شناسهٔ خبر: 29834240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشجوی ایرانی حافظ ارزش‌های اسلامی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دانشجوی ایرانی، دیده‌بان و حافظ ارزش‌های اسلامی است.

صاحب‌خبر -
دانشجوی ایرانی حافظ ارزش‌های اسلامی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‎الاسلام امیرقلی جعفری امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ آذر ۹۷ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت حادثه تاریخی این روز مبنی بر مخالفت دانشجویان دانشگاه تهران با سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم همیشه در خون ملت و جوانان ایران اسلامی در خروش است.

وی تأکید کرد: دانشگاه یک مکان مقدس است، و دانشجویان با بصیرت و انقلابی، دیده‎بانان و حافظان عزت، شرف و ارزش‌های اسلامی، و مظهر غیرت و استکبار ستیزی هستند.

جعفری اظهار داشت: جوانان و دانشجویان ایرانی با الگو گیری از سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، برای حفظ کرامت انسانیت، استقلال و ارزش‌های دین مبین اسلام از جان گذشتگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بررسی مشکلات کمبود و بحران آب، به مسأله ممنوعه شدن برداشت آب در بیشتر دشت‌های مهم چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: طرح‌های غیر کارشناسانه انتقال آب باعث خشکیدگی چاه‌های آب و دشت‌های استان شده است.

خطیب موقت جمعه شهرکرد با تأکید بر رعایت عدالت در همه سطوح افزود: آب در شمار انفال و متعلق به همه مردم است، اما بایستی عدالت در این موضوع مهم و در طرح‌های انتقال آب بین حوضه‎ای رعایت شود.

جعفری با بیان تعطیلی برخی از مصوبات شورای عالی آب درباره چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان وزارت نیرو و حوزه آب کشور باید مانع زیاده خواهی و سودجویی در این زمینه باشند.

وی ادامه داد: حفر تونل گلاب در مسیر انحرافی زاینده رود یک طرح غیر قانونی است، ولی برخی افراد بر تکمیل آن، پافشاری و اصرار دارند.

جعفری تأکید کرد: اگر مسئولان وزارت نیرو در این زمینه چاره اندیشی نکنند و اجرای تونل گلاب نهایی شود، شهرستان‌های بن و سامان در مسیر رودخانه زاینده رود، دچار بحران و تنش می‌گردد.

وی گفت: هم اکنون ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از کم آبی رنج میبرند و ادامه این روند، مردم را به فقر و حاشینه نشینی در استان‌های همجوار خواهد کشاند.

جعفری با اشاره به پیگیری و درخواست ۱۰ ساله مردم چهارمحال و بختیاری برای برخورد با مسببان اجرای طرح‌های فاقد مجوز انتقال آب بین حوضه ای، از وزارت نیرو و قوه قضائیه خواست در این راستا پاسخگو و پیگیر باشند.

انتهای پیام/ش

عدالت در طرح‌های انتقال آب رعایت شود

نظر شما