دلیل تلاش فراوانی برای جذب سرمایه مناسب کردیم.

وی تاکید کرد: امسال این جشن به صورت آکادمیک برگزار می شود و یادآور می شوم که ما در حال حاضر در سینما به بزنگاه فکری نیاز داریم و این جشن می تواند چنین شرایطی را در سینما ایجاد کند.

دبیر دوازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: این جشن تنها جشنی است که سلیقه در آن دیده نمی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد که امسال اولین دوره ای است که بخش مسابقه جشنواره جهانی فجر نیز در کنار آثار جشنواره ملی فیلم فجر مورد بررسی قرار می گیرد.

نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بیان کرد: این دوره از جشن سه شنبه ۲۷ آذرماه در سالن ایوان شمس برگزار می شود. همچنین در این مراسم بزرگداشت سینماگرانی چون اصغر رفیعی جم فیلمبردار، اسحاق خانزادی صدابردار و سعید عقیقی منتقد سینما برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزیدگان ۴۰ سال سینمای کودک نیز در این جشن اعلام می شوند.

گودرزی همچنین از آغاز به کار سایت انجمن منتقدان و نویسندگان خبر داد و تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر اعلام کرده است که برای صدور کارت، انجمن منتقدان و نویسندگان باید اسامی اعضای خود را در سایت خودشان معرفی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که داوری فیلم های کوتاه و مستند چگونه صورت می گیرد، اعلام کرد: جوایز فیلم های کوتاه و مستند با توجه به اینکه جشنواره های مستقلی دارند، مانند گذشته در آن جشنواره ها اهدا می شود.

دبیر دوازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در پایان با اشاره به حواشی جشن که در سال گذشته رخ داد، توضیح داد: خوشحالیم که جشن انجمن منتقدان برای سینماگران به گونه ای است که به راحتی در آن درد و دل می کنند و همیشه گفته اند که حرفشان در این جشن به خوبی شنیده می شود اما تاکید می کنم که ما به دنبال حاشیه نیستیم.

نظر شما