شناسهٔ خبر: 29856879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت را اصلاح طلب نمی‌دانیم

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: دولت یازدهم و دوازدهم خود را اصلاح طلب نمی‌خواند و ما نیز این دولت را اصلاح طلب نمی‌دانیم.

صاحب‌خبر -

دولت را اصلاح طلب نمی‌دانیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی کواکبیان روز شنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه پیام نور بوشهر به مناسبت روز دانشجو افزود: امروز حتی مجلس دهم نیز اصلاح طلب نیست و اگر جریان مستقلی در این مجلس به کمک نمایندگان اصلاح طلب بیاید می‌توانند مصوبه‌ای داشته باشند.

وی یادآورشد:  نمی‌توان برخی کم و کاستی کنونی در دولت و مجلس شورای اسلامی را به پای اصلاح طلبان نوشت.

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: این حزب از حمایت خود از دولت روحانی پشیمان نیست و به این حمایت‌ها ادامه می‌دهد، اما در عین حال از همه کار‌های دولت دفاع نمی‌کند و بار‌ها محقق نشدن برخی وعده‌ها را به رئیس جمهوری گوشزد کرده است.

کواکبیان در باره وضعیت اقتصادی کشور نیز خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات بزرگ کشور وابستگی اقتصاد به نفت است که این مشکل هنوز حل نشده است.

وی بیان کرد: امروز نه تنها دولت بلکه مجموعه ارکان حکومت دچار برخی ناکارآمدی‌ها هستند و باید خود را کارآمد و پاسخگو کنند.

این نماینده مجلس در باره مشکلات مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از اشکال‌های اصلی مجلس این است که حزبی نیست و براساس فراکسیون‌های جناحی شکل گرفته در حالی که باید مجلسی با فراکسیون‌های حزبی داشته باشیم.

کواکبیان با اشاره به وجود برخی اشکالات در بحث انتخابات افزود: پس از ۴۰ سال هنوز مفهوم رجل سیاسی تعریف نشده است و هرکسی می‌تواند وارد عرصه انتخابات شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری همچنین با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان عنوان کرد: هرچند مقاومت‌هایی در برابر این قانون وجود دارد، ولی با اجرای این طرح راه برای جوان گرایی باز می‌شود.

کواکبیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش جنبش‌های دانشجویی در توسعه سیاسی جوامع اشاره کرد و کم اطلاعی دانشجویان از مطالبات مردم و عقب ماندگی دانشجو از درک بینش سیاسی جامعه را آفت این جنبش‌ها دانست.

وی علم اندوزی، آرمان گرایی و مطالبه گری را سه ویژگی بارز و شاخص دانشجویان برشمرد و گفت: دانشجویان علاوه بر اینکه به دنبال دانش و ارتقای علمی خود باشند، باید دربیرون ازمحیط دانشگاه شعبه‌های احزاب را برای فعالیت سیاسی انتخاب و در توسعه سیاسی مشارکت کنند و جامعه کنونی ما باید دانشجوی تحلیلگر داشته باشد.

 

انتهای پیام/ک

حزب مردم سالاری از حمایت خود از دولت روحانی پشیمان نیست

 

نظر شما