شناسهٔ خبر: 29819759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خادمان اربعین حسینی استان اردبیل تجلیل شدند+فیلم

R41374/P1336/S6,49/CT7

مراسم اربعین حسینی به صورت باشکوه و در امنیت کامل برگزار شد و در برپایی این مراسم از کوچک و بزرگ و بازاری و کارگر همه نقش اساسی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، تجمع اربعین حسینی به صورت باشکوه و منظم امسال برگزار شد و دربرگزاری باشکوه این مراسم از کودک و بزرگ تا کارگر و بازاری برای باشکوه تر برگزار شدن این مراسم مشارکت داشتند.

وقتی ماه محرم و اربعین حسینی می‌رسد همگان دلشان یکی شده و با عشق امام حسین(ع) برای باشکوه تر برگزار شدن مراسم ماه محرم و اربعین تلاش می‌کنند تا در اجر و ثواب این کنگره عظیم مشارکت داشته باشند.

اردبیل هم که به شهر پایتخت حسینیت معروف است مراسم‌های ماه محرم و اربعین این شهر ابالفضلی زبانزد خاص وعام است به طوری که از جای جای دنیا عزاداران خود را به مراسم‌های ماه محرم اردبیل می‌رسانند.

اوج عظمت و شکوه عزاداری ماه محرم مردم اردبیل در روز تاسوعا و عاشورای حسینی است که عزاداران باتجمع باشکوه خود عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع ) نشان می‌دهند.

بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا رفته رفته تمهیدات و تدارکات لازم برای مراسم اربعین حسینی و راه اندازی موکب آغاز می‌شود که استان اردبیل مثل همیشه در این امرپیشگام بوده و نقش اساسی داشته است و از مسئول گرفته تا کارگر و بازاری و کودک و بزرگ و اقشارمختلف مردم در کمک به برگزاری مراسم اربعین حسینی و راه اندازی موکب پیشگام می‌شوند.

کودکی که قلک خود را کشاورز محصولش را و هر کسی با کمک‌های خود هدف و نیتش این است که از اجر و ثواب این مراسم عزاداری بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اربعین شمال غرب کشور گفت: عملکرد استان اردبیل راه‌اندازی موکب اربعین حسینی بسیار خوب است و من از دست‌اندرکاران این ستاد اربعین حسینی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

سردار امین شریعتی با اشاره به این که امسال مراسمات ماه محرم و اربعین حسینی در سامرا و بلد با امنیت کامل برگزار شد افزود: این که این مراسمات به طور باشکوه برگزار شد دستاورد بزرگی برای ما است.

شریعنی با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن این اجتماع عظیم و خلل وارد کردن در امنیت آن بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام یافته این نقشه‌ها خنثی شد.

تجلیل ازخادمین اربعین حسینی در اردبیل

درمراسمی با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل از خادمین اربعین حسینی در اردبیل تجلیل وقدردانی شد و برلزوم برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی درسال های آینده تاکید شد.

اسفندیار هوشیار رئیس عتبات عالیات استان اردبیل در این مراسم از راه اندازی4موکب استان اردبیل خبر داد و افزود: یک موکب در کشور عراق و سه موکب در ایران توسط خادمین اربعین حسینی برای خدمت به زائران اربعین حسینی راه اندازی شده بود.

وی از خدمات دهی روزانه بیش از3 هزار نفر به زائران خبر داد و افزود: موکب اردبیل به زائران اربعین حسینی کشور آذربایجان خدمات ارائه داد.

رئیس عتبات عالیات استان اردبیل گفت: مشارکت مردم خیرین، مسئولان وب خش خصوصی در کمک به راه اندازی موکب‌ها و خدمات دهی به زائرین چشمگیر بود و مردم اردبیل همیشه در این اجروثواب معنوی مشارکت همه جانبه ای داشتند.

برنامه ریزی اساسی برای خدمت به زائران اربعین درسال آینده انجام می‌شود

استاندار اردبیل گفت: مراسم اربعین حسینی به صورت باشکوه و منظم برگزار شد و برنامه ریزی اساسی برای خدمت به زائران اربعین سال آینده در استان انجام می‌شود.

اکبر بهنامجو افزود: اردبیل پایتخت حسینیت بوده و مردم همیشه درخدمت به زائران پیشگام بوده و حمایتها و تلاش‌های همه جانبه دربرگزاری باشکوه مراسم و راه اندازی موکب دارند.

آری، امسال مراسم اربعین حسینی به صورت باشکوه برگزار وراه اندازی موکب ها نیز به شکل خوب و درمکان مناسب انجام شد وانتظارمی‌رود درسال‌های آینده باهمت وتلاش مسولان خیرین ومردم خدمت به زائرین اربعین حسینی همانند هرسال به صورت مناسب انجام شود.

گزارش از اکبر رزمی

انتهای پیام/ ت

نظر شما