شناسهٔ خبر: 29843516 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توییت ترامپ در خصوص اعتراضات پاریس؛

توافق آب و هوایی پاریس، فرانسه را به آشوب کشانده است

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود با اشاره به اعتراضات «جلیقه زردها» گفت که توافق آب و هوایی پاریس باعث آشوب در سراسر فرانسه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه در توئیتر خود درباره اعتراض‌های جنبش موسوم به «جلیقه زردها» اظهارنظر کرد و این موضوع را به توافق بین‌المللی پاریس درباره مقابله با تغییرات اقلیمی مرتبط دانست.

امروز شنبه اعتراض‌های جنبش «جلقه زردها» در فرانسه در مخالفت با مواضع دولت «امانوئل ماکرون» برای چهارمین هفته متوالی در حال برگزاری است (+) و حالا رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر به این اعتراض‌ها واکنش نشان داده است.

معترضان فرانسوی چهار هفته است که در روز شنبه برای نشان دادن اعتراض خود به دولت این کشور در پاریس و دیگر شهرها تجمع می‌کنند و پاسخ نیروهای امنیتی، سرکوب و دستگیری مخالفان بوده است.

«دونالد ترامپ» در توئیتر نوشت: «توافق (آب و هوایی) پاریس آنقدرها هم برای پاریس خوب کار نکرده است. در سراسر فرانسه اعتراض‌ و شورش‌ است. مردم (فرانسه) نمی‌خواهند مقادیر هنگفت پول را اغلب به کشورهای جهان سوم بدهند تا شاید آنها از محیط زیست حفاظت کنند. آنها (معترضان فرانسوی) شعار می‌دهند "ما ترامپ را می‌خواهیم". من عاشق فرانسه هستم».

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به اعتراض‌های «جلیقه زردها» واکنش نشان داده و درباره توافق پاریس اظهارنظر کرده که او  سال گذشته میلادی ایالات متحده را از این توافق خارج کرد.

توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب «پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم» در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود.

متن توافق از سوی نمایندگان ۱۹۵ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل در پاریس مذاکره و با اجماع در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد و در ۲۲ آوریل ۲۰۱۶ در مراسمی در نیویورک برای امضا معرفی شد. تا سال ۲۰۱۷، ۱۹۵ عضو این پیمان را امضا کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر بارها با مخاطب قرار دادن شخص «امانوئل ماکرون» مواضع داخلی و خارجی دولت او را به باد انتقاد گرفته است.

ترامپ 22 آبان در انتقادی تند از پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه برای تشکیل ارتش واحد اروپایی گفت: مشکل این است که امانوئل ماکرون با میزان پایین محبوبیت 26 درصدی و نرخ بیکاری 10 درصدی مواجه است. او تلاش می‌کند موضوع را عوض کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما