شناسهٔ خبر: 29844722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

خسروی‌وفا:

انتخابات پارالمپیک داغ تر از المپیک خواهد بود

رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه برگزاری نشست دستاوردهای 40 سال ورزش، گفت‌: از انتشار خبر برکناری فریبا محمدیان، معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان شوکه شدم چون دوست داشتم از ظرفیت های وی در امور بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک استفاده کنم.

صاحب‌خبر -

قانون-رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه برگزاری نشست دستاوردهای 40 سال ورزش، گفت‌: از انتشار خبر برکناری فریبا محمدیان، معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان شوکه شدم چون دوست داشتم از ظرفیت های وی در امور بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک استفاده کنم.

به‌ گزارش قانون به نقل از ‌ایسنا، محمود خسروی وفا، در جمع خبرنگاران درباره  انتخابات کمیته ملی المپیک که 24 آذر ماه برگزار خواهد شد و حضور دوباره‌اش به عنوان رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک، اظهار کرد: من برای این که کسی در رو در بایستی قرار نگیرد روز آخر و در ساعت پایانی ثبت‌نام از کاندیداها در انتخابات کمیته‌ ملی پارالمپیک به عنوان رییس ثبت نام کردم تا اگر فردی بهتر از من بتواند در راس این کمیته‌ قرار بگیرد، کاندیدای پست ریاست شود. من تا لحظه آخر صبر کردم تا اگر کسی بتواند بهتر از من ورزش معلولان را هدایت کند ثبت‌نام نکنم و هنوز انتخابات تمام نشده است و باید در روز انتخابات مجمع تصمیم گیری کند که من رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک باشم یا خیر.  ولی آن چه من می دانم این است که انتخابات کمیته‌ ملی پارالمپیک داغ‌تر از انتخابات کمیته‌ ملی  المپیک خواهد بود.

وی درباره حضور فریبا محمدیان به عنوان نایب رییس امور بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک  که در انتخابات برای این پست ثبت‌نام کرده است پس از انتشار خبر بازنشستگی وی، گفت‌: از انتشار خبر برکناری فریبا محمدیان شوکه شدم، زیرا به دنبال آن بودیم تا از ظرفیت‌های وی در ورزش بانوان کمیته‌ ملی پارالمپیک استفاده کنیم. البته هنوز در خصوص این که وی می‌تواند به عنوان نایب رییس امور بانوان کمیته ملی پارالمپیک ثبت‌نام کند یا خیر، استعلام گرفته‌ایم و منتظر این استعلام هستیم. اگر بازنشستگی شغل محسوب نشود قطعا می‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

خسروی وفا در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا پست دبیر کلی ، انتصابی است و یا باید توسط اعضای هیات اجرایی انتخاب شود، خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه، دبیر کلی و خزانه دار شغل است و ما بر اساس اساسنامه جدید و تغییراتی که در اساسنامه صورت گرفته است می‌توانیم به صورت انتصابی دبیر کل را انتخاب  کنیم. اما به‌ هر حال کسی که بخواهد به عنوان دبیر کل انتخاب شود، بعد از تصمیم هیات اجرایی و رییس کمیته ملی پارالمپیک می‌تواند در این پست قرار بگیرد و ما بعد از انتخابات در این زمینه  تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد.

خسروی وفا در پایان درباره دستاوردهای ورزش جانبازان و معلولان در طی 40 سال بعد از انقلاب، گفت‌: ما طی حمایتهایی که در این 40 سال از سوی دولت و وزارت ورزش و جوانان از ورزش معلولان داشتیم توانستیم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم که یکی از این موفقیت‌ها انتزاع کمیته‌ ملی پارالمپیک بود که در سال 95 رخ داد و به یک نهاد عمومی و غیر دولتی تبدیل شد. همچنین در خصوص زیر ساخت ها نیز به دستاوردهای خوبی دست پیدا کردیم. در پی این مدت در بخش قهرمانی دو هزار و 700 مدال کسب کردیم که بهترین رتبه ما در طی این سال‌ها کسب سومی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بود. در حقیقت باید این را بگویم که بعد از انقلاب ورزش معلولان که ثمره همین انقلاب بود به افتخارات بزرگی دست پیدا کرد.

وی در پایان گفت‌: بعد از انقلاب ورزش سنگری بود برای جانبازان و معلولان تا بتوانند از ظرفیت‌های خود در رقابت‌های بین‌المللی و پارالمپیک استفاده کنند و به مدال‌های ارزشمندی دست پیدا کنند. 

برچسب‌ها:

نظر شما