شناسهٔ خبر: 29861939 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جدال بیهوده چند تیم با صداوسیما؛

استقلال و پرسپولیس نه ایرانی‌اند نه تهرانی!

هیچ یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس در لوگوی باشگاهی شان اشاره ای به نسبت تیم های شان به شهر یا کشوری نداشته اند. این موضوع در سایت ویکی پدیا، ای اف سی و فیفا هم لحاظ شده است.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق - نگاهی به اسامی هر دو تیم سرخابی پایتخت در لوگوی باشگاهی شان مشخص است که استقلال نه پیشوندی داشته و نه پسوند و به همین ترتیب نام باشگاه پرسپولیس نیز بدون پیشوند و پسوند نوشته شده است.

دعوایی که این روزها دو باشگاه با سازمان صدا و سیما براه انداخته اند و البته سردمدار اصلی اش باشگاه استقلال است، در واقع یک تلاش بیهوده برای تغییر نام این تیم است! استقلال از روزی که نام این باشگاه از تاج (قدیم) به این نام تغییر یافت، هرگز در ادامه اش اسمی از تهران یا ایران را با خود نداشت. گرچه پس از تشکیل تیم های استقلال در شهرهای دیگر مانند اهواز، رشت، خوی، اصفهان و یا مشهد و اردبیل، مسئولان باشگاه برای اینکه مشخص کنند استقلالی که در تهران است با بقیه تفاوت دارد پسوند تهران را به نام آن اضافه کرده و اغلب گزارشگران تلویزیونی یا رادیویی این تیم را با اشاره به نام پایتخت معرفی می کردند. این تأکید در دیدارهای استقلال روبروی استقلال های دیگر استان ها بیش از همیشه به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض شفر و قهر او از نشست خبری!

شرط جالب آذری برای صدور اجازه پخش بازی ذوب‌آهن

حالا و در گذر زمان این تصور برای مسئولان باشگاه های استقلال و پرسپولیس ایجاد شده که نام باشگاه شان پسوند دارد در حالی که هر روز در اتاق محل کارشان در باشگاه های استقلال و پرسپولیس لوگو و پرچم باشگاه شان را می بینند ولی هیچ توجهی به اسامی آنها ندارند که هیچ پیشوند و پسوندی در آن دیده نمی شود.

مجادله ای بیهوده که این روزها به محلی برای تسویه حساب دو باشگاه با سیما تبدیل شده است. دو باشگاهی که سالیان سال است برای دریافت حق پخش تلویزیونی دنبال این سازمان براه افتاده و البته هرگز زورشان به آن نرسیده است حالا برای تسویه حساب به موضوعی بند شده اند که از ریشه غلط است! بیرون کردن دوربین شبکه خبر و غیره از اتاق کنفرانس از این قبیل اتفاقات است.

در موارد مشابه بین المللی شاهد بوده ایم باشگاه هایی که متعلق به شهر خاصی هستند و اسامی شهرشان در ادامه نام تیم آمده است. اتلتیک بیلبائو از شهر بیلبائو در اسپانیا، دینامو کی یف متعلق به شهر کی یف، دینامو زاگرب، دینامو بخارست و... نمونه های زیادی که لوگو و یا پرچم باشگاه شان هم به این موضوع اشاره مستقیم کرده در حالی که لوگوی سرخابی های پایتخت هرگز اسمی از تهران یا ایران در خود ندارد.

ناگفته نماند در این بین باشگاه ذوب آهن نیز که در لوگوی باشگاهش در سایت‌های رسمی و بین المللی با عنوان ذوب آهن اصفهان مشاهده می شود در این باره وارد معرکه شده و مدیرعاملش از ورود دوربین های سیما به ورزشگاه فولادشهر جلوگیری کرده بود!

ماجرا از این قرار است که سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به مانند استقلالی‌ها مدعی است که پس از قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، در خبر زیرنویس شبکه خبر تلویزیون، عبارت "ذوب‌آهن اصفهان" نوشته شد در حالی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باید با پسوند "ایران" معرفی شوند، چنان که از پرسپولیس با عنوان "پرسپولیس ایران" نام برده شد.

همین موضوع مورد اعتراض باشگاه و به ویژه شخص سعید آذری قرار گرفت و هم از قرار گرفتن لوگوی شبکه خبر بر روی میز مصاحبه پیش از بازی جلوگیری کرد و هم اجازه ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه را نداد.

نظر شما