شناسهٔ خبر: 29851671 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حسین صابری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

لزوم تشکیل اتاق جنگ سینما برای مقابله با جریان اسلام‌هراسی در سینمای غرب

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس با اشاره به تشکیل اتاق جنگ سینما برای مقابله با جریان اسلام‌هراسی در سینمای غرب گفت: دشمن در زمینه اسلام‌هراسی کار خود را می‌کند که متاسفانه ما در این زمینه کمی غفلت داریم.

صاحب‌خبر -

حسین صابری مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به موفقیت‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: در شرایط ملتهب منطقه بحث دفاع و انگیزه‌های آن در توده مردم آزادی‌خواه وجود دارد لذا جشنواره مقاومت در حالی که 2 سال یکبار برگزار می‌شود اما موفقیت‌های خوبی به همراه داشته است.

وی تکراری بودن آثار حاضر در این جشنواره را علت کم مردم از بخش اکران‌های داخلی جشنواره دانست و گفت: قاعدتاً این جشنواره جذابیت‌های زیادی برای مخاطبین دارد اما تکراری بودن آثار برای تماشاگران ایرانی موجب کم رغبتی آن‌ها در جشنواره می‌شود.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس افزود: بحث دفاع و مدافعین حرم ایجاد انگیزه برای انسان‌هایی می‌کند که دغدغه این موضوع را دارند که در سینمای مقاومت هم تاثیرگذار بوده است.

صابری در ادامه در خصوص بحث اسلام‌هراسی در سینمای غرب اظهار داشت: به نظرم همه جهان و ادیان به نوعی با بحث صلح درگیر هستند ولی دشمن در زمینه اسلام‌هراسی کار خود را می‌کند که متاسفانه ما در این زمینه کمی غفلت داریم. امیدوارم هرچه زودتر اتاق جنگ سینماگران تشکیل شود و تصمیم در این زمینه جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم مقاومت با وجود همزمانی برگزاری با جشنواره تئاتر مقاومت به خوبی برگزار شد و به همین دلیل از آقای محمد خزاعی دبیر جشنواره و دوستان برگزار کننده تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما