شناسهٔ خبر: 29829523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی برگزار شد

اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی با حضور مردم و مسئولین با همت حوزه هنری خراسان جنوبی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سازمان بسیج هنرمندان، دبیرخانه کانون مساجد، دبیرخانه امور رسیدگی به مساجد، شهرداری بیرجند و دبیرخانه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی برگزار و از آثار هنری ویژه شهدای هنرمند رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛اجلاسیه شهدای هنرمند استان خراسان‌جنوبی شب گذشته(چهارشنبه 14 آذرماه) با سخنرانی استاد فضل‌الشرفی از مبلغین و مجاهدین کشور یمن و دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن برگزار شد.

در این مراسم که با همت حوزه هنری خراسان جنوبی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سازمان بسیج هنرمندان، دبیرخانه کانون مساجد، دبیرخانه امور رسیدگی به مساجد، شهرداری بیرجند و دبیرخانه کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی برگزار گردید، استاندار جدید خراسان جنوبی و سایر مسئولان، هنرمندان و همچنین خانواده‌های شهدای هنرمند در بیرجند حضور داشتند.

فضل‌الشرفی دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن در این جلسه، اظهار کرد: از خانواده‌هایی که فرزندان هنرمندشان را با جان و دل به میدان‌های جنگ فرستادند تا به مقام عظمای شهادت نائل شوند، تشکر می‌کنم.

وی شهادت را حرکتی برشمرد که هم خدا و هم رسول الله آن را دوست دارند و ادامه داد: شهادت فقط در هنر محدود نمی‌شود اگرچه معنای هنر یعنی این‌که همه ما در مقابل استکبار بایستیم و با تمام توان مقابله کنیم.


آل سعود یمن را به زندانی بزرگ برای مردم تبدیل کرده است

دبیرکل سازمان بین‌المللی توسعه موطن یمن در خصوص جنگ یمن متذکر شد: در مورد اتفاقاتی که در یمن رخ می دهد همه شما واقف هستید که آل سعود یک زندان بزرگ در این کشور برای مردم ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: حتی زنان و فرزندانی که در خانه‌هایشان نشسته اند زیر بار موشک های آل سعود هستند و شرایط به گونه ای شده است که اگر کسی در اثر موشک ها نمیرد بر اثر گرسنگی در مرزهای محاصره شده این کشور می‌میرد‌.

مجاهد و مبارز یمنی مطرح کرد: هزاران هزار خانواده در کشور یمن چیزی جز برگ درختان برای خوردن ندارند و این مصیبتی بزرگ است.

روحیه مردم یمن میراثی از امام خمینی(ره) است

فضل الشرفی با بیان اینکه مردم یمن به هیچ وجه مقاومت خود را ترک نخواهند کرد و تا آخرین لحظه و قطره خون از وطن، ناموس و شرافت خویش دفاع خواهند کرد، گفت: حتی اگر مردم یمن به وسیله موشک های دشمن به ذراتی در هوا تبدیل شوند خیلی بهتر است از اینکه دست تسلیم برای دشمن بلند کنند.

وی روحیه مردم یمن را بالا دانست و عنوان کرد: این روحیه میراثی است که از امام خمینی(ره) به آنها رسیده است و از آن محافظت می‌کنند.


شهدای هنرمند، هنرمندان طراز انقلاب هستند

«مجید کریمیان» دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی نیز با بیان این‌که شهدای هنرمند همان هنرمندان طراز انقلاب هستند، تصریح کرد: معرفی شهدای هنرمند شاخص و همچنین تجلیل از این عزیزان یکی از اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

وی از شناسایی 36 شهید هنرمند در استان خراسان جنوبی تاکنون خبر داد و افزود: البته هنوز هم پژوهش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که شهدای مذکور در بخش‌هایی همچون هنرهای تجسمی، سرود و تئاتر فعالیت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اشاره شد، این اجلاسیه نیز در راستای معرفی هنرمندان شهید و تقویت هنر طراز انقلاب برپا شد.

از سه کتاب خاطره رونمایی شد

در این مراسم کتاب «اولین پرواز» با موضوع خاطرات هنرمند شهید «مسعود تواضع» و به قلم «عاطفه اکبری»، کتاب «عشق و باروت» با موضوع خاطرات 8 سال ایثار و فداکاری سرهنگ «ابراهیم غفاری» به قلم «فاطمه حسینی‌فر» و کتاب «إن الحیاه عقیدة و جهاد» نیز با موضوع خاطراتی از 40 رزمنده استان به قلم «علی هاشم‌زاده جازار» که به عربی ترجمه شده است، در این اجلاسیه رونمایی شد و همچنین از 11 خانواده شهید هنرمند نیز تجلیل به عمل آمد.

قطعه سرود «سپاه محمد می آید» که در جشنواره ملی «فانوس» مقام اول را کسب کرده است و توسط حوزه هنری خراسان جنوبی تنظیم و آهنگ سازی شده است، با اجرای بسیار زیبای گروه «تبیان» نیز در این مراسم رونمایی شد.


همچنین از خانواده مرحوم جناب سرهنگ «قدرت سلطانپور» که در دوران دفاع مقدس به فعالیت های فرهنگی هنری اشتغال داشته است نیز تقدیر به عمل آمد.

نظر شما