شناسهٔ خبر: 29858594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

واکنش حسن‌زاده به حرف های برانکو و قلعه نویی درباره داوری

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: بدون شک صحبت‌های مدیران و کادرفنی تیم‌ها روی ایجاد التهاب در سکوها موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، اسماعیل حسن‌زاده در مورد اتفاقاتی که شب گذشته در اصفهان رخ داد و این مسائل خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، تاکید کرد:‌ باید قبول کنیم اتفاقاتی رخ داده و رسانه‌ها هم نگرانی خودشان را دارند. مثلا اتفاقاتی که روز گذشته رخ داد را نمی‌توان کتمان کرد. اینکه سپاهان چه موضعی دارد و آنها تلاش کردند شرایط بهبود پیدا کند یک بخش از این بحث است و مسائل دیگر هم که رخ داده بخش دیگر این موضوع هستند. امیدواریم این شرایط بهتر شود.

وی افزود:‌ما ناظران امنیتی داریم و به آنها گفتیم به چه شکلی عمل کنند. امروز این ناظران در بازی پرسپولیس و سپاهان حضور دارند. امیدواریم در بازی امروز سپاهان و پرسپولیس به عنوان تیم میهمان رفتار مناسبی داشته باشد و همه چیز خوب پیش برود. تیم میزبان با وجود ابراز ناراحتی از مشکلات به وجود آمده احساس می‌کند شیطنت‌هایی در اتفاقات رخ داده وجود داشته است. آنها اعلام کردند برای میزبانی مناسب همه تلاش‌شان را می‌کنند. در کل حساسیتی که از سوی رسانه‌ها در این مورد به وجود آمده برای بهتر شدن شرایط سکوها است.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه، تاکید کرد: ما گزارشات تمامی مقامات رسمی بازی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم حتی بر اساس آئین‌نامه جدید حوادث اطراف ورزشگاه هم اهمیت دارد و ما می‌توانیم اتفاقاتی که در بیرون ورزشگاه رخ می‌دهد را رصد کرده و با آنها برخورد کنیم. البته فکر می‌کنم در بازی امروز شرایط بسیار بهتر از گمانه‌زنی‌های صورت گرفته در رسانه‌ها خواهد بود. وضعیت سکوها نگرانی ما هم هست اما مطمئن باشید شرایط بدی به وجود نمی‌آید. امیدواریم اتفاقاتی که روز گذشته افتاد دیگر تکرار نشود و فضا امروز تلطیف پیدا کرده باشد.

حسن‌زاده در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه باشگاه سپاهان روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و نسبت به این اتفاقات انتقاد داشت و آیا می‌توان صحبت‌های اخیر سرمربی پرسپولیس را به نوعی شروع این جوسازی‌ها دانست، گفت: من در مصاحبه‌های قبلی‌ام اعلام کردم یقین داریم بخشی از اتفاقات و التهابات روی سکوها ناشی از رفتار بزرگترهای تیم‌ها مثل مدیران، کادر فنی و کاپیتان‌ها است. اگر چکیده اخبار و بریده جرائد در چند روز قبل را مقابل‌تان قرار دهید می‌بینید که چه شرایطی وجود داشته،‌اظهار نظرات خوبی از سوی سپاهان و پرسپولیس صورت نگرفت. مطرح کردن مسائل مثل این موضوع اگر آن اتفاقات رخ نداده بود‌ ما آنقدر امتیاز گرفته بودیم یا اینکه قبلا شنیدم یک مربی در نشست قبل از بازی‌ گفته اگر داور مهربان باشد‌ برنده بازی می‌شویم اصلا خوب نیست. این حرف‌ها به نوعی پیام رسانی به هواداران و ایجاد التهاب روی سکوها است. هیچ شکی نیست مصاحبه سرمربیان تیم‌ها در این مسائل دخیل است. وقتی یک سرمربی با آن سابقه و تجربه این صحبت‌ها را می‌کند دیگر از یک نوجوان و جوانی که شاید سطح سواد پایین‌تری هم دارد چه انتظاری داریم که رفتار درستی داشته باشد. ما به مصاحبه‌ها از این پس توجه بیشتری داریم.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ پدیده غلطی در فوتبال ما اخیرا مشاهده شده که در بازی بین دو تیم مختلف به تیم سومی اهانت شده مثلا در بازی سپیدرود و استقلال چه لزومی وجود دارد که بحث کاشیما و ژاپن مطرح شود. یا اینکه تیم‌های دو شهر متفاوت با یکدیگر بازی دارند اما به تیم شهر دیگری اهانت می‌کنند. باید روی رفتارمان تمرکز بیشتری داشته باشیم و حواس‌مان به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، باشد.

نظر شما