شناسهٔ خبر: 29834610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چهارمین شنبه ناآرام در پاریس

جلیقه زردها دوباره آمدند/ 700نفر بازداشت شده‌اند+عکس و فیلم

معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها طبق وعده قبلی خود امروز بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که 700 نفر از آنها بازداشت شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام پلیس فرانسه، اوایل وقت امروز شنبه  278 نفر در آستانه  اعتراض جلیقه زردها در پاریس دستگیر شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پایتخت فرانسه برای شنبه ناآرام دیگری آماده شده است و حدود 8 هزار نفر از نیروهای پلیس برای کنترل ناآرامی‌ها در شهر مستقر شده‌اند و برخی اماکن مهم شهر و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. وزیر فرهنگ فرانسه پنجشنبه اعلام کرد اماکن گردشگری فرانسه، از جمله برج ایفل و موزه لوور روز شنبه تعطیل خواهند بود. 

18:49   تظاهرات کنندگان فرانسوی با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای رئیس جمهور شدند و بر ادامه اعتراضات تاکید کردند.

16:14 وزارت کشور فرانسه گزارش دیگری از ناآرامی‌های امروز فرانسه منتشر کرد و شمار بازداشتی‌ها را 700 نفر اعلام کرد.

15:18  افزون بر هزار نفر از جلیقه زردها در شهر مارسی به خیابان‌ها آمده‌اند.

15:15 مواردی از درگیری میان پلیس و معترضان در خیابان مورسو که به خیابان شانزه‌لیزه منتهی می‌شود، گزارش شده است.

14:55 وزارت کشور فرانسه در تازه‌ترین گزارش از تظاهرات امروز، شمار افراد بازداشت شده را 572 نفر اعلام کرد.

14:25  یکی از سخنگویان پلیس فرانسه به خبرنگاران گفت که حدود هزار و 500 نفر در خیابان شانزه‌لیزه تجمع کرده‌اند. پلیس  هم  اعلام کرد که پس از کشف وسایلی مانند چکش و چوب بیس بال از شماری از معترضان عده‌ای را دستگیر کرده است.

14:18  خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پلیس فرانسه در خیابان شانزه‌لیزه با معترضان درگیر شده است.

14:07  خودروهای زرهی در برابر شماری از معترضان در نزدیک طاق پیروزی صف‌آرایی کرده‌اند.

13:51  شبکه تلویزیونی BFMTV  به نقل از «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: «در پاریس تاکنون 481 نفر دستگیر شده و 211 نفر هم در بازداشتگاه پلیس به سر می‌برند.»

13:40 شبکه الحدث گزارش داد که شمار بازداشتیها تظاهرات امروز به 357 نفر افزایش پیدا کرده است
13:20  معترضان اعتراضات دانش‌آموزان را که واکنش پلیس را به دنبال داشت، شبیه سازی کردند.

13:10  معترضان شعارهایی علیه رئیس‌جمهور فرانسه سر دادند از جمله: «ماکرون استعفا بده»

13:05   پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

13:00  شبکه خبری اسکای‌نیوز شمار دستگیر شده‌ها را بیش از 300 نفر اعلام کرده است.

12:05  شبکه خبری الحدث هم اعلام کرد که گروهی از پلیس‌ها با لباس شخصی در میان معترضان آمده‌‌اند.

11:45  گروهی از معترضان فرانسوی موسوم به «جلیقه زردها» که در حال حرکت در خیابان شانزه‌لیزه واقع در مرکز پاریس بودند به محاصره نیروهای پلیس در‌آمدند. خبرگزاری خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که صدها نفر اوایل وقت امروز در اطراف طاق پیروزی تجمع کردند و به صورت مسالمت‌آمیز در خیابان شانزه‌لیزه به راه افتادند.

11:31  گزارش‌ها حاکی از این است که 89 هزار نفر از نیروهای پلیس در سراسر کشور مستقر شده و خودروهای زرهی به مرکز پاریس اعزام شده‌اند. شما معترضان شرکت‌کننده در تظاهرات امروز هم بیشتر از تظاهرات‌های قبلی برآورد شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تظاهرات‌ها در فرانسه از ۲۶ آبان‌ماه در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعمال تعرفه اضافی بر سوخت  آغاز شد، اما بعد از آن به افزایش هزینه‌های زندگی و در کل سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گسترش یافت. دولت فرانسه در دو مرحله از طرحی که اعتراضات را کلید زده به طور کامل عقب‌نشینی کرده است. 

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه، سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد دولت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای ۶ ماه معلق می‌کند. او چهارشنبه شب، بعد از آنکه عقب‌نشینی اول تغییری در اوضاع ناآرام فرانسه ایجاد نکرد، گفت این طرح به طور کامل کنار گذاشته شده است.

با این حال رهبران سازمان دهنده جلیقه زرها در واکنش به این تصمیمات دولت فرانسه آن را ناکافی خوانده و بر ادامه تظاهراتهای خود تاکید کرده بودند. 

روز چهارشنبه اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان فرانسه نیز اعلام کردند قصد دارند علیه سیاست های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.

 

انتهای‌پیام/

نظر شما