شناسهٔ خبر: 29839350 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

روزهای شلوغ گالری گلستان در پیش است

خبرگزاری میزان- گالری گلستان از آذر تا دی ماه سال جاری میزبان هنرمندان برجسته حوزه هنر‌های تجسمی می‌شود که قطعا مخاطبان زیادی با خود به همراه خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

روزهای شلوغ گالری گلستان در پیش استبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گالری گلستان از ۲۳ آذر تا ۱۹ دی ماه میزبان چهار نمایشگاه پرطرفدار و پربازدید خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است نمایشگاه نقاشی‌های گلناز قدیری از ۲۳ تا ۲۸ آذرماه برگزار شود و اگر بخواهید اطلاعات نسبی درباره این هنرمند و کارهایش به دست آورید بهتر است بدانید که گلناز قدیری متولد ۱۳۵۸ و دانش آموختهٔ نقاشی است. او در ۳۳ نمایشگاه گروهی از جمله هفت نگاه، بی‌ینال جهان اسلام، اولین اکسپو تهران، ۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند حضور داشته است.

هنرمندانی نظیر بهمن فرمان‌آرا، مهناز افشار، کمند امیرسلیمانی، نسیم ادبی، گلی امامی، رامین صدیقی اغلب بازدیدکننده هر نمایشگاه و دوستداران آثاری گلناز قدیری هستند.

نمایشگاه عکس‌های افشین آریافر نیز از ۳۰ آذر ماه تا ۵ دی ماه برگزار می‌شود. آریافر نیز متولد ۱۳۵۳ (شیراز) است و سالهاست که به صورت حرفه‌ای در زمینه‌های عکاسی، گرافیک و نقاشی فعالیت می‌کند.

وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و همینطور برگزاری و برگزیده شدن در چندین نمایشگاه داخل و خارج از کشور را در کارنامه خود دارد. «بربریت مدرن» سال ۱۳۹۳، نمایشگاه عکاسی با عنوان «ری فتوگرافی ارگ کریمخانی» ایران سال ۱۳۹۵، نمایشگاه عکاسی «وهم» سال ۱۳۹۵، نمایشگاه عکاسی «ایران من» سال ۱۳۹۵ در قبرس از جمله نمایشگاه‌های پربازدید وی به شمار می‌روند.

طبق جدول گالری گلستان نمایشگاه نقاشی‌های محمود سمندریان نیز قرار است از ۷ تا ۱۲ دی ماه به نمایش گذاشته شود.

محمود سمندریان از اساتید نقاشی با آبرنگ است. وی متولد ۱۳۴۲ اصفهان است و در طول سال‌ها فعالیت هنری توانسته موفقیت‌ها و افتخاراتی، چون جایزه دوم بینال تهران ۱۳۷۲، جایزه اول نمایشگاه گل شهرداری تهران ۱۳۷۳ و جایزه دوم افتتاح موزه فلسطین ۱۳۸۷ را کسب کند.

می‌توان گفت: نقاشی‌های سمندریان سبک خاصی را دارند، او با جرات بسیار نقاشی می‌کند و به طور کل در آثارش نور و سایه حرف اول را می‌زند. سمندریان همواره سعی کرده در آثار خود حقیقت را به بیننده منتقل کند به طوریکه در تابلو‌های وی می‌توان حس واقعی بودن را مشاهده کرد. وی از هنرمندانی است که به شیوه آبرنگ آثاری زیبا آفریده و از توجه به فرهنگ و هنر غافل نمانده است.

یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی که گالری گلستان در آذرماه برپا خواهد کرد، نمایشگاه نقاشی‌های مهوش جورابچی است که از ۱۴ تا ۱۹ دی ماه پذیرای گالری‌گردان خواهد بود.

در اشاره به بیوگرافی و کارنامه هنری مهوش جورابچی نیز بد نیست اشاره کنیم که وی از متولدان سال ۱۳۲۹ است. جورابچی از رنگ روغن و کاردک و قلم مو و وسائل دیگر برای نقاشی بر روی بوم جهت زندگی بخشیدن به الهاماتش ار جنگل استفاده می‌کند. وی در طول زندگی همیشه تحت تاثیر طبیعت بوده و همواره درخت‌ها از نظر وی نشانه زندگی، سازگاری و عشق خالص و بی‌شائبه هستند.

وی در جایی درباره دلایل پرداختنش به تنه درخت در بیشتر آثار، می‌گوید: برگ‌ها جلوه‌های رنگارنگ، اما میرای زندگی را به‌نمایش می‌گذارند در حالیکه درخت‌ها قدرت ادامه دادن زندگی را به من القا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما