شناسهٔ خبر: 29823186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ائمه جمعه گلستان عنوان کردند ؛

پیام ضد استکباری روز 16 آذر باید پررنگ تر شود / دانشجویان امروز بیدارتر از قبل انقلابند / نباید اجازه دهیم کسی به کشور ما چشم طمع داشته باشد

ائمه جمعه استان گلستان 16 آذر را روز استکبار ستیزی دانستند تاکید کردند باید پیام ضد استکباری این روز پررنگ تر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی مبارز در اعتراض به ورود نمایندگان استکبار به کشور گفت: برخی از جریان های سیاسی می خواهند روز دانشجو روزی باشد که در آن مبارزه با آمریکا مطرح نشود در صورتیکه پیام اصلی این روز مبارزه با استکبار است.

توقع اصلی برای ترویج نماز متوجه آموزش و پرورش است

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه سخنانش با اشاره به نماز به عنوان محور تربیت و پرورش جامعه، بخش مهمی از گرفتاری ها و آلودگی ها را نپرداختن به اهمیت این مهم دانست.

وی گفت: پرداخن به تبلیغ نماز و حتی تظاهر به نماز های جماعت از سر ریا نیست بلکه هدف فضا سازی خوب اجتماعی و عوض کردن جو به سوی جامعه دینی است.

حجت الاسلام ترابی نقش آموزش و پرورش در مسئله تبیین نماز را کلیدی خواند و اضافه کرد: توقع اصلی برای ترویج این مسئله متوجه آموزش و پرورش است و همانطور رهبر معظم انقلاب فرمودند: " مدارس را به نماز خانه جوانان تزئین کنید."

وی اظهار کرد:  نمی شود که آموزش پرورش در یک نظام دینی باشد اما ارتباطش با نماز جمعه نباشد! درست است اجبار نیاز نیست اما واقعا هیچ تشویق و ترغیبی هم لازم نیست؟

خطیب جمعه گنبدکاووس در ادامه به تشریح برخی رویدادهای بین المللی نیز پرداخت و به وضعیت نامناسب و اعتراضات در فرانسه علی رغم اینکه مطابق با سیاست های آمریکا رفتار می کند پرداخت.

وی در خصوص عدم پایبندی آمریکا و ایادی اش به تعدات بین المللی اذعان کرد: آن وقت ما بخش عظیمی از درآمد ارزی خود از پتروشیمی جنوب را با توقف تولید جیوه حذف کرده ایم که می خواهیم جز پیمانی باشیم که 90 درصد گازهای گلخانه ای آن را آمریکا و ایادی آن تولید می کنند!

سرنوشت بن سلمان نشانه شکست معامله قرن است

حجت الاسلام محمود ترابی همچنین در رابطه با وضعیت عربستان که سرمایۀ خود را در اختیار استکبار قرار داده است، گفت: یکی از نکاتی که تحلیل گران را  به این تحلیل می رساند که واقعا معامله قرن در نطفه خفه شده و به جایی نرسیده بر زمین خورده است سرنوشت بن سلمان می باشد.

وی با اشاره به عمق بی مهری در نشست سران 20 کشور اقتصادی تصریح کرد: این همان چیزی است که خدا وعده داده است و سران کشور ها با بن سلمان مانند کسی که مریضی واگیر دارد برخورد کردند.
امام جمعه گنبد با یادآوری شروع گفتگوهای بین مجموعه های انقلابیون یمنی با مجموعه متحدینی که مقابل آنها جنگ می کنند، ابراز امیدواری کرد نتیجه خوبی از این گفتگو با محوریت سازمان ملل که نشان از به رسمیت شناختن انصارالله است، گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز اسرائیل خود به شکست اعتراف کرده وآماده نابودی طبق روزشمار است و آنچه دشمن اندیشیده بود که در نهایت ساده اندیشی در یک مدت اندک رابطه اسرائیل و کشور های مسلمان را عوض کند و همه چیز برای آنها شود می بینیم که چنین نشد.

امام جمعه آزادشهر:

دانشجویان امروز ما، بهتر و بیدارتر از دانشجویان اوایل و پیش از انقلابند

حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر در خطبهای نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: حادثه کور تروریستی در چابهار که منجر به شهادت دوتن از مامورین نیروی انتظامی و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد را محکوم می کنیم. دشمنان و استکبار جهانی هرگاه در برابر عظمت ملت ایران کم می آورند، دست به ترور و این رفتار ناجوانمردانه می زنند.

وی افزود: سر نخ این حرکت تروریستی نیز مانند نمونه های مشابه ان در ایران، به آمریکا می رسد. اگر سرنخ را دنبال کنیم، به عربستان، سپس به رژیم صهیونیستی و در آخر به آمریکا خواهیم رسید.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: استکبار جهانی از ۸ سال دفاع مقدس عبرت نگرفته است و فکر می کند با به شهادت رساندن مردم ما، ما عقب نشینی خواهیم کرد، در حالیکه مردم ما شهادت را افتخار می دانند و از مرگ ترسی ندارند.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: استکبار در برابر ملت ما جنگ اقتصادی راه انداخته است، اما در این جنگ نیز مانند دیگر جنگها پیروز نهایی ملت ایران خواهند بود زیرا این وعده الهی است و بدون شک تحقق خواهد یافت.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: تروریست ها منتظر پاسخ کوبنده ما باشند و مردم ما از سپاه پاسداران انتظار دارد تا پاسخی دندان شکن به تروریستها و دستهای پشت پرده بدهند.

وی سپس به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و هفتمین اجلاسیه نماز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند؛ اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری میکنند. نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: نماز در راس همه‌ی عبادتهاست و قبولی همه‌ی عبادات به قبولی نماز گره خورده است. بیشترین لفظ و موضوع تکرار شده در قرآن مجید، نماز است. نماز خیمه است، خیمه ای که راس و اساس بندگی است و همه‌ی اعمال در پناه آن مهر تایید می خورند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: نماز در راس همه‌ی اعمال عبادی قرار دارد. یعنی بر روزه ، زکات، و همه‌ی اعمال عبادی فضیلت و برتری دارد. در بین نماز ها نماز واجب اهمیت بیشتری دارد و در بین نمازهای واجب، نماز ظهر توسط خداوند متعال سفارش ویژه ای شده است که نشانه فضیلت آن می باشد.

http://www.titreazad.ir/images/97/masolin_97/shahabi.jpg

خطیب جمعه آزادشهر افزود: در بین نمازهای ظهر، نماز ظهر جمعه جایگاه ویژه ای دارد. تنها نماز که بدون جماعت محقق نمی شود و هیچ حرکت عبادی با آن برابری نمی کند. نماز عبادی، سیاسی جمعه، هم عبادت است و هم سیاست در ان نهفته شده است. در نماز جمعه باید مباحث علمی، معنوی، سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی، ... و مسائل روز دنیا، جامعه مسلمین، کشور و منطقه مطرح شود.

وی بیان کرد: امام جمعه باید منصوب امام معصوم باشد و یا در زمان غیبت منصوب ولی فقیه و یا با واسطه منتصبین ایشان، منصوب ایشان باشد و اگر این انتصاب نباشد نماز جمعه محقق نمی شود.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: حضرت آقا (رهبر معظم انقلاب) فرمودند که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است.

امام جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: این جایگاه ، جایگاه ویژه ای است . نماز جمعه جایگاه، دفاع از ارزشها و مطالبه حقوق مردم، رهبری و حکومت است. تریبون نماز جمعه، تریبون حکومتی می باشد.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: کدام عبادت است که این همه جمعیت را هر هفته در کنار هم جمع نماید. اگر نماز جمعه تنها عبادت بود، خداوند علی اعلی دو رکعت آن را در اختیار امام جمعه قرار نمی داد تا مسائل علمی، سیاسی، اجتماعی ، ... و مسائل روز را بیان کند.

وی یادآور شد: جایگاه نماز جمعه جایگاهی است که مطالبات مردم باید در آن مطرح شده، مسائل عنوان و تفهیم گردد و مردم آگاه به مسائل روز و مسائل منطقه شوند. این جایگاه برای الان و انقلاب ما نیست، بلکه پیامبر اکرم (ص) در اول ورودش به مدینه منوره آن را اقامه کرد. حضرت امام خمینی (ره) در ایران اسلامی و در بین شیعیان این فریضه الهی را احیا کرد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: حضرت آقا (امام خامنه ای) مطالبات زیادی را راجع به نماز جمعه مطرح و عنوان می کنند. نماز جمعه بهترین جایگاه نقد، پیشنهادات و مطالبات است. مطالبی که در این جایگاه مقدسی که به عنوان دو رکعت نماز باید مطرح شود. این گفتار بنده نیست، بلکه این گفتار معصومین و بزرگان دین ما می باشد.

امام جمعه آزادشهر افزود: بنا براین از جایگاه نماز جمعه باید بهترین استفاده را ببریم که خلاصه و عصاره و اصل و اساس و راس همه‌ی عبادتهای دینی ماست.

خطیب جمعه آزادشهر اعلام کرد: دشمن از این جایگاه و تریبون می ترسد. باید جایگاه این پایگاه را تقویت کرد. باید حرمت این جایگاه و این پایگاه اسلامی حفظ شود.

وی در قسمت آخر سخنانش به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: امروز ۱۶ آذر، روز دانشجو است. روزی که دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون رئیس جمهور آمریکا به دانشگاه تهران اعتراض کردند و حکومت وقت ۳ تن از دانشجویان را شهید و تعداد دیگری را مجروح کرد.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: کینه استکبار جهانی نسبت به مردم ایران مربوط به این انقلاب نمی شود. با این جرثومه فساد و نفاق نمی شود ارتباط برقرار کرد. این کلام حضرت امام و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه آزادشهر در پایان گفت: ما خاطر جمع هستیم که دانشجویان امروز ما، بهتر و بیدارتر از دانشجویان اوایل و پیش از انقلاب هستند.

امام جمعه گرگان: نباید اجازه دهیم کسی به کشور ما چشم طمع داشته باشد

امام جمعه گرگان :

نباید اجازه دهیم کسی به کشور ما چشم طمع داشته باشد

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با اشاره به روز 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: برای عظمت و استقلال این کشور خون‌های زیادی ریخته شد و برای بقای این عزت و استقلال همه باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم هیچ قدرتی چشم طمع به کشور ما داشته باشد و به دنبال بازگرداندن کشور ما به گذشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال 32 رئیس جمهور آمریکا برای دیدن آن دستاورد شومی که با کودتا در ایران برای خود بدست آورده بودند به ایران سفر کرد و دانشجویان مبارز و انقلابی که عزت ایران برایشان مهم بود در مقابل دانشگاه تهران اعتراض کردند و 3 نفر از آنها به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: از آن تاریخ این مبارزه استکبارستیزانه دانشجویان سر لوحه دانشجویان ایرانی قرار گرفته، البته در این زمان‌ها برخی از مخالفان نظام ما می‌خواهند آن قیام را به نفع امریکا نشان دهند در حالی‌که دانشجویان ما باید هوشیار باشند چرا که این قیام برای عزت ایران اسلامی بوده و این دانشجویان زمان حال باید با الگو قرار دادن آن دانشجویان شهید انقلابی، به فکر دفاع از عزت و استقلال و پیشرفت کشور باشند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دستغیب امام جمعه شیراز به دست منافقین در روز 20 آذر افزود: این فرد انسانی انقلابی و اخلاق‌مدار بود که برای اخلاق و سلوک الهی در جامعه کار می‌کرد و در این راه منافقین کوردل وی را در راه رفتن به نمازجمعه به شهادت رساندند و این نشان می‌دهد که این انقلاب با خون انسان‌های زیادی به ثمر نشسته و برای حفظ آن باید اجازه ندهیم کسی به انقلاب ما چشم طمع داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی به دنبال بازگرداندن کشور ما به سال‌های قبل هستند تا به منافع خود برسند اما ما نباید عزت و استقلال خود را فدا کنیم و باید از آن دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اشاره‌ای هم به جنایت‌های بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی کرد و گفت: این جنایتکار در حال برهم زدن نظم منطقه است و جنایات زیادی را در منطقه انجام داده است، از حمله به یمن و کشتار مردم مظلوم آن تا محبوس کردن نخست وزیر لبنان و وادار کردن وی به استعفاء و محبوس کردن 200 شاهزاده سعودی و گرفتن 100 میلیارد دلار پول زور از آنها از جمله جنایات بن‌سلمان است.

وی تصریح کرد: در آخرین جنایت خود دستور قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را داد و این جنایت بن‌سلمان به لطف الهی به رسوایی وی کشیده شد و در دنیا دوستانش هم بر علیه او شدند و در حال رایزنی برای تغییر چهره خود در جهان است که خوشبختانه مردم دنیا با او مخالف هستند و این نشان می‌دهد که این فرد در همین دنیا در حال رسوا و مجازات شدن است و این سنت الهی است که ستمگران به سزای عملشان می‌رسند و در دنیا حساب و کتابی وجود داد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگر از سخنان خود همچنین به سنت انفاق اشاره کرد و گفت: انفاق تنها در مال نیست و براساس آیات الهی در قدرت، سخن و حتی واسطه کارهای خیر شدن هم است، پس باید این سنت الهی را قدر بدانیم و در شکاف‌های اجتماعی و نیازهای فردی و اجتماعی این سنت را اجرا کنیم.

امام جمعه علی آباد کتول:
دانشجو باید استکبارستیز و سلطه ناپذیر باشد
 
 
 
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول با اشاره به حمله تروریستی گروهک انصار الحق در چابهار که 2 نفر از نیروهای انتظامی شهید و 43 نفر از مردم و نیروهای انتظامی مجروح شدند، ضمن محکومیت این حمله تروریستی، به خانواده های معظم شهدا تسلیت گفت و برای مجروحین حادثه آرزوی سلامتی کرد.

وی با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی نیست که این حرکت را محکوم نکند، اظهار کرد: این حرکت خدمت به مردم سیستان و بلوچستان نبوده بلکه خدمت به اربابان این گروهک تروریستی است.

مهدی نژاد تصریح کرد: جای شک نیست که این حرکت تروریستی از طرفی خدمت بزرگی به بن سلمان بود که به دلیل جنایات در یمن، قتل مخالفین و زندان هایی که در عربستان ایجاد کرده و افشا شده، شدیداً مورد هجمه است و با این حرکت تروریستی مقداری از فشار به وی کاسته شد و از طرفی دیگر هم خدمت به ترامپ لامذهبی بود که حتی حیوان هم ترحمش از این بشر بیشتر است.

وی با طرح این پرسش که این گروهک تروریستی چه خدمتی به مردم سیستان و بلوچستان کرده که خود را دوست مردم سیستان و بلوچستان می داند، گفت: حرکت اقتصادی خوبی در سیستان و بلوچستان آغاز شده، گاز به دروازه های ورودی زاهدان رسیده و در بندر چابهار دارد یک هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود، اما این ناامنی تاثیر منفی در استان خواهد گذاشت. اعضای این گروهک خائن به مردم هستند، چرا که سبب شدند سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه احساس امنیت نکنند.

مهدی نژاد با بیان اینکه بسیج، ارتش و نیروی انتظامی آنجا حضور دارند و جلوی وحشی گری های این تروریست ها را می گیرند و حکومت حامی مردم این منطقه است، تاکید کرد: حرکت این گروهک تروریستی می تواند خدمت رسانی به سیستان و بلوچستان را کُند کند. مردم این استان باید پیش این ها محکوم و ترد کنند. 

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به اجلاسیه نماز و پیام مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که نماز یک واجب الهی است که در سایر واجبات هم تاثیرگذار است و سایر مسائل جامعه را هم اصلاح می کند. چرا که نمازگزار برای خودش حریم و حدودی قائل است. هر کاری نمی کند. به طور مثال یک بانوی نمازخوان اگر حجاب خودش را رعایت نکند و یا اگر یک کارمند نمازخوان اگر کم کار کند یا با ارباب رجوع بد برخورد کند، می داند که باید در قیامت پاسخگو باشد.

مهدی نژاد تصریح کرد: مساجد و مبلغین ما آنطور که باید و شاید به موضوع نپرداخته اند و باید برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بیشتر و با کیفیت تر از برنامه های فعلی تلاش کنند.

امام جمعه علی آباد کتول افزود: آموزش و پرورش نیز باید بیشتر تلاش کنند. ما از آموزش و پرورش گله مند هستیم. وزیر خوب وارد میدان شده ولی مربیان پرورشی و کادر آموزشی در رده های پایین تر باید جدی تر وارد شوند. اگر می خواهیم فرزندان ما نظم داشته باشد، خوب تربیت شوند و در امور اجتماعی همکاری کند، باید به نماز تشویق شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در سال 1332 کودتا شد و محمدرضا پهلوی را به عنوان شاه ایران معرفی کردند در حالی که نه مجلسی بود و نه مردم می خواستند او شاه ایران شود، غربی ها خودشان نشستند و گفتند این باید بشود شاه ایران. رضاخان را بردند و گفتند پسرش باید باشد. معاون رییس جمهور امریکا و برخی افراد دیگر هم آمدند تا به شاه جدید مشروعیت بدهد.

مهدی نژاد ادامه داد: اولین قشری که در اعتراض به این اتفاق حرکت کرد، دانشجوها بودند که گفتند ما خودمان هم آدم هستیم و باید تصمیم بگیریم. در دانشگاه تهران راهپیمایی شکل دادند. ارتش وارد دانشگاه شد، 3 دانشجو را شهید و عده ای را هم مجروح و دستگیر کرد تا جنبش دانشجویی را سرکوب کند. از آن زمان جنبش دانشجویی در کشور ما شکل گرفت که حال از آن انتظاراتی هست.

وی با اشاره به اینکه بارها در دیدار با رهبر معظم انقلاب، به ویژگی هایی همچون استکبارستیزی و سلطه ناپذیری برای قشر اثرگذار دانشجو تاکید شده، اظهار کرد: دانشگاه های ما امروز در کشور هزینه سنگینی دارند و درست نیست دانشجوی نخبه ما وقتی می خواهد به ثمر برسد به کشوری که دشمن ماست، برود و در آنجا خدمت کند. دانشجو باید در راه تولید علم، نرم افزار و حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کند.

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه در بخش پژوهشی حرکتی آغاز شده ولی کافی نیست، افزود: دانشجو باید در کنار تولید علم و فرهنگ سازی، به ارزش های دینی توجه خاصی داشته باشد. امروز روز 16 آذر است و این شهر چندین هزار دانشجو دارد، توقع این است که صفوف نماز جمعه از دانشجو پُر باشد.

مهدی نژاد همچنین دور شدن از آرمان های انقلاب اسلامی را از آفت هایی جنبش دانشجویی دانست و گفت: در نظام اسلامی اهدافی هم برای دانشگاه تعریف شده است که انقلاب اسلامی تحقق این اهداف را از دانشجویان انتظار دارد.

وی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلاکی در هر استانی با زحمت یک دانشگاه وجود داشت، اما امروز در همین شهر چندین دانشگاه با چندین هزار دانشجو داریم.

امام جمعه علی آباد کتول در بخش پایانی خطبه ها خود به جنگ 4 ساله یمن اشاره کرد و گفت: نزدیک به 14 میلیون از مردم یمن دچار قحطی و امراض مختلف هستند و دنیا هم تمام توان خود را گذاشته تا هسته های مقاومت را خاموش کند، اما می بینیم که روز به روز حماس، لبنان، فلسطین و سوریه روز به روز قوی تر می شود و جمهوری اسلامی به جایی رسیده که موشک هایش به اروپا می رسد. به یاری خود به زودی مسلمانان طعم شیرین پیروی را خواهند چشید.

انتهای پیام/

 

نظر شما