شناسهٔ خبر: 29839460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چرا هنگام بلند شدن چشمانمان سیاهی می‌رود؟/ اشتباهی بزرگ هنگام شستن صورت/ ریشه کنی دیابت با چند دانه ریز سیاه/ عفونت ادراری را جدی بگیرید

صاحب‌خبر -

سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم هنگام ایستادن اصولا به دلیل فشار خون پایین است که وقتی از حالت نشستن یا دراز کشیدن از روی زمین بلند می‌شوید، اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

علت سیاهی رفتن چشم هنگام بلند شدن چیست؟

اصولا سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم هنگام ایستادن، به دلیل افت فشار خون رخ می‌دهد، وقتی از حالت نشسته یا دراز کشیده از زمین بلند می‌شوید این حالت باعث می‌شود تا احساس سرگیجه به شما دست دهد،‌ حالتی که حتی ممکن است حتی شما را تا مرز غش کردن ببرد.

سرگیجه ممکن است ملایم باشد و کمتر از چند دقیقه طول بکشد، اما در کنار آن سرگیجه با دوام و طولانی ممکن است از مشکلاتی جدی‌ حکایت داشته باشد که در این مواقع مراجعه به پزشک امری بسیار مهم خواهد بود، سرگیجه حاد معمولا با چیزی واضح مثل کم آبی یا استراحت طولانی مدت ایجاد می‌شود و به راحتی قابل درمان است.

///

علت سوزش ادرارا چیست؟

عفونت‌های مجاری ادرار یکی از دلایل سوزش ادرار است؛ این دسته از عفونت‌ها در قسمت کلیه اتفاق می‌افتد و معمولا به وسیله باکتری‌هایی که از طریق مجاری ادراری به مجرای خروج ادرار می‌رسند، ایجاد می‌شوند؛ سوزش ادرار یا دیزوی یکی از مشکلات رایج به خصوص در بین خانم‌هاست، در موارد ساده این مشکل بعد از چند روز خود به خود از بین می‌رود، اما اگر فرد دچار عوامل خطرسازی مانند دیابت، رفلاکس ادرار به سمت کلیه‌ها، بارداری و سنگ باشد باید حتما به پزشک مراجعه کند.

///

خواص درمانی سیاه دانه

محققان طب سنتی معتقد هستند که سیاه دانه یکی از بهترین مواد برای درمان دیابت نوع 2 است؛ مصرف تنها 2 گرم سیاه دانه در روز میزان قندخون را کاهش می‌دهد؛ همچنین این دانه‌های سیاه قادر هستند عملکرد سلول بتا را افزایش و مقاومت به انسولین را کاهش دهند؛ همچنین از سیاه دانه برای درمان عفونت استفاده می‌شود، بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری‌ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان‌ هستند و خواص ضد تشنجی سیاه دانه شناخته شده است.

///

خواص و فواید چای سبز

نوشیدن چای سبز باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد ایجاد شده توسط چربی‌های موجود در کبد می‌شود؛ این عملکرد مثبت مانع از بروز بیماری‌های کبدی به ویژه سرطان می‌شود، از خواص دیگر چای می‌توان به کنترل عملکرد و محافظت از ساختار دیواره رگ‌ها اشاره کرد، همچنین مانع از بروز فشار خون بالا می‌شود، کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتری‌های مواد مسمومیت غذایی یا سم تولید شده می‌شود.

///

اشتباهی بزرگ حین شستن صورت

زمانی که صورت خود را می‌شویید حوله را روی صورت خود نکشید؛ کشیدن حوله روی پوست صورت می‌تواند خوشایند باشد اما پوست را کشیده و آن را اذیت می‌کند، این اتفاق می‌تواند برای میزان الاستین شما خطرناک باشد.

///

زمانی که صورت خود را می‌شویید تنها با حوله روی آن چند ضربه آرام بزنید، همچنین هر حوله‌ای که دم دستتان است را روی صورت خود نکشید، با این کار باکتری روی صورتتان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما