شناسهٔ خبر: 29845617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

دیدار رئیس دومای روسیه با روحانی در تهران

رئیس دومای روسیه در دیدار امروز خود رئیس جمهوری ایران، ضمن رساندن سلام گرم "ولادیمیر پوتین" به همتای ایرانی خود، تاکید کرد که روابط بین پارلمان‌های روسیه و ایران بسیار موثر بوده و نتایج مشخصی در پی داشته‌ است.

صاحب‌خبر -

قانون-رئیس دومای روسیه در دیدار امروز خود رئیس جمهوری ایران، ضمن رساندن سلام گرم "ولادیمیر پوتین" به همتای ایرانی خود، تاکید کرد که روابط بین پارلمان‌های روسیه و ایران بسیار موثر بوده و نتایج مشخصی در پی داشته‌ است.

به گزارش قانون به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه در دیدار دوجانبه خود با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران سلام گرم "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را به وی رساند.

رئیس جمهوری ایران در این دیدار گفت: «ما برای روابط دوجانبه با روسیه ارزش زیادی قائل هستیم و بر نقش مهم رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" در حمایت از ارتقای سطح روابط دو کشور واقف هستیم. و بطور قاطع می‌توان گفت که همکاری‌های دوجانبه روسیه و جمهوری اسلامی طی پنج سال اخیر به سطح تازه‌ای ارتقاء یافته است.»

رئیس دومای روسیه نیز به نوبه خویش سلام گرم و بهترین آرزوها را از طرف ولادیمیر پوتین به همتای ایرانی وی رسانده و تاکید کرد: «بسیار مهم است که پارلمان‌های دو کشور قانون‌مند شدن تصمیمات رهبران ایران و روسیه را تامین کنند. در حال حاضر روابط بین پارلمان روسیه و جمهوری اسلامی بسیار موثر و سازنده بوده و همکاری‌های دوجانبه نتایج مشخصی را در پی داشته‌اند.»

رئیس دومای روسیه روز گذشته‌ (جمعه) با "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو‌هایی را داشت که در جریان آن دو طرف بر لزوم توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.

والودین در راس یک هیئت پارلمانی و به منظور شرکت در دومین کنفرانس روسای پارلمان‌های کشورهای ایران، افغانستان،پاکستان،روسیه، چین و ترکیه با موضوعیت مقابله مشترک با تروریسم و تقویت مشارکت منطقه‌ای در تهران بسر می‌برد.

نظر شما