شناسهٔ خبر: 29839497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختیارات استاندار به فرمانداران در شهرستان ها تفویض می شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینکه به منظور تسریع و تسهیل امور در شهرستان‌ها، تمامی اختیارات استاندار در سطح شهرستان ها به فرمانداران تفویض می شودد، گفت: فرمانداران نیز باید با چابکی بیشتری، نسبت به اجرای مصوبات استان در شهرستان ها تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان فتح الله حقیقی روز شنبه در شورای اداری ماه‌نشان که در جریان سفر به این شهرستان با حضور اعضای شورای اداری استان برگزار شد، عملیاتی کردن مصوبات شورای اداری و ارائه گزارش پیشرفت کارها در مناطق مختلف را مهمترین وظیفه فرمانداران برشمرد و افزود: باید مدیران چابک باشند و با ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای خود، موجب آرامش مردم در درون جامعه شوند.
وی بومی بودن مدیران را یکی از اولویت های انتخاب آنان برشمرد و از فرمانداران خواست تا اسامی مدیران غیربومی که در محل خدمت خود مستقر نشده اند را اعلام کنند.
حقیقی گفت: مردم انتظار دارند که مدیران در مناطق محل خدمت خود ساکن و مستقر باشند تا با اِشرافیت بیشتری امور مردم را پیگیری نمایند.
استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت افزایش همدلی میان مدیران، تاکید کرد: مدیران و مسئولان حق ندارند علیه یکدیگر به دستگاه قضایی شکایت نمایند، بلکه بایستی در ابتدا، مشکلات و مسائل خود را در داخل مجموعه های اداری و در استان حل و فصل کنند.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه در 40 سال پس از پیروزی انقلاب، کشور همواره با دشمنی آمریکا و دست‌نشاندگان آنان در منطقه روبرو بوده است، تاکید کرد: همه مسئولین به ویژه روحانیون و مسئولین فرهنگی کشور بعنوان محور و ستون جامعه باید مراقبت های لازم را داشته باشند، چرا که دشمن از هر فرصتی استفاده می کند تا دستاوردها و موفقیت های نظام را کمرنگ و مشکلات را با بزرگنمایی به مردم القا کند.
حقیقی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح ارتقاء بنیه علمی دبیران و دانش آموزان علوم پایه به صورت پایلوت در شهرستان ماه نشان خبر داد و گفت: برای سال آینده، در راستای تقویت بنیه علمی جوانان و دانش آموزان، سرمایه گذاری خوبی خواهیم داشت تا سطح دبیران ارتقا یابد و با تقویت بنیه علمی دانش آموزان میزان قبولی فرزندان و جوانان شهرستانی در دانشگاه های معتبر کشور افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در استان از انجام مستمر سفرهای شهرستانی خبر داد و افزود: پس از سرکشی به تمامی شهرستان ها، با مدیران به تمامی بخش ها و روستاها هم سفر می کنم تا با حضور در مناطق مختلف استان، مردم احساس اطمینان بیشتری داشته باشند و مشکلات مختلف در مناطق بررسی و حل شود.
3088/6085

نظر شما