شناسهٔ خبر: 29843900 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزیده کشوری شد

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: فاطمه سبزکار داوطلب سلامت این دانشگاه در رده سه داوطلب برگزیده کشوری قرار گرفت و تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همکاری فعالانه در کمپین سل، شناسایی مادران باردار پرخطر، ارجاع کودکان برای تکمیل واکسیناسیون، پیگیری بیماران دیابتی و فشار خون بالا، ارجاع میانسالان و سالمندان برای تشکیل پرونده و مشارکت فعالانه در کانون سلامت محله و جذب داوطلب از مهمترین اقدامات این برگزیده کشوری در حوزه سلامت بوده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با دارا بودن بیش از هشت هزار داوطلب سلامت یکی از دانشگاههای پیشگام کشور در جذب داوطلبان سلامت است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزایش سواد سلامت مردم و مشارکت آنان در مدیریت، تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های سلامت در راستای ارتقای سلامت و توانمندسازی جامعه از مهمترین اهداف اجرای طرح داوطلبان سلامت بود.
وی ادامه داد: از زمان اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان داوطلبان سلامت با اقدامات موثر خود این نهاد را در اجرای برنامه مهمی نظیر ریشه کنی فلج اطفال، مالاریا، تالاسمی، شناسایی مادران باردار پر خطر و غیره یاری کردند.
طباطبایی افزود: داوطبان سلامت سیستان و بلوچستان به صورت محله ای در شهرها و روستاها و هم به صورت تخصصی در ادارات و نهادها فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213

نظر شما