شناسهٔ خبر: 29861850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لزوم ارتقای سطح فرهنگ عمومی با رویکرد معنوی

شالویی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی با رویکرد معنوی را ضروری دانست و بر ارتقای سطح سلامت عمومی با بهره گیری از دستورات دین و آموزه های قرآنی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران  پیش از ظهر امروز(18آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی دیارعلویان در دفتر نماینده ولی فقیه با مهم برشمردن شورای فرهنگ عمومی بر ارتقای این فرهنگ در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: دغدغه فعالیت های فرهنگی بایستی سرلوحه کارها قرار گیرد.

 

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی مجمعی قرارگاهی و رسمی برای فرهنگ عمومی کشور است که با ظرفیت شناسی، برنامه ریزی و هم افزایی دستگاهی نقشی مهم در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد و باید تقویت شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: به دلیل اهمیت شورای فرهنگ عمومی این جلسات بطور گسترده در سطح کلان برگزار می شود اما در زمینه اجرایی شدن مصوبات اقدام جدی صورت نگرفته و چندان جزء دغدغه ی متولیان نیست.

 

وی ارتقای سطح فرهنگ عمومی با رویکرد معنوی را ضروری دانست و بر ارتقای سطح سلامت عمومی با بهره گیری از دستورات دین و آموزه های قرآنی تاکید کرد.

 

شالویی به فضای ملتهب جامعه در حوزه بازی های رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در حوزه رایانه ای اتفاقاتی رخ می دهد که جزء مهمترین موضوعات در مباحث اخلاقی شده است و موجب شده تا این آسیب به منازل ورود پیدا کند .

 

وی افزود: بر اساس اخبارهای موجود رژیم غاصب صهیونیست که به لحاظ اعتقادی قابل قیاس با کشور ما نیست اما با نصب برخی بازی های رایانه ای برخورد جدی می کند این در حالیست در کشور ما به این معضل که از آسیب های جدی است توجه جدی نمی شود.

 

شالویی با اعلام اینکه سال گذشته ،207 هزار نفر از کنسرت موسیقی در استان دیدن کردند، افزود: از این میزان 82 درصد مربوط به موسیقی پاپ بوده که اگر بار ابتذال نداشت بار معنوی هم نداشتند؛ضمن اینکه کسی با نشاط و شادابی مخالف نیست اما بایستی خروجی خوبی داشته باشد.

 

وی گفت: آمار انتشارات در استان خیلی بالااست اما بر اساس تحقیقات انجام گرفته، بعد از کتاب های درسی،  رمان های خارجی بیشترین مطالبات مردم بوده است که اصالت معنوی و دینی نمی توان از این کتب استخراج کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران تاکید کرد: باید با تعامل و همکاری یکدیگر تلاش کنیم جریان جدید و نظامند و متناسب با شرایط روز به وجود آوریم.

 

شالویی در ادامه بر شناسایی راهکارهای ترویج ارتقای فضای خوش بینی نسبت به یکدیگر تاکید کرد و افزود: در حال حاضر دشمن بر آن است تا از فضای نامناسب جامعه سوء استفاده کند.

 

وی همچنین بر بررسی شیوه های اشاعه امید، نشاط و شادابی مبتنی بر اخلاق مندی تاکید و ترویج مکارم اخلاقی در جامعه را ضروری دانست.

 

 

نظر شما