شناسهٔ خبر: 29838178 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خانم صالحی نخبه قرآنی در گفتگو با بسیج:

دوری از قرآن علت اصلی بروز آسیب های اجتماعی/ اولویت والدین برای تربیت کودکان انس با قرآن باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خانم مطهره صالحی حافظ قرآن و رتبه اول کشوری در بخش حفظ و مفاهیم در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به چگونگی شروع کار خود و علاقه بیش از حد وی به فعالیت های قرآنی گفت: علاقه به قرآن از همان سنین کودکی حس می شد به طوری اکثر مواقع پدر و مادرم برایمان نوار قرآنی می گذاشتند که کار ابتدایی آموزش قرائت توسط اساتید موسسه قرآنی شکل گرفت ولی بخش عمده ای از زحمات را مادر و برخی اوقات هم پدر انجام دادند که جا دارد از زحمات این دو عزیز تشکر کنم.

وی افزود: حفظ قرآن کریم در سن پایین از اهمیت بیشتری برخوردار است و دارای برکات زیادی است به این دلیل که ذهن کودکان درگیر هیچ مساله ای نبوده و آماده یادگیری است و به راحتی می توانند آن را حفظ کنند.

این نخبه قرآنی اظهار داشت: تربیت یک فرزند قرآنی خیلی به خانواده بستگی دارد، اینکه دغدغه والدین پرداختن به قرآن باشد خیلی مهم است، البته خیلی از کودکان با الگو گیری از رفتار والدین روزنه های پرداختن به فعالیت قرآنی را در خود تقویت می کنند.

وی بیان کرد: برکتی که قرآن به زندگی انسان می‌دهد، به اندازه‌ای زیاد است که نمی توان آن را شمارش کرد و من این برکت را از کودکی شاهد هستم،والدین باید سعی کنند که بخشی از وقت روزانه خود را به فعالیت های قرآنی و مخصوصا تدبر در قرآن اختصاص دهند تا از برکات این نعمت الهی در زندگیشان بهره‌مند شوند.

خانم صالحی با توضیح برکات قرآن در زندگی گفت: از مهمترین تاثیرات انس با قرآن سلامت روح و جسم است و جوانان امروز اگر می خواهند در این طوفان ناملایمات و بی قراری ها به آرامش برسند باید بیشتر با قرآن مانوس شوند و دیگران را به این کار تشویق کنند.

وی افزود: متأسفانه مشکلات روحی و تغییرات در سبک زندگی نوجوانان به دلیل دوری از قرآن است.

این نخبه قرآنی تصریح کرد: تأکید امام خامنه ای مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سراسر کشوربه دنبال تشکیل یک فرهنگسازی عمومی برای انس با قرآن است که باید در جهت رفع دغدغه ایشان جامعه قرآنی و مسئولین شبانه روز تلاش کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه قرآنی باید بررسی کند پس از حدود 6 سال از مطالبه حضرت آقا در این زمینه، آیا عملکرد نهادها و مراکز موثر قرآنی در این خصوص شایسته و مناسب بوده و تاکنون چه میزان از مطالبات ایشان در این حوزه محقق شده است؟ که می طلبد رسانه ها هم برای پیگیری این موضوع کار تحقیقاتی خود را شروع کنند.

نظر شما