شناسهٔ خبر: 29821200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه شهرهای استان بوشهر برضرورت استکبار ستیزی و دشمن شناسی دانشجویان، حفظ حجاب، تامین سوخت سفید، محکومیت حادثه تروریستی چابهار و توجه به قانون در استخدام های شرکت پتروشیمی جم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

*بوشهر
به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت بوشهر گفت: استکبارستیزی و دشمن شناسی از مشخصه های مهم 16 آذر روز دانشجو است و باید مراقب باشیم این روز دچار انحراف و تحریف نشود.
حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: جامعه ای زنده است که دانشجویان آن در عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعال باشند.
وی بیان کرد:باتوجه به توطئه های دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی، ترویج گفتمان انقلابی در دانشگاه ها و در سطح جامعه از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه موقت بوشهر اظهارداشت: امروز دشمن با استفاده از جریان های نفوذی در صدد تخریب اعتقادات دینی جوانان و مردم است در این شرایط حساس باید مراقب وارد شدن این جریان ها به دانشگاه ها باشیم.
وی یادآور شد: با بصیرت افزایی، تقویت اعتقادات دینی و مذهبی قشر جوان جامعه به خصوص دانشجویان
باید آنان را در مقابل توطئه های دشمن بیمه کرد.
جمالی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی اضافه کرد: اردوهای جهادی از مهمترین عواملی است که باعث ایجاد و تقویت ارتباط دانشجویان با جامعه پیرامونی می شود.
وی با اشاره به حادثه تروریسی چابهار گفت: انجام چنین عملیات های تروریستی در کشور به صورت هدفمند برای مخدوش کردن امنیت و آرامش حاکم بر جامعه از سوی استکبار جهانی طراحی و اجرا می شود.
6047

*گناوه
گناوه- ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی نسبت به تامین نفت سفید مورد نیاز وسایل گرمایشی مردم این شهرستان در فصل زمستان تدبیر کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: مردم نسبت به توزیع نشدن نفت سفید گله مند هستند و انتظار می رود برای برطرف شدن این مشکل اقدام شود.
وی اظهارداشت: برخی شهروندان به دلیل نداشتن قدرت مالی باوجود اینکه علمک گاز در کنار منزل آنان نصب شده اما توان لوله کشی ندارند.
امام جمعه گناوه با اشاره به پائین بودن کیفیت نان این شهر افزود: با وجود اینکه قیمت نان افزایش یافته اما مردم همچنان از کیفیت پائین نان ناراضی هستند.
وی با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب در اجلاس سراسری نماز استان سمنان گفت: توجه به نماز و به جا آوردن این فریضه الهی باید در راس همه کارها قرار گیرد.
رکنی حسینی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو افزود: توجه و اهتمام به افزایش بصیرت دینی و سیاسی دانشجویان امری لازم و ضروری است.
وی اظهارداشت: امروز دانشجویان در معرض تهدید جدی انحراف از ارزش های انقلاب قرار دارند و باید همانند سال 1332در مقابل سلطه و ظلم استکبار ایستادگی کنند.
امام جمعه گناوه با محکوم کردن حمله تروریستی در چابهار گفت: استکبار و نوکران وابسته به آن بدانند با حملات انتحاری نمی توانند به امنیت کشور خدشه ای وارد کنند و به زودی به سزای اعمال ننگین خود می رسند.
6164

* کنگان:
بوشهر- ایرنا- امام جمعه کنگان گفت: استخدام در شرکت های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی ضابطه مند و قانون مند شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر افزود: گرچه پتروشیمی ها پروژه ای ملی هستند اما باید امتیاز خاصی برای نیروهای بومی لحاظ شود این کمترین کاری است که می توان برای مجاورن صنعت انجام داد.
امام جمعه کنگان در بخش دیگر با نکوداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: نقش آفرینی در فراگیرسازی گفتمان انقلابی، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی، اعلام موضع بهنگام، فساد ستیزی، مطالبه عدالت و کمک به تحقق تمدن اسلامی از مهمترین وظایف جنبش دانشجویی است.
وی یادآورشد: دور شدن از هدف، آرمان ها، افتادن در دام احزاب سیاسی و مصادره جنبش به نفع غرب و آمریکا از آسیب های جنبش دانشجویی است و تنها راه خنثی کردن این توطئه ها بصیریت و بیداری دانشجویان است.
محمودی با گرامیداشت 13 آذر روز روحانیت استان تجلیل از مقام شامخ روحانی شهید شیخ ابوتراب عاشوری گفت: کنگره ها فرصتی برای معرفی شخصیت های استان است.
امام جمعه کنگان با اشاره به روز هواپیمایی گفت: قیمت بلیط هواییما گران و نظارت بر شرکت های هواپیمایی ضعیف است که باید دستگاه های مسئول این امر را اصلاح کنند.
وی با محکوم نمودن جنایت تروریستی در چابهار بیان کرد: دشمنان بدانند با این اقدامات کور و وحشیانه نمی توانند مانع حرکت نظام شوند و این اقدام آنان به شدت تلافی خواهد شد.
7208

*برازجان
بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: مبنای حقوق بشر در سازمان ملل، سازمان محوری است و نادیده گرفتن احترام به ادیان و فرهنگ های حق و معتبر درعرصه جهانی از ضعف های این سازمان است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان با اشاره به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر افزود: امروز در سایه همین حقوق بشرغربی، مسلمانان مظلوم بصورت روزمره به وسیله صهیونیست ها و تکفیری ها مورد حمایت غرب قتل عام می شوند.
وی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در اجلاس سراسری نماز گفت: توجه به نماز، لزوم ادای صحیح نماز، توجه به جنبه تربیتی و ترویج آن در مدارس ضروری است.
امام جمعه برازجان با اشاره به 16 آذر روز دانشجو افزود: در طول چهاردهه گذشته جنبش دانشجویی پرچمدار گفتمان انقلابی گری بوده است.
وی ترویج گفتمان انقلابی گری، بصیرت افزایی، داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به هنگام، آگاه سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت را از ویژگی های گفتمان انقلابی گری عنوان کرد.
7213

*دیر
بوشهر- ایرنا- امام جمعه دیر با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید بصیرت افزایی کنند
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: دشمن شناسی، عدالت خواهی و آرمان گرایی از جمله ویژگی های دانشجویان است.
وی در رابطه با اقدام تروریستی بندر چابهار اضافه کرد: هدف از انجام این اقدام ها ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و ناامن جلوه دادن منطقه چابهار برای سرمایه گذاری همسایگان است.
امام جمعه دیر با انتقاد از متولیان جایگاه سوخت شهر دیر گفت: چند ماه است مردم مشکل تامین بنزین دارند و مسئولان برای حل این مشکل باید چاره اندیشی کنند.
7207/6047/6045

برچسب‌ها:

نظر شما