شناسهٔ خبر: 29838788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یوسف نژاد تشریح کرد

سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح از ابتدای فعالیت مجلس دهم

از ابتدای دوره دهم تاکنون کلا ۳۱ مورد استیضاح در مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است که از این میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور هر کدام با ۵ استیضاح و وزارت‌خانه‌های علوم و تعاون هر کدام با ۴ استیضاح بیشترین موارد استیضاح را داشته‌اند

صاحب‌خبر -

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره‌ی سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در دو سال و نیم فعالیت مجلس دهم توضیحاتی را ارائه کرد.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای دوره دهم تاکنون کلا ۳۱ مورد استیضاح در مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است که از این میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور هر کدام با ۵ استیضاح و وزارت‌خانه‌های علوم و تعاون هر کدام با ۴ استیضاح بیشترین موارد استیضاح را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: وزارت‌خانه‌های راه و نیرو ۳ مورد استیضاح، وزارت خانه‌های اقتصاد و کشاورزی هر کدام ۲ مورد استیضاح و وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و ورزش و امور خارجه هر کدام یک مورد استیضاح داشته‌اند.

یوسف‌نژاد با بیان این که تاکنون ۱۲ وزارت‌خانه از طریق استیضاح مورد سوال قرار گرفتند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۶ مورد انصراف و دو مورد عدم اعتماد ( کرباسیان و ربیعی) و ۴ مورد رای اعتماد مجدد ( آخوندی دو مرتبه، ربیعی و حجتی ) و ۲ مورد استعفا آخوندی و شریعتمداری داشته‌ایم.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که وزارت خانه‌های کشور و آموزش و پرورش بیشترین تعداد استیضاح را داشته‌اند اضافه کرد: البته هیچ یک از موارد استیضاح وزارت کشور به صحن مجلس نیامده است. در مورد وزارت‌خانه‌های آقایان ربیعی و فرهادی سه بار انصراف از استیضاح وجود داشته است. همچنین مابقی استیضاح‌ها یا اعلام وصول شده و به عدد نرسیده و یا در صحن مجلس رای گیری شده است./ 

کلمات کلیدی

استیضاح ها

نمایندگان مجلس

مجلس دهم

نظر شما